Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bose Acoustimass 6 III gekocht... now what.

Pagina: 1
Acties:

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste,

Ik heb zojuist een Bose acoustimass 6 III over kunnen kopen als vervanging van mijn huidige Pioneer speakers. Niks mis met pioneer geluid echter bose altijd al willen hebben en mijn kans gegrepen.

Mijn huidige pioneer versterker geeft goed geluid maar ik wil deze ook gaan vervangen om een mooie set met mijn Bose te vormen.

Tips?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Iets met HDMI, voldoende kanalen en eventuele extra netwerk functies die je aanspreken ;)

De Acoustimass set kun je op alle receivers aansluiten, maar werd door Bose ook in combinatie met een Pioneer receiver (521/821) geleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 27-01-2013 13:24 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• serdadu

Verwijderd

Echt niet om lullig te doen of om je spul af te kraken maar het zal weinig uitmaken wat je er achter zet. Die Bose setjes produceren maar een matig geluid. Je betaald voor een stuk marketing en zeker niet voor de kwaliteit.
De lage tonen zijn een trillend bonkig geheel en de hoge tonen schel. Midden tonen kan dat ding niet produceren dus je mist al een hoop detail. Wil je perse een andere versterker erachter zoek dan iets wat in ieder geval je een beetje moderne aansluitingen geeft maar ga er niet van uit dat het geluid er beter van word.
No offence verder. :$ :>

• serdadu
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:32:
Echt niet om lullig te doen of om je spul af te kraken maar het zal weinig uitmaken wat je er achter zet. Die Bose setjes produceren maar een matig geluid. Je betaald voor een stuk marketing en zeker niet voor de kwaliteit.
De lage tonen zijn een trillend bonkig geheel en de hoge tonen schel. Midden tonen kan dat ding niet produceren dus je mist al een hoop detail. Wil je perse een andere versterker erachter zoek dan iets wat in ieder geval je een beetje moderne aansluitingen geeft maar ga er niet van uit dat het geluid er beter van word.
none taken, over smaak valt niet te twisten. ik ben idd nu aan het zoeken naar een airplay functie. 299 van yamaha ziet er wel goed uit.

Verwijderd

Voor €299 heb je ook de Philips AVR9900 bij correct, echt een topding, is eigenlijk een Nad T 747, staat nu te koop van €1599 voor €899.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:32:
Wat een BS. Dus een bedrijf dat geld in marketing stopt levert slechte producten af? Eigenlijk diskwalificeer je ELK bedrijf, want ieder consumer-georienteerd bedrijf moet aan marketing doen!

Bose is niet het beste voor het geld, zo dramatisch als jij het neerzet is het ook niet. Je beschrijft gewoon de karakteristieken van elke sat-sub set. Daarnaast mag een merknaam, design, formaat best wat kosten. Ik blijf het vreemd vinden dat marketing in de levensmiddelenbranche (zie bv alcoholhoudende drank) volledig geaccepteerd is, maar zodra het op audio/video uitkomt, iedereen dit soort merken uitkotst :?

Verwijderd

Offtopic,
Ik ga niet in op je vergelijkingen gezien ze kant nog wal raken.

Ik beschrijf misschien de karakteristieken van elke sat-sub, wat niet zo hoeft te zijn, maar het verschil is dat Bose er vervolgens ook nog eens veel te veel geld voor vraagt. Prijs-kwaliteit is compleet zoek bij dat merk.
Ik ga hierna er ook niet verder op in gezien er meer dan voldoende andere topics hier zijn waar deze discussie al tot in den treure is gevoerd en in dit topic niet thuishoort. En niet alleen hier maar over het hele net stikt het van deze topics.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

107mb schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:58:
[...]

Wat een BS. Dus een bedrijf dat geld in marketing stopt levert slechte producten af? Eigenlijk diskwalificeer je ELK bedrijf, want ieder consumer-georienteerd bedrijf moet aan marketing doen!

Bose is niet het beste voor het geld, zo dramatisch als jij het neerzet is het ook niet. Je beschrijft gewoon de karakteristieken van elke sat-sub set. Daarnaast mag een merknaam, design, formaat best wat kosten. Ik blijf het vreemd vinden dat marketing in de levensmiddelenbranche (zie bv alcoholhoudende drank) volledig geaccepteerd is, maar zodra het op audio/video uitkomt, iedereen dit soort merken uitkotst :?
Lees dit effe http://www.intellexual.net/bose.html dit gaat nog over de oude versie doch veel beter zijn ze niet geworden.
Maar zoals ik altijd zeg als de persoon die het gekocht heeft aanstaat wie zijn wij om dat af te kraken hebben wij zijn oren,hebben wij zijn gedachten goed nope dus lekker daar niet over ouwehoeren.

Ga eens kijken en luisteren bij een dealer waar ze die dingen staan hebben en vraag eens of ze daar de versterkers kunnen/willen aansluiten op de bose of misschien tips hebben omtrend de speakers
Je eigen oren vertellen je wat je horen moet.

[ Voor 10% gewijzigd door Read op 27-01-2013 22:29 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
ik heb zelf geen behoefte aan Bose dus ik ga ook niet luisteren. Ik reageerde alleen op een post die met een verontschuldiging begint en eindigt, en daartussen een gechargeerd stukje tekst zonder enige onderbouwing.

Marketing is er op gericht om iemand een goed gevoel te geven. Bose doet dat ook, en goed. Iemand koopt Bose, is daar blij mee, stelt een vraag daarover om een goede receiver erop aan te sluiten zodat hij er nog meer plezier van heeft. En vervolgens wordt hij neergezet als iemand die een miskoop heeft gedaan... beetje jammer vind ik.

en wat betreft de link, een triest uitziende website van een Bose-basher. Goede bron!
In deze bron krijgt een Bose systeem (geen Accoustimass 6, maar gaat de bovenstaande link ook niet over) een 'ausgezeichnet' (=geweldig), in de reeks van de hogere middenklasse. Zeg het dus maar....

nogmaals, ik heb niks met Bose, maar ook niets tegen het merk. Leven en laten leven. En als iemand blij is met een merk, perfect toch?

[ Voor 34% gewijzigd door 107mb op 28-01-2013 00:55 ]

• serdadu
107mb schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:35:
Iemand koopt Bose, is daar blij mee, stelt een vraag daarover om een goede receiver erop aan te sluiten zodat hij er nog meer plezier van heeft. En vervolgens wordt hij neergezet als iemand die een miskoop heeft gedaan... beetje jammer vind ik.
Pagina: 1