WDS tussen UPC (Cisco EPC3925) en ICIDU NI-707533

Pagina: 1
Acties:

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 13:52
Hallo,

Ik probeer via WDS m'n ICIDU router als repeater in te stellen maar de DHCP requests worden niet doorgezonden.

De instellingen van de UPC (Cisco) router zijn als volgt;
  • Wireless security disabled (heb het al geprobeerd met WEP)
  • WDS Aan en BSSID(MAC van ICIDU Wireless) toegevoegd
  • SSID is: pietje
  • Wireless channel: 6
  • Adres: 192.168.1.1
De instellingen van de ICIDU router;
  • DHCP uit
  • WDS aan
  • Bridged SSID ingevuld
  • Bridged BSSID ingevuld (via lookup)
  • Key type op none (geen security)
  • SSID is: pietje (identiek aan UPC router)
  • Wireless channel: 6
  • Adres: 192.168.1.2
Nu komt de WDS verbinding prima tot stand geeft de router aan. Ik zie de SSID ook éénmalig op volle sterkte van de repeater. Kan hiermee ook verbinden maar krijg geen IP adres door :(. Iemand enig idee?

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Ik heb met bijna dezelfde situatie gewerkt, enig verschil is dat de bron router van ziggo is.
Ik had hetzelfde resultaat met betrekking tot het doorvoeren van dhcp maar zelfs bij gebruik van statische ip's op de client werkt het niet, je kunt de ziggo modem niet pingen, terwijl als je op de admin interface van de icidu gaat en daar de ziggo router pingt, het wel gewoon werkt.

Lang verhaal kort, uiteindelijk toch maar een kabel van de ziggo naar de icidu gelegd en de icidu ingezet als domme accesspoint (kabel erin op een lan poort en dhcp uit, wds uit) en toen werkte het geheel wel.
Maar ik kan me voorstellen dat de kabel een onmogelijkheid is in jouw situatie dus de enige andere oplossing die ik zie is die icidu terugbrengen en een ander wds capable router halen..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?