Sitecom WLR-600 wifi begeeft het

Pagina: 1
Acties:

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Zoals de titel al zegt begeeft mijn draadloos signaal het telkens!
Beide signalen ( ja ja dual band router) blijven zichtbaar zijn op mijn apperatuur, maar als ik ermee wil verbinden staat hij dit niet toe.
Heb al meerdere malen de stekker van zowel mijn modem als router eruit getrokken, de draadloze verbinding doet het dan eventjes en ongeveer 15-30 minuten later heb ik alleen nog maar bedraad verbinding.

Ik kom af van een Sitecom WL 306 die al zeker 2-3 jaar ouder is en daarmee heb ik nog nooit wifi problemen gehad als zodanig! Je zou verwachten dat een nieuwer model juist een strakker bereik zou moeten geven.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen na lopen? Iets moeten resetten, data veranderen?
Mijn netwerk is verder onveranderd gebleven. Ik dacht zelf dat het misschien te maken zou hebben met de missende losse antenes, maar dan zou mijn signaal op z'n minst zwakker moeten zijn ipv helemaal verdwenen!

Ik sta open voor suggesties.

• Sveninho
Sitecom WLR-6000 ik ben een 0 vergeten. Kan een mod mij van dienst zijn?

Verwijderd

Simpel: Zet die oude weer terug.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

Sveninho schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:47:
Mijn netwerk is verder onveranderd gebleven.
Ook geen ander kanaal (of misschien 40MHz ipv 20MHz)?
Nieuwe draadloze netwerken in de buurt erbij gekomen?
Ik dacht zelf dat het misschien te maken zou hebben met de missende losse antenes, maar dan zou mijn signaal op z'n minst zwakker moeten zijn ipv helemaal verdwenen!
Ehm...welk apparaat mist (of zitten los) de antennes?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Sveninho
lier schreef op zondag 27 januari 2013 @ 09:28:
[...]

Ook geen ander kanaal (of misschien 40MHz ipv 20MHz)?
Nieuwe draadloze netwerken in de buurt erbij gekomen?

[...]

Ehm...welk apparaat mist (of zitten los) de antennes?
Momenteel staat hij op auto 40/20 MHz. Ik weet niet op welk kanaal de vorige stond, is zo te achtehalen.
Zou de automatische stand verstoring mogen/moeten opleveren?

Op de WLR-306 zitten 3 externe antennes, terwijl op de WLR-6000 5 interne antennes zitten.

• lier

lier

MikroTik nerd

Als je op GoT leest over wireless problemen dan adviseert "iedereen" vaste kanalen en als er veel draadloze netwerken in de buurt zitten om voor 20MHz te kiezen.

Aha...dus intern is hetzelfde als los/mist ;)

• Sveninho
lier schreef op zondag 27 januari 2013 @ 09:46:
Als je op GoT leest over wireless problemen dan adviseert "iedereen" vaste kanalen en als er veel draadloze netwerken in de buurt zitten om voor 20MHz te kiezen.

Aha...dus intern is hetzelfde als los/mist ;)
Toegepsat, helaas zonder succes.
Op zowel mijn iPhone, iPad en Macbook krijg ik de melding 'Geen verbinding mogelijk met netwerk'. (Om er nog aan toe te voegen dat mijn Macbook een vele malen sterkere ontvanger heeft!)
Mijn router zou in mijn kamer volgens WiFi analyzer nog 50-60% bereik hebben, maar toch weigert hij te verbinden. Hij maakt daarintegen wel verbinding met de router van de buren die maar 20-30% signaal sterkte heeft..

[ Voor 6% gewijzigd door Sveninho op 27-01-2013 09:59 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer gekeken wel kanaal het rustigste is? Op basis daarvan kan je je router een vast kanaal geven.

• Sveninho
lier schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:15:
Heb je al een keer gekeken wel kanaal het rustigste is? Op basis daarvan kan je je router een vast kanaal geven.
Yes heb ik gedaan. In mijn gevaal is dat kanaal 6.

Ik heb even rond gelopen in huis en heb ontdekt dat ik in een straal van 10 meter prima verbonden blijf. Ga ik de trap op naar mijn kamer is het over. Het kanaal blijft zichtbaar, maar totaal nutteloos.

De rotuer staat momenteel in de hoek van de woonkamer, naast het modem. Dit zou in principe geen probleem moeten zijn toch? De vorige stond er tenslotte ook.
Heb al gedacht aan het verplaatsen van de router, maar dan kom ik in problemen met mijn bekabeling.
Pagina: 1