Aankoopadvies videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• Rickochet94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 17:52
Hallo mede-tweakers,

Ik ben op dit moment een nieuwe pc aan het samenstellen, alleen ik blijf een beetje hangen op de videokaart. De opties die ik nu heb zijn: de Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2 of een CrossfireX opstellingen met 2x de Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE). Welke kan ik het beste pakken, in prijs scheelt het eigenlijk niks. Of zijn deze kaarten niet goed en kan ik beter voor deze prijs een andere kopen?
Mijn budget is overigens 400 euro.

Gr. Sheikra007

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5

€438 incl verz heb je 2x de Sapphire 7870 XT als Crossfire set(stiller en koeler als de Jokercard).
Dan ben je sneller als welke 7970 of 680 dan ook.

• Rickochet94
calsonic schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:36:
pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5

€438 incl verz heb je 2x de Sapphire 7870 XT als Crossfire set(stiller en koeler als de Jokercard).
Dan ben je sneller als welke 7970 of 680 dan ook.
Maar als je de JokerCard en deze kaart vergelijkt, dan zie je dat alles precies hetzelfde is :?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je Sapphire is stiller door de 2 fans ipv 1 fan. Maar dat is je prio vast niet, dan kun je beter voor de jokercard gaan.

• calsonic
  • Niet online
Rickochet94 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:39:
[...]

Maar als je de JokerCard en deze kaart vergelijkt, dan zie je dat alles precies hetzelfde is :?
De Tahiti chip is idd hetzelfde alleen de koeler is significant beter.
En zeker als je crossfire wilt gaan draaien kun je beter voor kaarten kiezen die koeler blijven en daarmee dus stabieler en een langere levensduur hebben.

• Rickochet94
Chris Smoove schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:46:
Je Sapphire is stiller door de 2 fans ipv 1 fan. Maar dat is je prio vast niet, dan kun je beter voor de jokercard gaan.
Het is mijn prio wel om een stille PC te bouwen, dus dan kan ik idd beter voor de Sapphire gaan.

calsonic schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:47:

[...]

De Tahiti chip is idd hetzelfde alleen de koeler is significant beter.
En zeker als je crossfire wilt gaan draaien kun je beter voor kaarten kiezen die koeler blijven en daarmee dus stabieler en een langere levensduur hebben.
Dan ga ik denk ik voor de Sapphire, tenzij iemand een beter kaart weet.

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 16:32
Denk er wel aan dat je bij crossfire stability en performance issues bij sommige games kan hebben. Veelal duurt het langer voordat er goede drivers zijn dan met single setups. Micro stuttering heb ik zelf nooit erg veel last van gehad toen ik 2* een 5770 had.

• Rickochet94
Ik ga denk ik toch voor de Club3D, aangezien deze prestatiegewijs iets beter is. Ik heb hier geen bron voor nu, maar ik had wel een site gevonden waar je dat kon zien. En bij de Club3D krijg je 100 euro aan games erbij.

• calsonic
  • Niet online
Rickochet94 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:38:
Ik ga denk ik toch voor de Club3D, aangezien deze prestatiegewijs iets beter is. Ik heb hier geen bron voor nu, maar ik had wel een site gevonden waar je dat kon zien. En bij de Club3D krijg je 100 euro aan games erbij.
Prestatiegewijs zijn alle 4 de verschillende merken van de 7870 XT kaarten nagenoeg gelijk - enige verschil zit hem in de koeling en geluidsproductie.
Maar jij moet er mee leven en dus kopen waar jij je :*) mee voelt.
Een ding is zeker je hebt zoiezo een krachtige set waar je alles voluit mee kunt draaien _/-\o_

• Rickochet94
calsonic schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:50:
[...]

Prestatiegewijs zijn alle 4 de verschillende merken van de 7870 XT kaarten nagenoeg gelijk - enige verschil zit hem in de koeling en geluidsproductie.
Maar jij moet er mee leven en dus kopen waar jij je :*) mee voelt.
Een ding is zeker je hebt zoiezo een krachtige set waar je alles voluit mee kunt draaien _/-\o_
Ik had hier gelezen dat het daadwerkelijk wel veel scheelt, dit is dan wel van de 7850 en niet de 7870. Maar die games zijn ook wel een leuke toevoeging :)

[edit]
Ik ga toch uiteindelijk kiezen voor de Sapphire kaarten, omdat deze stiller zijn. En de spellen zijn een leuk extratje, maar als je daarvoor luidere kaarten hebt, dan koop ik de spellen wel los (en je hebt sowieso weinig aan de games 2x te hebben :P ).

Bedankt voor de tip!

[ Voor 16% gewijzigd door Rickochet94 op 28-01-2013 00:22 ]

Pagina: 1