Advies bij aanschaf KVM Switch Raspberry pi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik geen relaxte werkplek heb voor mn raspberry pi.
Ik zou graag via een KVM switch tussen mn pc/rasperry pi hangen zodat ik vanaf mn bureau kan switchen tussen pc en raspberry pi.
Het probleem waar ik tegenaanloop is dat ik met hardware zit die ogenschijnlijk niet met elkaar overweg kunnen.
Mijn setup is als volgt:

Ik heb een PC met een HD5670 met daarop een HDMI en een DVI-I aansluiting.
Ik heb een raspberry pi met een HDMI uitgang.

Aan de videokaart hangt een TV met een HDMI kabel. De DVI-I verbinding wordt gebruikt voor het beeldscherm. Dit beeldscherm heeft geen HDMI ingang, wel een DVI en VGA aansluiting.
Omdat ik geen DVI kabel heb ik het beeldscherm middels VGA aangesloten met zo'n DVI-I naar VGA koppelstuk.

Mijn vraag:
Hoe kan ik aan dit systeem zo goedkoop mogelijk een KVM switch hangen?
Naar mijn weten is er geen switch op de markt die een VGA en HDMI ingang heeft en een VGA/DVI-I uitgang.

Ik zat er zelf aan te denken om een DVI-I naar HDMI kabel te kopen, die aan een HDMI KVM switch te koppelen en de output weer met een HDMI naar DVI koppelstuk aan mn beeldscherm te hangen. Dit is echter nogal omslachtig en ik kan geen KVM switch vinden met zowel HDMI als USB en een redelijke prijskaart.

Een andere mogelijkheid is een switch zoeken met een DVI-I ingang en uitgang en die met de nodige koppelstukken en kabels aan te sluiten.

Al met al ziet het er naar uit dat ik een redelijk grote investering moet doen voor een relatief simpele taak. Zie ik iets over het hoofd of kunnen jullie advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:39
Je moet ook even het verschil tussen de verschillende dvi's onthouden.

DVI-I is zeg maar een combo van vga en hdmi. een HDMI-->DVI kabel is niet DVI-I, hdmi vervoert immers geen analoge videosignalen (wat vga wel doet). een hdmi-->DVI kabel heeft alleen DVI-D (het digitale deel).

Hdmi--> dvi-I (hdmi -vga heb je dan eigenlijk) zal wel kunnen, maar dan heb je dure controllers nodig.

Maar waarom hang je het scherm niet gewoon aan de videokaart met een dvi(i)-vga kabel en aan je raspberry met een hdmi-dvi(D) kabel. Dan hoef je op het moment van wisselen alleen even in het menu van je scherm van input te wisselen. Dan hoef je verder niet te klooien met allerlei video converters. Dat doe ik zelf ook vaak zat. het is bij mijn scherm 4 knoppen om te wisselen, en als je het een paar keer hebt gedaan doe je het blind.

Dan hoef je enkel nog tobo/muis te switchen. Daar kun je gewoon een heel goedkoop ding voor nemen.

Dan moet je alleen 2 handelingen doen ipv 1 om te switchen, maar ivm de kosten van allerlei conversies lijkt het me wel handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Topicstarter
Goed plan, daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan.
Hartstikke bedankt voor de input :) Dat ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
^^
Geldt ook voor KVM switches bij Raspberry Pi

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!