dilemma nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10-2025
beste mede tweakers,

ik wil graag een nieuwe pc bouwen aangezien het beestje waar ik nu op bezig aardig afgeschreven is.
nu is mijn grote vraag ga ik hem nu (binnen een maand) bouwen of ga ik wachten tot de nieuwe serie van intel er is.
ik ben zelf niet echt van het volgen van nieuwe van fabricanten, maar ik weet ook niet wanneer de nieuwe serie gpu's komen van ati of nvidia.
ga ik hem nu bouwen, dan heb ik er nu al plezier van.
maar wacht ik nog even dan wordt het systeem misschien wel krachtiger voor het zelfde geld?!
aangezien het niet meer lang zal duren voor de nieuwe console's worden aangekondigd, worden de games ook weer grafisch zwaarder en is een beter systeem dan wel een pre.

kan iemand mij vertellen of het verstandig is om te wachten, en wat de prestatie winst gaat zijn van de nieuwe processoren en grafische kaarten.

gr. arjan

Verwijderd

De hashwel processors komen pas 2 Juni en het vroegst ergens in April.

http://www.pcgamer.com/20...et-to-touch-down-in-june/

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gewoon nu bouwen.

Er is volgens mij nog niks bekend over nieuwe generaties van GPU's of CPU's in de nabije toekomst.

En hoelang blijf je wachten dan?
Blijf je wachten op Nvidia?
En released AMD 1 maand daarna iets nieuws?
Of Intel weer een maand daarna?

Dat werkt gewoon niet tot nauwelijks in tech. Iedere maand komen er weer geruchten online. Zoals de nieuwe Titan van Nvidia. Wanneer komt ie? Dat weet niemand. Voordat je het weet ben je een half jaar verder en blijkt de Titan toch niet zo veel verschil te maken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Een systeem zal altijd krachtiger worden voor dezelfde tijd, dat staat gewoon vast. Je kan inderdaad wel wachten op nieuwe releases, maar de CPU's van Intel komen "pas" in juni en gaan zich vooral richten op energiezuinigheid en IGPU. Ook AMD/nVidia komen, ik geloof in het tweede of derde kwartaal, met nieuwe GPU's, maar wereldschokkende veranderingen worden niet verwacht. Eerder evolutie dan revolutie dus.

@Jeroenneman: jawel, er is dus wel degelijk wat bekend over nieuwe generaties... En de Titan wordt een kaart op het niveau van de GTX690 en dan praten we dus over een bedrag tegen de €1000 euro. Een wilde gok zegt me dat de TS niet zo'n groot budget heeft.

Waar je wel over kan nadenken, is je budget. Hoeveel had je in gedachten en wordt dit nog meer als je nog even wacht? Stel dat je budget voor een gamepc nu relatief laag is, dan valt het te overwegen om nog even door te sparen en dan met de introductie van Haswell met een hoger budget een beter systeem te kopen. Maar als je budget nu eigenlijk al ruim is, zou ik nu een systeem bouwen.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

@Aertsvijand

Er stond dan ook "in de nabije toekomst" ;)

Juni is nog wel even wachten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Games hoeven niet perse gelijk zwaarder te worden voor de pc, daar de consoles ook nu al ver achter lopen qua resolutie. Resolutie == zwaardere belasting. Xbox/Ps3 zitten op 1366x768 max ofzo dacht ik, op de pc gaat het vaak op 1920x1200 of veel hoger. Dat zijn heel veel meer pixels. De nieuwe consoles zullen vermoed ik niet verder gaan dan 1920x1080 (HD-formaat) wat perfect aansluit bij HDTV.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1