Lage Upload speed

Pagina: 1
Acties:

• Kolomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 13:24
Nu ben ik al een tijdje bezig met een oplossing maar het wilt maar niet lukken. Het volgende doet zich voor, ik heb een nieuwe router DHP-1565 en die doet het uitstekend want ik kom van een oude linksys wrt die niet eens aan 100 mbit komt bedraad en ook niet via wifi. Nu ik een 100 mbit internetverbinding heb gekregen wil ik geen bottleneck die mijn netwerk onnodig traag maakt.

Deze geïnstalleerd en alle vaste computers en apparaten bedraad aangesloten. Ook een extra kabel naar mijn bureau waar ik mijn macbook kan aansluiten op ethernet i.p.v. draadloos.

Ik heb een NAS 100 mbit en daar wilt de macbook maximale upload speed naar halen. Rond de 10 mb/s. Echter mijn vaste pc schommelt in het begin constant van 9 mb/s tot 2 mb/s en uiteindelijk stabiliseert hij rond de 4,5 mb/s upload.

Nu heb ik dus de kabel die ik gebruik voor de macbook geprobeerd op de vaste PC maar dat wilt dus niet lukken, de snelheid van uploaden blijft traag. De download snelheid is gewoon goed op de vaste PC.

Mijn setup is een on board lan 2 x gigabit P5N32-e SLI Plus

Wat ik al geprobeerd heb en geen vruchten heeft afgeworpen:
-Andere kabels
-Drivers vernieuwd (ethernet drivers), volgens de Nforce eigenschappen is alles in orde
-Windows opnieuw geinstalleerd om te kijken of de driver niet verkeerd geinstalleerd was.
-1 onboard uitgezet die ik toch niet gebruik.
-Autotuning uitgezet
-RDC uitgezet

Maar geen enkel positief resultaat, nog steeds 4,5 mb/s upload.

• Kolomos
Opgelost! De dader zat em in de ethernet adapter instellingen (toegangbaar met nvidea network acces manager) En dan de optie 'datatransport-besturing', deze stond uitgeschakeld, nu met Rx en Tx aan en ik haal max snelheid!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Thnx voor het melden van de oplossing! Zijn maar weinig mensen die dat doen. Altijd makkelijk als iemand hetzelfde probleem ervaart.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Kolomos
Minste wat ik kan doen, ik heb zelf 2 dagen van alles uit zitten proberen, dat bespaar ik een ander graag!