Welke provider kan mij snellere internet aanbieden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416228

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een snellere internet verbinding dan mijn huidige KPN verbinding.

KPN bied:

Instap: tot 8Mb/s = 25 euro
Standaard: tot 40Mb/s = 35 euro

hier is mijn snelheid:
#snelheidstest van mijn KPN abonnement: 10,2 Mb down en 0,8 Mb up. (via @Breedbandwinkel)

ik weet wel dat (tot) bij staat, ( ik zit dus op minimale ) zit dus iets meer boven de max snelheid van Instap, terwijl die 10 euro goedkoper is.

Ik wil dus graag veranderen van provider, maar mijn vraag is hoe kan je nou zelf zien welke snelheid je bij een provider kan halen voordat je daar klant van wordt? ik denk dat het niet kan maar weet niet ......

Vroeger had ik Ziggo, en snelheid was top. Maar het was ook duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:31

samo

yo/wassup

Enkel kabel zal sneller aanbieden. Daar is per regio meestal maar één keuze in. Kennelijk is de kwaliteit van je telefoonlijn niet denderend en is deze daarom minder hoog dan het theoretische maximum.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat betekent dus dat er geen ADSL/VDSL provider kan mij snellere verbinding geven dan een overstap naar kabel. (ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:29
Ik zou inderdaad voor de kabel gaan.
Je kunt evt. nog een postcodecheck doen via http://www.dds.nl/adsl/
Misschien is er nog VDSL(2) bij jou beschikbaar.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 416228 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:13:
Dat betekent dus dat er geen ADSL/VDSL provider kan mij snellere verbinding geven dan een overstap naar kabel. (ziggo).
Nee, die komen via dezelfde koperkabel binnen als nu je KPN internet doet. Een andere naam op de factuur betekent niet dat er ook een andere koperkabel naar je woning gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door sypie op 27-01-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:02
Hoezo is Ziggo duur? Duurste Alles-in-1 pakket kost nu 64 euro. Grote kans dat je nu los meer betaalt voor alle onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
timmie1 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:13:
Ik zou inderdaad voor de kabel gaan.
Je kunt evt. nog een postcodecheck doen via http://www.dds.nl/adsl/
Misschien is er nog VDSL(2) bij jou beschikbaar.
Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Ja
DDS ADSL 8 Ja Ja
DDS ADSL 20 Ja Ja
DDS ADSL 50 Nee Nee

De geschatte haalbare snelheid is 10Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dus je zit inderdaad al op het maximale.
Naar de kabel, zou ik zeggen. Wel even wachten met opzeggen van KPN totdat je tevreden bent met je Ziggo aansluiting. Niet tevreden, kun je dan nog terug(Ziggo heeft maandcontract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GioStyle schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:14:
Hoezo is Ziggo duur? Duurste Alles-in-1 pakket kost nu 64 euro. Grote kans dat je nu los meer betaalt voor alle onderdelen.
Dat is duur voor mij. ik heb geen behoefte aan tv. Ik wil alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
De snelheid over de telefoonlijn hangt ook af van de gebruikte techniek.

Zo kon Tele2 hier vroeger maximaal 20Mbit leveren, waar ik ongeveer 14 haalde. Over ADSL2
Maar TweakDSL levert nu 50Mbit over VDSL2, en ik haal ook de volle 50.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals reeds gezegd, wanneer je afhankelijk bent van ADSL, dan maakt het niet uit welke provider je hebt alles gaat over dezelfde KPN lijnen. KPN moet andere providers toelaten, als je van provider switch wordt er geen ander lijntje aangelegd,in een dergelijke geval ben je afhankelijk van de kabel provider.
RocketKoen schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:17:
De snelheid over de telefoonlijn hangt ook af van de gebruikte techniek.

Zo kon Tele2 hier vroeger maximaal 20Mbit leveren, waar ik ongeveer 14 haalde. Over ADSL2
Maar TweakDSL levert nu 50Mbit over VDSL2, en ik haal ook de volle 50.
Maar dan moet er wel VDSL2 aangeboden worden, wat hoogst waarschijnlijk niet het geval is.

[ Voor 42% gewijzigd door _Dune_ op 27-01-2013 16:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:18:
Zoals reeds gezegd, wanneer je afhankelijk bent van ADSL, dan maakt het niet uit welke provider je hebt alles gaat over dezelfde KPN lijnen. KPN moet andere providers toelaten, als je van provider switch wordt er geen ander lijntje aangelegd,in een dergelijke geval ben je afhankelijk van de kabel provider.
Dat wist ik dus niet en nu wel. Ik kan dus eigenlijk nog 10 euro besparen door van KPN Standaard naar KPN Instap te gaan, maar dan met 200kb verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Allemaal goed en wel, maar de DDS-check geeft sowieso aan dat VDSL(2) niet beschikbaar is en dat hij max 10 kan krijgen over ADSL2+. Hij zit nu dus aan de max. Toch wil TS sneller internet hebben. Enige alternatief is dan Ziggo, tenzij er ook glasvezel beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
timmie1 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:21:
Allemaal goed en wel, maar de DDS-check geeft sowieso aan dat VDSL(2) niet beschikbaar is en dat hij max 10 kan krijgen over ADSL2+. Hij zit nu dus aan de max. Toch wil TS sneller internet hebben. Enige alternatief is dan Ziggo, tenzij er ook glasvezel beschikbaar is?
Precies, helaas maar voor de TS is het niet anders :)

404 Signature not found

Pagina: 1