Windows 8 installatie mislukt met AHCI enabled

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 10:33
Zoals de topic titel al zegt lijkt het mij niet om windows 8 (en vista en 7) te installeren met AHCI enabled in de bios.

Tijdens de setup komt er een punt waar ik de partitie moet kiezen om windows op te installeren. Zodra ik dit doe krijg ik de melding:

"Windows cannot be installed to this disk. This computer's hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu"

Verwijderen en opnieuw aanmaken van de partitie heeft geen effect.
Ook het laden van drivers tijdens de setup heeft geen effect.

Het is wel gelukt windows 8 te installeren met in de BIOS Native IDE selected.
Toen dacht ik kom laten we dan achteraf AHCI op enabled (http://www.ithinkdiff.com...ows-8-after-installation/)

Als ik dan de pc reboot en alles staat in de BIOS op AHCI (en uiteraard zoals hierboven beschreven in het register) krijg ik alleen maar een blinkende cursor te zien en uiteindelijk de melding dat er geen bootable device is gevonden.

Ook heb ik geprobeert de laatste AMD drivers te installeren (voor deze chipset) en dan de controller in de computermanagement op AHCI drivers van AMD te zetten. Dit heeft het zelfde resultaat (de blinkende cursor)

De setup waar het om gaat:
Foxconn A7DA-S (meest recente BIOS versie)
Phenom II X4 940
Crucial M4 SSD

Toen er nog een intel postvile (x25) in zat werkte alles prima op AHCI alleen die was wat aan de kleine kant en doet nu dienst in mijn HTPC

Het verschil tussen de 2 ssd's? de een is een SATA 300 (de intel) en de ander een SATA600 (de M4)

Er is ook een aanzienlijk verschil in snelheid als ik Crystaldiskmark benches draai

[ Voor 14% gewijzigd door Dracula op 27-01-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 10:33
Klein kickje, word er een beetje wanhopig van.

Ben het hele weekend aan het kloten geweest maar heb het nog steeds niet aan de praat.

UPDATE: Nou de grote SSD wissel truk gedaan nu een SATA 300 (intel 320) disk in mijn pc en de SATA 600 (crucial M4) in de laptop en alles werkt prima in beide 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Dracula op 28-01-2013 20:26 ]