Qnap TS-212

Pagina: 1
Acties:

• johnnystreamer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste leden,

Hier spreekt een niet zo ervaren computerman die een serieus probleem heeft.

Heb staan een WD HD TV Live en een Qnap TS-212 (nas).

Voorheen had ik er een Iomega ix-200 aan hangen en het geheel draaide naar behoren alleen was de Iomega waarschijnlijk niet snel genoeg aangezien e.e.a steeds vastliep. Kon me oude nas echter wel netjes zichtbaar in het netbaar krijgen en ook daadwerkelijk te benaderen.

Dacht dit veronderstelde "snelheidsprobleem" met de Qnap op te lossen alleen is mijn hele weekend bijna naar de maan en ik krijg met geen enkele mogelijkheid de Qnap zichtbaar in mijn netwerk (windows omgeving). Ik kan via mijn laptop wel draadloos schrijven. De router die ik heb is de TP-Link WNR 1043.

Is er iemand die mij stapsgewijs wat tips kan geven om alsnog te proberen de nas vanuit mijn mediaspeler te kunnen benaderen. Alle tips zijn van harte welkom.

Wil liever geen gebruik maken van Twonky o.i.d. maar gewoon een gedeelde schijf/share als het ware benaderen net zoals ik gewens ben in de windows verkenner.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
Bij de QNAP zit voor zover ik weet keurig een installatie CDtje waarmee je de QNAP een 'naam' geeft waarmee hij zichtbaar is in je netwerk.

Wat bedoel je met ik kan wel met mijn laptop schrijven, maar hij is niet zichtbaar?
Bedoel je dat de NAS niet zichtbaar is in "Netwerk" in Windows?

[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 26-01-2013 20:53 ]

Even niets...

• johnnystreamer
Klopt! Heb op mijn laptop een netwerkverbinding in de verkenners aangemaakt en kan hem dan ook benaderen. Echter als ik op mijn wd hd tv live de nas via het Windows netwerk wil benaderen dan vindt hij hem niet. Ook op de laptop waar ik wel een netwerkverbinding kan maken krijg ik hem niet onder mijn netwerk zichtbaar.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
Heb je de WD TV Live ingesteld met dezelfde Workgroup als de NAS? Soms kunnen ze elkaar om die reden niet vinden.

Wat je wel kan doen zeer waarschijnlijk is in de WD TV Live een connectie op basis van het IP adres van je QNAP maken. Dat zou ook gewoon moeten werken.

Staat daar niets over in de handleiding van je WD?

Even niets...

• johnnystreamer
Kan in de handleiding niets vinden om het ip adres van de nas vast in te kunnen geven. Het rare vind ik dat ik met Twonky de nas wel kan benaderen maar ondervond hierbij al problemen met het afspelen van een dvd. Na elk VOB bestand stopt die!! Ofwel afspelen via Twonky heeft niet mijn voorkeur.

Ofwel via de mediaserver (als ik het goed zeg) kan ik de nas dus wel zichtbaar krijgen maar via gedeelde netwerk map dus niet.

Zoals gezegd wil mijn mijn beeldmateriaal gewoon kunnen benaderen en afspelen via de "windows verkenner structuur" zoals ik het maar simpelweg noem. Tot nu toe dus helaas nog geen vooruitgang geboekt.

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 18:10

ratz

Gadgetgeek

QNAP Finder utility al geprobeerd?

Het duurt inderdaad een hele tijd voordat windows je SAMBA share heeft gevonden. In verkenner moet ik altijd eindeloos wachten na "netwerk" aanklikken, soms zelfs een paar keer refresh nodig. Mac OS X ziet de SAMBA en AFP shares wel altijd gelijk.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• johnnystreamer
Heb ook iets gelezen dat het in de "poorten" zou kunnen zitten. Iemand daar misschien een opmerking op. Poort van de nas staat volgens mij op 8080 terwijl de router op 80 staat. Levert dit misschien problemen op?
Pagina: 1