• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Beste mensen :)

Ik heb nu enkele maanden 2x een 7950 (klikerdeklik) in mijn systeem zitten, waar ik tot op heden niet helemaal tevreden over ben.

Ik had eerst het idee dat het driver falen van amd waren maar er begint nu toch wel wat te knagen van binnen dat het mogelijk een (of 2) kapotte kaart(en) is.

Even op een rijtje de problemen die niet met de recente drivers zijn opgelost.
  • Film kijken op wat voor player dan ook geeft hinderlijke audio en video skips(of distortions), kort maar vaak en goed te herkennen.
  • Film kijken met crossfire uit (via ccc) geeft ook hinderlijke audio en video skips(of distortions) ook kort maar een stuk minder vaak.
  • Af en toe zomaar een bsod met atikmdag of atikmpag als boosdoener, ook in 2D.
  • Zojuist nog (27-01-2013 14:12) een instant off van mn pc gekregen tijdens het spelen van dark souls: prepare to die edition.
  • Vervolgens na het opnieuw starten van mn pc en game, zie ik op enkele plekken artefacts in de textures.
  • Ik ben gaan testen met occt, daarop kreeg ik op meerdere instellingen dat mn driver gecrashed was en succesvol hersteld was.
  • unofficial overclockmode moet aan anders kan ik de pc niet uit slaap halen zonder dat deze meteen crashed en restart.
  • vast nog wel andere one-offs, of kleine dingen, die kan ik alleen even niet allemaal meer herinneren.
Mijn gevoel zegt dat hier iets niet goed is, right?

[ Voor 3% gewijzigd door Ellos op 27-01-2013 14:30 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik zou beginnen met een kaart er uit te halen en de kaarten om de beurt te stressen met furrmark oid om uit te sluiten of een van de kaarten defect is.
Mocht dat niets opleveren dan zou er misschien iets met de voeding aan de hand kunnen zijn.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 16:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En nadat één voor één testen dezelfde symptomen geeft, zou ik eens naar je geheugen(instellingen) gaan kijken, draai eens op één reepje, en wissel die eens om, om te zien of je daarmee de crashes kunt voorkomen. In eerste instantie meende ik dat het mogelijk met codecs te maken had, maar die artis en crashes lijken me dan weer eerder (VGA/ systeem) memory-gerelateerd.. Succes!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Precies, dat idee had ik dus ook.

Ik zal ze inderdaad maar eens los van elkaar gaan testen.
Heb hiervoor al wel een tijdje kombustor gedraait (zonder problemen) maar t probleem daarvan vind ik altijd, wanneer weet je dat t fout gegaan is. net die artefacts zien?

OCCT pakt dat mooier aan met een eigen errorcheck.