Niet zo lang geleden op de site van Alternate een nieuw systeem samengesteld en door gebrek aan tijd door hun laten assembleren. Vanochtend eerst maar eens de brander en hdd (met daarop Debian) uit m'n oude pc er in gezet. PC opstarten, de bios in en de hdd met Debian er op als 2e opstart apparaat geselecteerd. M'n oude systeem had een Asus mobo met een Intel G33 chipset en m'n nieuwe systeem heeft de H77 chipset, afwachten dus of alles direct herkent wordt. Grub komt tevoorschijn dus zo ver was ik al. Enter....en ja hoor, gewoon opstarten
Ik had voor de oude videokaart (een GeForce210) de Linux drivers geinstalleerd en die werden gewoon door de nieuwe kaart (GTX650) gebruikt. Ik hoefde zoals ik hoopte helemaal niks te doen
Vervolgens de hele Debian installatie naar de daarvoor bestemde partitie op de SSD gekopieerd, erin chrooten, grub installeren op de SSD, ff fstab aanpassen en gaan met die banaan
Mijn 8 jaar oude Debian installatie is nu voor de 4e keer probleemloos van PC verhuisd. Dat is waarom Debian rules
(en Windows 7 start ook nog probleemloos op)
(en Windows 7 start ook nog probleemloos op)