Hallo Tweakers,
Ik ben op zoek naar een (Linux gebaseerd)OS en de software er rond om heen voor de volgende dingen:
-voor schijfmanagement: LVM
-voor het opzetten van een bukkit server heb ik dit
dus dat komt wel goed.
-voor het downloaden van torrents dacht ik aan utorrent
indien iemand een beter programma weet hoor ik het graag.
Wat ik nog zoek
nu zoek ik dus nog iets zodat ik overal veilig bij mijn bestanden kan en indien mogelijk ook bestanden naar mijn server kan sturen. Zo wil ik met een app op mijn mobiel zorgen dat ik, indien de telefoon met wifi verbonden is, foto's naar de server kan sturen als backup.
Een OS waarmee ik dit alles kan realiseren
Welke hardware heeft mijn server:
1x Intel pentium G2020
2x Western Digital Green WD20EARX, 2TB
Asus P8H77-I
1x Corsair 8GB ddr3
Ik ben op zoek naar een (Linux gebaseerd)OS en de software er rond om heen voor de volgende dingen:
- Het openen van de bestanden op school zodat ik niet meer met een externe harde schijf naar school hoef.
- Het downloaden van torrents via de server.
- Er een minecraft server op hosten via bukkit.
- En zorgen dat ik met 2 harde schijven een soort "drive pool" van maak zodat ik de belangrijkste data op minimaal 2 schijven opsla en de gedownloade zooi maar op één schijf. het liefst ook in de toekomst uit te breiden zonder data kwijt te raken
-voor schijfmanagement: LVM
-voor het opzetten van een bukkit server heb ik dit
dus dat komt wel goed.
-voor het downloaden van torrents dacht ik aan utorrent
indien iemand een beter programma weet hoor ik het graag.
Wat ik nog zoek
nu zoek ik dus nog iets zodat ik overal veilig bij mijn bestanden kan en indien mogelijk ook bestanden naar mijn server kan sturen. Zo wil ik met een app op mijn mobiel zorgen dat ik, indien de telefoon met wifi verbonden is, foto's naar de server kan sturen als backup.
Een OS waarmee ik dit alles kan realiseren
Welke hardware heeft mijn server:
1x Intel pentium G2020
2x Western Digital Green WD20EARX, 2TB
Asus P8H77-I
1x Corsair 8GB ddr3
Brambo111