vloerverwarming sturen via KNX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtkoos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 13:16
Beste Tweakers,

Wij hebben een vloerverwarmingssysteem met 2 verdelers + 2 badkamer design radiatoren + 2 aparte radiatoren. De motorische afsluiters op de verdeler worden aangestuurd door een (Danfoss CF-MC Master) controller die z'n opdrachten krijgt van draadloze kamerthermostaten (868 MHz). De meeste ruimtes hebben hun eigen thermostaat; de woonkamer/keuken thermostaat stuurt 5 afsluiters aan. De radiatoren hebben hun eigen regeling op de radiator.

De warmte komt via een warmtewisselaar van de stadsverwarming. Iedere verdeler heeft z'n eigen circulatie pomp die stopt als er (vanuit de op de verdeler aangesloten ruimtes) geen warmtevraag is.

Hoe het warme water circuleert door de radiatoren is me nog steeds een raadsel eigenlijk. Geen pomp kunnen vinden.

Anyway....

Nu ben ik een KNX systeem aan het plannen en zou ook graag m'n klimaat door het KNX systeem laten managen.

Wat heb ik hiervoor nodig? Is er een manier om het KNX systeem met de master controller te laten praten ? Een KNX compatible kamerthermostaat die met de Danfoss controller kan communiceren lijkt me de meest voor de hand liggende en kost-effectieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt van Busch-Jeager een PriOn gebruiken, die sluit je op de bus aan en die werkt als thermostaat. Zowiezo kan álle apparatuur die het KNX protocol ondersteunt met elkaar praten, ongeacht welk merk/type je gebruikt.
Als je Danfoss controller aan/uit signalen via een draadje accepteert, kun je gewoon een KNX multi-relais erop aansluiten die dan de commando's van bijvoorbeeld een PriOn krijgt en dan de Danfoss laat weten dat er kleppen open en dicht moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtkoos
Ik heb de manual er nog eens bij gepakt maar deze Danfoss controller accepteert alleen draadloze input :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtkoos
Als is de ABB application manual er op na lees (http://www.knx-gebaeudesy...pplikationsHB_HVAC_EN.pdf) dan moet er van ABB ook wel een oplossing zijn zoals die hieronder maar dat betekent dus goed werkende spullen weggooien.

http://www.knx-gebaeudesy..._V1-1_2CDC508076D0202.PDF.

Wel mooi spul