Toetsenbord nat functioneert half

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465057

Topicstarter
Beste,

Ik ben in het bezit van een n56. Twee uur geleden heb ik water eroverheen gemorst. Het water kwam op de toetsenbord en op de speaker. Nu werken er een paar toetsen niet en laptop typt vanzelf bij het inlogscherm van Windows. Tijdens het opstarten van mijn laptop krijg ik telkens ook een melding om een bootdevice te selecteren.

Wat kan ik doen en waarom krijg ik een bootmelding? Iemand die nog tips heeft?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 14:50
Je toetsenbord lijkt een eigen leven te lijden. De melding bij opstarten is waarschijnlijk omdat je knop voor het bootmenu zichzelf in lijkt te drukken. Wellicht even goed drogen of anders toetsenbord vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

misschien is het verstandig om het ding de eerste 2 dagen niet meer te gebruiken, accu eruit te halen en op de verwarming te leggen. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Je hebt kortsluiting. Het enige wat je kan doen is je toetsenbord schoonmaken met schoonmaakalcohol en een wattenstaafje. En dan moet je nog geluk hebben.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En om te weten of er verder niet meer mis mee is kun je altijd het toetsenbord even loshalen en een andere aansluiten (er zit vast wel een USB of PS/2poort op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou voorlopig eerst alles goed laten drogen. Eigenlijk had je al helemaal niet meer met je laptop moeten werken na 2 uur, om grotere problemen te voorkomen. Overigens heeft een beetje fatsoenlijke laptop onder het keyboard bescherming zodat vloeistof niet direct op je elektronica terechtkomt, dus misschien heb je nog geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Waarom werken sommige toetsen niet? Komt dat omdat daar water onder zit? En zullen deze gaan werken zodra ze droog zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:20

hostler

Yeahhh dude!

Waarom start je uberhaupt je laptop op nadat je er drinken overheen hebt laten vallen... Niet erg slim.

Als er water op een van de andere componenten komt ben je de sigaar. Overigens is garantie dan ook uitgesloten
Anoniem: 465057 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:06:
Bedankt voor jullie reacties. Waarom werken sommige toetsen niet? Komt dat omdat daar water onder zit? En zullen deze gaan werken zodra ze droog zijn?
Omdat apparatuur + water geen goede mix is... De toetsen gaan door het water plakken (soort vacuüm effect)

[ Voor 46% gewijzigd door hostler op 26-01-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hostler schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:07:
Waarom start je uberhaupt je laptop op nadat je er drinken overheen hebt laten vallen... Niet erg slim.

Als er water op een van de andere componenten komt ben je de sigaar. Overigens is garantie dan ook uitgesloten
Het was gebeurd tijdens het gebruik van mijn laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je weet toch dat water stroom geleidt? Onder je toetsen zitten ook contacten die er voor zorgen dat de letters op je scherm komen. Als daar water tussen zit dan krijg je wat je omschrijft: het toetsenbord "drukt" zelf al toetsen in, oftewel er zit water op beide contacten van de betreffende toetsen.

Wanneer je water in een apparaat krijgt is er maar één mogelijke oplossing om er voor te zorgen dat je apparaat niet verder kapot gaat dan nu al het geval is: drogen.

Drogen van je apparaat doe je het beste door:
* accu er uit halen
* apparaat zo ver mogelijk uit elkaar halen (een telefoon is makkelijker uit elkaar halen dan een laptop (behalve een iPhone))
* boven de verwarming leggen om de droogtijd te verkorten Leg je apparaat op een handdoek o.i.d.
* laat het geheel minstens 2 dagen liggen voordat je het gaat gebruiken of voordat je er weer stroom op zet

Als je mazzel hebt doet je apparaat het weer na 2 dagen, heb je pech dan heb je nog meer pech dan nu en doet het apparaat niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:20

hostler

Yeahhh dude!

Anoniem: 465057 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:08:
[...]

Het was gebeurd tijdens het gebruik van mijn laptop...
Oh dan... Gewoon door gaan toch?

Als het mij gebeurde gooide ik m'n laptop ondersteboven en trok ik de accu er zo snel mogelijk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hostler schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:32:
[...]

Oh dan... Gewoon door gaan toch?

Als het mij gebeurde gooide ik m'n laptop ondersteboven en trok ik de accu er zo snel mogelijk uit...
-.- ik kon toch ook niet ruiken dat het water naar binnen was gegaan? Alles functioneerde gewoon nog perfect, maar na 10 minuten deden de toetsen het raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, maar een beetje gezond verstand zal je vertellen dat water + electronica geen goede combo is. Dus openschroeven en goed droogmaken dat ding voordat je hem weer aanzet, voordat je nog meer kortsluiting veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
TERW_DAN schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:06:
Nee, maar een beetje gezond verstand zal je vertellen dat water + electronica geen goede combo is. Dus openschroeven en goed droogmaken dat ding voordat je hem weer aanzet, voordat je nog meer kortsluiting veroorzaakt.
Dit dus. Accu uit je laptop verwijderen, voordat er ernstige schade ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En goed droogmaken is dus niet handdoek eroverheen en daarna weer aanzetten (wat je gedaan lijkt te hebben als je na 2 uur al die problemen hebt, na 2 uur hoort dat ding nog steeds uit elkaar te liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Ik zou hem uit elkaar halen en gewoon een paar dagen in de buurt van de verwarming laten liggen.
Pagina: 1