[Windows 7] Traag verbinden met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 02:51
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik een draadloos netwerk. Blijkbaar is dit te modern voor mijn pc want het duurt erg lang voordat hij verbinding maakt met het netwerk. Sterker nog uit zich zelf maakt hij nooit verbinding met het netwerk. Dat moet je elke keer handmatig initieren. Waarna hij zegt kan geen verbinding maken of verbinding maken duurt langer dan normaal. Naar een minuut of 2 krijg je dan de optie "probleem oplossen", zodra je hierop klikt maakt hij ineens verbinding!
Ik begrijp hier helemaal niks van, mijn laptop/telefoon/tablet hebben geen enkel probleem met dit netwerk. In de instelling staat ook alles zoals je zou verwachten. Ik heb op internet gekeken en diverse oplossingen met wel of niet opstarten van bepaalde services geprobeerd. Niks helpt echter.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:24
Iets meer specs zou handig zijn. Wat voor OS gebruik je? Wat voor hardware heb je het over? Welke netwerkkaart en welke router? Wat voor beveiliging gebruik je?

Meest recente drivers van de netwerkkaart geinstalleerd staan? Hoeveel afstand zit er tussen router en pc? De andere apparaten waar je het over hebt doen het vanaf dezelfde locatie wel? Als je eenmaal verbinding hebt, hoeveel sterkte heeft de verbinding dan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 02:51
We gebruiken Windows 7. De computer krijgt internet via een dongle van technicolor. Het router is van KPN een experia box. Deze staat een meter of 4 verderop. Zodra we eenmaal verbinding hebben is de signaal sterkte maximaal.
Verder is de computer volledig up to date. Alle andere apparaten doen het overal in huis gewoon prima. We hebben ook geen last van storing van andere netwerken, want geen buren in een straal van 400 meter. We gebruiken window security essentials voor virus en firewall.

Hierbij nog een plaatje van de netwerkadapters:
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/oppknt9rn/Naamloos.png

Kunnen jullie hier iets mee?

Alvast bedankt,

Anman

[ Voor 9% gewijzigd door Anman op 02-02-2013 16:48 . Reden: Link naar plaatje toegevoegd ]