Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Tegenwoordig worden er steeds minder foto's geprint maar wordt er steeds meer bekeken op schermen.
We hebben ook steeds meer schermen oms heen: smartphones met hoge resolutie schermen, tablets, tv, computer, laptop, digitale fotolijstjesm, etc. Daarnaast het altijd en overal online zijn en delen van foto's, filmpjes...
Aan de andere kant komen er ook steeds meer fotocamera's met hele goede filmmogelijkheden.
Vooral met de komst van systeemcamera's is dit populair geworden. Je hebt dus niet meer een DSLR en een filmcamera nodig. Maar alles in één toestel waarbij je naadloos over kan schakelen van het maken van een foto naar het maken van een filmpje (en andersom).

Hybrid Imaging is het combineren van foto's, filmpjes, audio... in één electronisch product (dus puur om te bekijken op een scherm en niet om af te drukken).
Hybrid Imaging biedt ook online heel veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld een flitsend filmpje op een bedrijfswebsite (die zich tegenwoordig allemaal op internet presenteren). Maar ook bijvoorbeeld op Facebook om te laten zien wat je in de vakantie gedaan heb, een electronische kaart...

Het valt me op dat je op Nederlandse (fotografie/film) forums er niet zoveel over leest of ziet dat mensen er zich mee bezig houden. Mensen doen meestal het één of het ander maar zijn niet echt gewend om het te combineren.

Mijn vraag is eigenlijk: Denken jullie dat dit het "next big thing" wordt op gebied van fotografie en filmen? Hebben jullie weleens film en fotografie gecombineerd of zou je dit (meer) willen gaan doen?
Zou je er zakelijk kansen voor zien als je prof fotograaf zou zijn (portret sesies, bruiloften, voor bedrijven..)?

Tenslotte nog wat voorbeelden:

Christmas ecards (leuk voor op Facebook bijvoorbeeld):

Ander voorbeeld

Deze is trouwens belicht met LED (als je tijdens een sessie zowel wil fotograferen en filmen met een gelijke belichting kun je natuurlijk niet gewoon flitsen), zie:

[ Voor 7% gewijzigd door leendertv op 26-01-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
het is iets wat ik aan het proberen ben voor sfeerreportages die ik maak voor een fanpage.

Begonnen met fanfoto's, daarna fanfoto's met een audiotrack eronder van gekweel van de supporters en nu (eerste poging was mislukt door een fout opgestelde camera helaas) wordt het video + audio + fotos.

Ik zie er wel mogelijkheden in, het voelt allemaal wat vlotter aan, je kunt creatiever omgaan met alles en ook wat meer spelen met effecten (een stilstaand beeld, samen met een stukje video ed., wat het toch interessanter maakt lijkt me).

Ik denk wel dat een vrij logisch iets is, het verschil tussen een fotograaf en een videoman wordt kleiner. Je hebt zelfs als amateur vrij krachtige apparatuur ter beschikking voor een relatief lage prijs. Het is dan niet meer dan logisch dat mensen het gaan combineren.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Laatst op een expositie van een natuurfotografieclub wat presentaties gezien waar ook veel gebruik werd gemaakt van slideshows met audio ondersteuning met soms wat stukken video en timelapse er doorheen.

Sinds ik een filmende DSLR heb, kom ik zelf ook steeds vaker 'thuis' met zowel video als fotomateriaal. Maar tot nu toe heb ik daar nooit een gecombineerd eindproduct van gemaakt. Doorgaans gaan de foto's ergens richting een online galerij en plak ik de video aan elkaar tot een filmpje voor op YouTube of zo, al dan niet met een aparte soundtrack toegevoegd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr