Canon Karat 770.2 bass vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01-2023
Goedemorgen,

Vraagje.

Ik heb van de week de Canton Karat 770.2 boxen gekocht.
Zit mooi geluid in.
Alleen uit de rechter box hoor ik meer bass komen dan de linker box. Dit waarschijnlijk omdat deze in een hoek staat.
Hoe kan ik het zelfde effect bereiken uit de linker box zodat ik een mooie gelijke bass heb?

Zie de foto hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/3303/canton.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Verder uit de hoek zetten. Zit die woofer aan de zijkant maar een 1 kant van de LUIDSPREKER? Geen box... dan kan je de linker en rechter luidsprekers omwisselen van plek en kijken wat dat doet.. Dan staan beide woofers van de luidsprekers naar binnen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

En vergeet niet in de EQ je 64hz op 0 te zetten en niet op +11 anders draai je deze ook nog kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Als je speakers strak in een hoek gaat zetten dan wordt het sowieso lastig. Maar om te beginnen had je dan beter een speaker kunnen nemen met een gesloten systeem dan wel een relfexpoort aan de voorkant. De woofer aan de zijkant maakt het ook niet beter aangezien deze veel druk op bouwt in een hoek. Al met al lijken die Canton's voor deze opstelling me niet de juiste keuze. Enige wat me zo snel te doen lijkt is de refelxpoort van de rechter dicht te stoppen met iets van een bung. En indien die er niet bij zaten lukt het vast ook wel met iets van een sok of kleine doek.

Ik wil je oprecht vragen de sturing die je in je vorige topic(s) gehad hebt mee te nemen in dit topic. Dus het niet kicken binnen 24 uur en daarmee dus ook het niet meerdere malen onder elkaar posten. Gebruik de wijzig-knop voor als je iets toe te voegen hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:37

DjVe

Hatsaflats!

Inderdaad proberen de speakers om te draaien en laat MCACC draaien en gebruik dat ook voor stereo (zet hem voor muziek op direct en niet op pure direct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Anoniem: 413389 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:41:
En vergeet niet in de EQ je 64hz op 0 te zetten en niet op +11 anders draai je deze ook nog kapot.
Waaom ook kapot.... die andere waren al kapot. Deze kunnen wel Bass verdragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Verder uit de hoek zetten. Zit die woofer aan de zijkant maar een 1 kant van de LUIDSPREKER? Geen box... dan kan je de linker en rechter luidsprekers omwisselen van plek en kijken wat dat doet.. Dan staan beide woofers van de luidsprekers naar binnen toe.
Dat is wel een goeie. Ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Waarom zou ik geen Bass in zulke boxen mogen zetten waar een woofer in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
[quote]DjVe schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:27:
Inderdaad proberen de speakers om te draaien en laat MCACC draaien en gebruik dat ook voor stereo (zet hem voor muziek op direct en niet op pure direct)
[/
Ik vind dat pure direct helemaal niet mooi klinken. Weinig hoog en Bass. Maar hoor er meer mensen over dat dat zo goed moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Robert,

Ik heb je in meerdere topics gevraagd om niet meerdere malen onder elkaar te posten en zo je topic binnen 24 uur meerdere malen te kicken. Er is je meerdere malen gewezen op het feit dat GoT iets kent als een "wijzig/edit"-knop. Reden dat er quotes bestaan is dat je op meerdere posts kan reageren in één post zonder dat het onoverzichtelijk wordt.

In dit topic vraag ik je hetzelfde en dat beantwoord je met vier(?!?) posts onder elkaar? Voor mij was dit de druppel.

Aanvullend: zie PM!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.