Ik zit met een interessante case die theoretisch niet al te lastig zou moeten zijn maar waar ik in de praktijk zelfs na veel onderzoek nog geen werkbare oplossing voor heb gevonden.
Situatie.
Een paar belangrijke puntjes op de i, dan nog:
- De iPhone is niet jailbroken (moet ook niet) en heeft iOS 6.
- Het videobestand moet niet door de iPhone of het upload programma gerecode worden. Het bestand moet dus ongemodificeerd bij YouTube aankomen (die er vervolgens natuurlijk wel een conversieslag mee gaat uitvoeren, maar dat is gebruikelijk.) Het videobestand kan MPEG2 (M2TS) of MP4 zijn en is 1080p25fps.
Het fijnste zou denk ik nog een alles-in-één app zijn die het toelaat dat een bestand wordt geupload (desnoods via USB via iTunes, zodat de videofile 'erin' zit, zoals programma's als cinexplayer het bijvoorbeeld doen om ongemodificeerde videobestanden afspeelbaar te krijgen op de iphone/ipod/ipad) en vervolgens dat bestand dus ongemodificeerd kan uploaden naar youtube met de juiste user credentials.
Waar ik tegenaan loop:
- De reguliere youtube app van google kan niet uploaden
- De camera app van iOS doet alleen op de iPhone gefilmde bestanden en converteert deze naar lagere bitrate/resolutie voor het uploaden, absoluut uitgesloten dus!
- De onlangs gereleasde 'youtube capture ios' app kan 1080p uploaden maar doet het alleen met materiaal dat via diezelfde app is opgenomen en eventueel bewerkt. Dit is niet bruikbaar omdat mijn videobestand meerdere bronnen heeft en omdat ik hem op de laptop bewerk.
Wie weet raad??
Situatie.
- Via de iPhone heb ik, met een speciale app voor authenticatie, toegang tot onbeperkt internet via WiFi. De toegang is echter onmogelijk te verkrijgen via een laptop wegens enerzijds het ontbreken van de app en anderzijds packet inspection die bij laptopgebruik de verbinding dicht gooit.
- Op mijn laptop heb ik Full HD (eigen) videomateriaal, dat ik wil uploaden naar YouTube, gebruik makend van de op mijn iPhone beschikbare WiFi.
- Via USB, BT of een Ad-Hoc WiFi verbinding het videobestand overbrengen naar mijn iPhone en van daar uit het bestand uploaden naar YouTube.
- De iPhone als een router benutten, maar in dit geval niet om 3G te tetheren maar om de WiFi te routeren zodat de laptop gemaskeert via de iPhone rechtstreeks het internet op kan.
Een paar belangrijke puntjes op de i, dan nog:
- De iPhone is niet jailbroken (moet ook niet) en heeft iOS 6.
- Het videobestand moet niet door de iPhone of het upload programma gerecode worden. Het bestand moet dus ongemodificeerd bij YouTube aankomen (die er vervolgens natuurlijk wel een conversieslag mee gaat uitvoeren, maar dat is gebruikelijk.) Het videobestand kan MPEG2 (M2TS) of MP4 zijn en is 1080p25fps.
Het fijnste zou denk ik nog een alles-in-één app zijn die het toelaat dat een bestand wordt geupload (desnoods via USB via iTunes, zodat de videofile 'erin' zit, zoals programma's als cinexplayer het bijvoorbeeld doen om ongemodificeerde videobestanden afspeelbaar te krijgen op de iphone/ipod/ipad) en vervolgens dat bestand dus ongemodificeerd kan uploaden naar youtube met de juiste user credentials.
Waar ik tegenaan loop:
- De reguliere youtube app van google kan niet uploaden
- De camera app van iOS doet alleen op de iPhone gefilmde bestanden en converteert deze naar lagere bitrate/resolutie voor het uploaden, absoluut uitgesloten dus!
- De onlangs gereleasde 'youtube capture ios' app kan 1080p uploaden maar doet het alleen met materiaal dat via diezelfde app is opgenomen en eventueel bewerkt. Dit is niet bruikbaar omdat mijn videobestand meerdere bronnen heeft en omdat ik hem op de laptop bewerk.
Wie weet raad??
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?