Welke windows 8 versie voor VM's (WinXP licentie in bezit)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Omdat ik zag dat de actie van win8 bijna afgelopen is en ik er nog snel eentje wilde halen om in een VM te kunnen gebruiken (Primair OS MacOSX).

Ik heb hier in huis nog een oud fileservertje staan met Debian erop die ooit uitgeleverd is geweest met WinXP, dus licentie technisch moet ik er volgens mij aan voldoen om de upgrade binnen te halen.

Alleen als ik op de MS site dat ding wil bestellen dan krijg ik een exe te downloaden waar ik op mac os niets mee kan, ik kan die wel weer in een VM gaan draaien, maar gaat dat goed? Of wordt mijn VM dan geupdate (geen behoefte aan, ik wil nu en later gewoon een cleane VM install kunnen doen).

Dan zie ik op inet staan dat ik de dvd kan kopen (maar geen dvd speler aanwezig).

Wie o wie kan mij vertellen welke versie ik zou kunnen kopen dat ik een VM clean kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:57
Je kan de exe draaien in een VM, dan zal die wat dingen gaan controleren. Na aanschaf heb je de optie om meteen te updaten of later met behulp van bijv. een USB stick. Met één van die opties zal die een image downloaden. Tevens krijg je na aanschaf een mailtje met je key, in dat mailtje staat een link naar zowel de mogelijkheid om een backup dvd te kopen en de optie om de image opnieuw te downloaden.
Als ik het mij nog goed herinner (is al weer 3 maanden geleden :))