Toon posts:

Samsung st500lm012

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP pavillion G6 met daarin de genoemde schijf. Deze heb ik bij binnenkomst begin januari eruit gehaald, SSD ingebouwd, en deze schijf in een caddy op de plek van de cdrom weer ingebouwd.
Dat ging goed tot nu, hij piept in het begin heel even, systeem geeft ook aan dat er I/O errors zijn en dat is het. Ik kan me niet heugen dat ik de laptop heb laten vallen oid, heet wordt ie ook niet en verder zou ik niet weten wat er mis moet zijn.

Frappante is dat in de vorige laptop ook een Samsung zat die doodging (daar waarschijnlijk wel hitteprobleem) maar elke andere schijf, zelfs jaren oud en van elk ander merk, blijft wel gewoon heel. Is er iets met Samsung schijven dat deze kwetsbaarder zijn oid? :?
Vorige was een hm641ji.

Verwijderd

Post de SMART gegevens, pas dan kan ik er wat over zeggen. Dit kun je doen met CrystalDiskInfo.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm hij ziet beiden niet, ze zijn echt dood. Of ik doe iets verkeerd? Schijfbeheer ziet ze ook niet. ;)

Verwijderd

Doe je systeem uit en weer aan.

Wordt je hardeschijf gevonden door het BIOS? Dan heb je nog kans. Boot een Linux livecd en lees daar de SMART uit (disk utility in het menu intypen). Het zou kunnen dat doordat Windows vanalles met de schijf doet, deze ontoegankelijk wordt. Linux zou hier geen last van mogen hebben, ook omdat het enkel de partitietabel leest en geen filesystem data.

Maar als je schijf niet wordt gevonden is dat opzich een slecht teken natuurlijk. Wat je kunt doen is de schijf in een ander systeem bouwen om bepaalde oorzaken uit te sluiten. Als hij daar ook niet wordt gevonden, zou ik zeggen dat je een dode schijf hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je? Ik heb echt al vanalles geprobeerd en ze reageren gewoon niet. Uit, aan, linux. Het is goed. Ze zijn gewoon dood maar waarom? Deze is van juni 2012 en bij mij in huis gekomen begin januari en het is de tweede ook nog eens die binnen zo''n korte tijd overlijd.
Het is gewoon frappant dat beiden Samsung drives zijn en al het andere prima functioneert. ;)