XP admin is verdwenen na aanmaak gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo,

Normaliter werkte ik altijd vanuit mijn administrator, tevens beheerder van de computer. Nu heb ik een andere gebruiker aangemaakt, maar als ik afmelden doe, kan ik niet voor administrator kiezen. Aangezien ik hier mijn email op krijg middels Outlook, zal ik graag als administrator willen inloggen.

Ik neem aan dat de gebruiker administrator niet ineens verdwenen is?

Dank voor je reactie!

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Okay, ik vind dan dit op Error Message: Unable to Log You on Because of an Account Restriction:
Dit probleem doet zich voor omdat de Administrator-account is gereserveerd voor gebruik in de veilige modus wanneer de account Eigenaar niet beschikbaar is.

Echter eerder werkte ik zonder gebruikersaccounts en toen werkte het wel gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 18:00
Je zal toch als iemand moeten kunnen inloggen. Als ik het me goed herinner toont XP inderdaad het Administrator account (zodat je bijv. een normaal beheerdersaccount kunt aanmaken) wanneer je geen andere accounts op de Computer hebt ingesteld. Op het moment dat die wel bestaan wordt deze aan het zicht onttrokken, maar zoals je zegt: de gebruiker is niet in rook opgegaan. Twee manieren :

• CTRL + ALT + DELETE op het inlogscherm zou het 'classic' inlogvenster tevoorschijn moeten toveren, wat betekent dat je 'Administrator' als gebruikersnaam zelf kunt invullen.
• Door het Windows register aan te passen kan je Administrator weer opnemen in je Welkom scherm. Zie voor instructies Google of volg de link van bnbaz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je de volgende keer ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google. Dit had je volgens mij vrij eenvoudig zelf kunnen oplossen.

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.