DHL Duitsland / Deutsche Post / SelektVracht levering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 15:27
Beste tweakers,

Onlangs heb ik via een XDA'er uit Duitsland een Nexus 4 besteld welke verstuurd is naar Nederland. Hij heeft het via DHL Duitsland / Deutsche Post verstuurd en zou verder afgehandeld worden door SelektVracht in Nederland.

Op vrijdag 25 januari om 19:46 is er een melding op de track & trace dat er een bezorger is langsgeweest, maar dat er niemand thuis was en er is een briefje achtergelaten. Probleem: ik was die dag de hele tijd thuis en heb geen deurbel gehoord. Van een briefje was er evenmin sprake van.

Ervan uitgaande dat er een tweede bezorgpoging is op de volgende dag, ben ik zaterdag ook thuisgebleven. Na tot 16:00 gewacht te hebben, heb ik de track & trace weer bekeken en wat blijkt: het schijnt dat er een bezorger was langsgekomen op zaterdag 26 januari om 11:41, maar opnieuw schijnt er niemand thuis te zijn geweest. Ook heeft hij/zij een briefje achtergelaten om het pakket op te halen. Volgens de Track & Trace dan. Maar ook nu weer is er van een briefje geen sprake van en was er helemaal géén bezorger langsgeweest.

Nu staat er op de Track&Trace dat het pakket opgehaald kan worden bij een DHL servicepoint. Het enige probleem is: ik weet dus niet welke servicepoint dat is. Via de website van SelektVracht is er 1 servicepoint 5 minuten lopen van mijn huis vandaan, maar er zijn ook 2 servicepoints welke veel verder weg zijn. Ik heb dan ook om 16:30 contact opgenomen (17:00 zijn ze dicht) met de dichtsbijzijnde servicepoint of zij vandaag eventueel een pakket hebben gekregen onder mijn naam. Hij heeft helaas niks kunnen vinden.

Dit lijkt mij een gevalletje 'luie bezorger' of wellicht erger. Dat je het pakket niet komt bezorgen vind ik al erg, maar om ook geen briefje achter te laten maakt mij helemaal moedeloos. Een snelle search op Google levert negatieve berichtgevingen over SelektVracht op (ook al weet ik dat negatieve dingen vaker voorkomen dan positieve). Nu ben ik van plan om morgen contact op te nemen met SelektVracht om over deze issue te praten. Het 0900-nummer kost €0,40 per minuut (peperduur) en ik vraag mij af of zij mij eigenlijk wel kunnen helpen. Het betreft namelijk een Duits track & trace nummer en ik heb dat nummer op verschillende manieren ingevuld op de track & trace van SelektVracht.

Nou is mijn vraag: zijn er andere tweakers die dit ook meegemaakt hebben en uiteindelijk een oplossing (of helemaal geen) hebben gevonden met SelektVracht? Zijn er ook tweakers die eventueel tips hebben voor een betere plan van aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41
Op je eerste vraag kan ik positief beantwoorden, track&trace codes van dezelfde maatschappij werken internationaal. Op de tweede vraag zou ik niet vooruit lopen op de feiten, maar eerst je klacht geven en vanuit dat oogpunt verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Termi schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:59:
Op je eerste vraag kan ik positief beantwoorden, track&trace codes van dezelfde maatschappij werken internationaal. Op de tweede vraag zou ik niet vooruit lopen op de feiten, maar eerst je klacht geven en vanuit dat oogpunt verder onderzoeken.
Bedankt voor je reactie! Echter heb ik het diverse keren geprobeerd, maar ik krijg maar geen gegevens van de website. Wellicht dat jij/ iemand anders het voor mij wil/kan proberen:

Sendungsnummer: RM395605705DE
UPU code / Matchcode: 350210678507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Ik zou gewoon even bij alle points op bezoek gaan. Kost je minder tijd dan een dag thuisblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Update:

Ik heb zojuist contact opgenomen met SelektVracht (via een alternatief nummer ipv het 0900 nummer) en de dame aan de lijn kon de track & trace van het pakketje zien. Zij vertelt aan mij dat ik 2x niet thuis was geweest, waarbij ik had geantwoord dat dat niet mogelijk was.

Ik krijg vervolgens een telefoonnummer voor het depot van Selektvracht, welke in 1 seconde gebrabbeld wordt. Gelukkig wordt het nog herhaald, maar krijg vervolgens wel te horen dat het depot op maandag gesloten is.

Dat wordt morgen weer bellen dus, maar ik word er niet vrolijker op.

[ Voor 64% gewijzigd door chengbondkwok op 29-01-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Update 2:
Zojuist gebeld met het depot van SelektVracht en ik krijg een misselijkmakend antwoord terug. Er is geen melding geweest van het pakketje onder mijn postcode + huisnummer. Het adres wat hij opnoemde was correct, maar er was helemaal geen melding van een pakket.

Als ik de track&trace mag geloven, dan zouden ze 'twee' keer langsgeweest moeten zijn. Maar als er geen melding is geweest, is het pakketje dus 'spoorloos'.

Zometeen wordt het weer contact opnemen met de klantenservice van SelektVracht, maar dit is toch echt heel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:21
Vervelend. Neem anders even contact op met de klantenservice van DHL (Duitsland). Aangezien de tracking code daar wel werkt (en niet op de Selektvracht website), kunnen zij je misschien meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Ik heb zojuist contact opgenomen met SelektVracht, en wat blijkt:

1) Het pakket is nog nooit aangekomen in de distributiecentrum van SelektVracht
2) Ze verwijten het aan de foutieve Track & Trace van DHL

Dus ik weet dus niet zeker of het pakket nog moet aankomen, of 'gewoon kwijt' is.

Ik zal aan mijn contactpersoon vragen of DHL DE iets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik heb dergelijke vervelende zaken met selectvracht / DHL / DPD regelmatig meegemaakt. Ik bestel niet meer bij bedrijven die die postafhandelaars gebruiken.

Wij gebruiken bijna alleen nog UPS, inclusief zendingen vanuit het buitenland. TNT is de enige alternatief die we willen gebruiken, maar dan alleen als last resort (want dat bedrijf is ook niet echt betrouwbaar meer).

Ter refelctie nog de laatste ervaring met Selectvracht: Die was van vorige week vrijdag. Kom ik uit mn werk, vind ik een briefje dat er bij mn buurman een pakketje voor ons is bezorgd. Ik verbaasd, we verwachten niets. Dus ik bel bij mn buurman aan, en die geeft me een groot pakket.

Wat blijkt: dat pakket is helemaal niet voor ons: De naam klopt niet, het adres klopt niet. Het enige wat klopte was het huisnummer.

Wij zijn zo eerlijk geweest dat we de afzender van het pakket hebben gebeld. Deze hebben voor een goede afhandeling gezorgd. En dan heeft de werkelijke ontvanger geluk dat wij zo eerlijk zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Bedankt voor je reactie.

Ik ben nu inderdaad bang dat het pakketje bij iemand anders terecht is gekomen. Wat wel heel vreemd is, is dat het tracking nummer niet werkt bij de website van Selektvracht. Daar krijg ik inderdaad de melding dat het niet geregistreerd is bij hun distributiecentrum.

Maar het is wel vreemd dat de track&trace van DHL Duitsland aangeeft dat het pakket al twee keer is bezorgd.

Mn contactpersoon uit Duitsland heeft contact opgenomen met DHL Duitsland en hij kon niets voor me doen. DHL Duitsland kon alleen vertellen dat het onderweg naar Nederland is. Hij heeft wel een verloren pakket formulier ingevuld, maar meer kon hij niet doen.

Ik baal verschrikkelijk van deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
En het probleem is opgelost.

Mijn contactpersoon heeft nogmaals contact opgenomen met DHL Duitsland. Die melden dat het pakket is overgedragen aan PostNL,

Ik ben toen als een speer naar het dichtsbijzijnde kantoor van PostNL gegaan en wat blijkt: het pakketje ligt daar (zwaar beschadigd aan de buitenkant).

De 'manager' van het postkantoor vond het heel erg vreemd, aangezien DHL/Deutsche Post pakketten nooit bij hun terechtkomen (concurrentie etc.).

In ieder geval, ik heb mijn Nexus 4 binnen, maar heb ook een les geleerd: Nooit meer Deutsche Post :)
Pagina: 1