router of WiFi repeater/iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
Een vriend van mij woont op een boerderij waarbij de verbinding nogal slecht is(bereik router).

Ze hebben door nogal brakke internet komt niet hoger dan 5mbps via speedtest.net (de provider wilt geen glasvezel aansluiten terwijl het wel voor de deur ligt maarja).
Nu is het probleem : De router heeft niet genoeg bereik voor boven en in de woonkamer.

provider:KPN dus de router is een xperia box en die staat in het kantoor van zijn moeder(kantoor staat beneden).
De kamer boven waarbij het bereik slecht is staat ongeveer 3 kamers verder en de kamer beneden iets verder dan 2 kamers denk ik.

Nu is mijn vraag: wat is het beste/welke router/wifi repeater kan je het beste kopen? daarbij moet het bereik ver genoeg zijn en de download snelheid evengoed als ze nu hebben lijk me geen probleem.

nu kan ik ze wel voorstellen om zo het beste te kopen van 150 eur bijv.
maar dat lijkt me niet echt de bedoeling.
De computers hebben gewoon kabel, het gaat erom dat de ipod's en andere apparatuur goed bereik hebben.

Zelf heb ik ook al gekeken en kom er niet echt uit met het volgende: mW en dBm
Hoop dat ik duidelijk ben geweest en advies kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 21:20
Kabel trekken en extra acces point is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
denk dat kabel trekken en dan extra acces points mij het beste lijkt.

Voor welke moet ik gaan? aangezien het bereik meet telt als snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Wifi is heel erg (lokale)situatie afhankelijk. Er is geen "beste" oplossing anders dan een kabeltje ;)

InSSIDer kan helpen om te zien waar het mis gaat.

In jouw geval is het plaatsen van een tweede accesspoint waarschijnlijk al een enorme verbetering.
Of, dat kan ook, de experia box naar het midden van het pand verplaatsen en op kantoor een router (desnoods zonder wifi). Dan heb je gelijk een scheiding tussen kantoor en privé.
Voor welke moet ik gaan? aangezien het bereik meet telt als snelheid.
Dan pak je er toch twee?

[ Voor 16% gewijzigd door aZuL2001 op 27-01-2013 17:12 . Reden: Linkje added, aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zoals gezegd een kabel trekken naar de andere verdieping en een goedkoop AP neerzetten van een paar tientjes.

Mocht je router met wifi over hebben, dan kun je die ook gebruiken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX