Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik zit met een interessante case die theoretisch niet al te lastig zou moeten zijn maar waar ik in de praktijk zelfs na veel onderzoek nog geen werkbare oplossing voor heb gevonden.

Situatie.
  • Via de iPhone heb ik, met een speciale app voor authenticatie, toegang tot onbeperkt internet via WiFi. De toegang is echter onmogelijk te verkrijgen via een laptop wegens enerzijds het ontbreken van de app en anderzijds packet inspection die bij laptopgebruik de verbinding dicht gooit.
  • Op mijn laptop heb ik Full HD (eigen) videomateriaal, dat ik wil uploaden naar YouTube, gebruik makend van de op mijn iPhone beschikbare WiFi.
Om de situatie op te lossen heb ik twee scenario's bedacht:
  • Via USB, BT of een Ad-Hoc WiFi verbinding het videobestand overbrengen naar mijn iPhone en van daar uit het bestand uploaden naar YouTube.
  • De iPhone als een router benutten, maar in dit geval niet om 3G te tetheren maar om de WiFi te routeren zodat de laptop gemaskeert via de iPhone rechtstreeks het internet op kan.
Voor beide scenario's heb ik echter geen sluitende oplossing gevonden en ik ben benieuwd of iemand hier al eens een dergelijke situatie heeft opgelost.

Een paar belangrijke puntjes op de i, dan nog:
- De iPhone is niet jailbroken (moet ook niet) en heeft iOS 6.
- Het videobestand moet niet door de iPhone of het upload programma gerecode worden. Het bestand moet dus ongemodificeerd bij YouTube aankomen (die er vervolgens natuurlijk wel een conversieslag mee gaat uitvoeren, maar dat is gebruikelijk.) Het videobestand kan MPEG2 (M2TS) of MP4 zijn en is 1080p25fps.

Het fijnste zou denk ik nog een alles-in-één app zijn die het toelaat dat een bestand wordt geupload (desnoods via USB via iTunes, zodat de videofile 'erin' zit, zoals programma's als cinexplayer het bijvoorbeeld doen om ongemodificeerde videobestanden afspeelbaar te krijgen op de iphone/ipod/ipad) en vervolgens dat bestand dus ongemodificeerd kan uploaden naar youtube met de juiste user credentials.

Waar ik tegenaan loop:
- De reguliere youtube app van google kan niet uploaden
- De camera app van iOS doet alleen op de iPhone gefilmde bestanden en converteert deze naar lagere bitrate/resolutie voor het uploaden, absoluut uitgesloten dus!
- De onlangs gereleasde 'youtube capture ios' app kan 1080p uploaden maar doet het alleen met materiaal dat via diezelfde app is opgenomen en eventueel bewerkt. Dit is niet bruikbaar omdat mijn videobestand meerdere bronnen heeft en omdat ik hem op de laptop bewerk.

Wie weet raad??

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
iDingen doe ik al een tijdje niet meer, maar iets als MyWi doet toch Wifi naar USB tether?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 19:09
Kun je de video niet in een Cloud krijgen om hem dan naar youtube te verplaatsen?

Sinds jailbreaken geen optie is kan je wifi delen wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@Kompaan:
MyWi staat niet in de appstore. Misschien is die alleen via cidia (jailbroken) verkrijgbaar?

@jeroen3:
Als ik de video in de cloud kon krijgen, had ik hem net zo goed direkt kunnen uploaden naar youtube.

Als WiFi delen dan uitgesloten is zonder jailbreak, blijft alleen een degelijke youtube uploader over die zoals aangegeven externe files aankan en ze niet verminkt.. Wat zou dit kunnen?

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:11
Kun je niet bij de beheerder van het netwerk aankloppen om toegang te krijgen met je laptop? Misschien is het dan zo geregeld ipv allemaal moeilijke oplossingen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 19:09
Je hebt de app Files die app doet alle populaire clouds.
Onder andere google drive. (dat is al bijna youtube)

En hij maakt gebruik van die iTunes map delen functie (o.i.d.), dus je kan bestanden (alle soorten) in files zetten via iTunes.

Dan kan je hem naar Google Drive uploaden.
Dan kan je hem met Google Drive delen als e-mail met je Youtube upload email adres.

Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Hij praat over een HD film(pje), ik denk dat het te groot zou zijn om over e-mail te verzenden.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@ThinkPad
Van 'even' een uitzondering maken is helaas geen sprake, het is een groot netwerk dus 'regels zijn regels', helaas voor mij.

@jeroen3
Dat klinkt als een werkbare oplossing.
Ik heb reeds 'AirDrive' geinstalleerd staan, als het ware een usb-stick emulator via wifi, die ook export naar google drive. Vanuit google drive zou het inderdaad te mailen moeten zijn.
Daar is deze guide ook op gebaseerd:
http://www.techtipsgeek.c...-from-google-drive/15493/
Dus dit ga ik proberen!
Dank je wel alvast, ik laat nog weten of het allemaal werkt en/of waar ik tegenaan loop.

EDIT: Ouch!
Zoals @ShadowAS1 al aangeeft werkt het dus niet.
Google Drive stuurt maximaal 25MB mee als een E-mail attachment :'(

[ Voor 10% gewijzigd door carnager op 28-01-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
carnager schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:26:
@Kompaan:
MyWi staat niet in de appstore. Misschien is die alleen via cidia (jailbroken) verkrijgbaar?
Klopt, alleen op JB iDingen. Dit programma is tegen de Apple regels in (zit al tethering in iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:50

The Executer

Lekker belangrijk!

Indien je gebruik kan maken van een open Wi-Fi netwerk, lost dat je probleem op? Dan is het een kwestie van een rondje stad (McDonalds bv), laptop verbinden en gaan. Of desnoods bij vrienden uploaden?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1