Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Onkyo TX-NR1009 Vs. Pioneer SC-LX86

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag,

Zoals de titlel al zegt, zit ik met de volgende vraag...

Heb nu thuis de Onkyo TX-NR1009 staan, waar ik over het algemeen aardig over te spreken ben!
Maar zit toch weer met gevoelens om weer over te stappen naar een Pioneer type LX86.
Dit omdat ik het toch qua uiterlijk een heel stuk mooier vind.
Maar wat is jullie ervaring waar ik het beste aan doe, qua innerlijk van deze 2 receivers?

Ben een echte film liefhebber, en aan muziek luister ik het meest dance..
Waar ik zelf al tot conclusie ben gekomen is dat de Onkyo die ik nu heb staan meer bass levert dan m'n oude Pioneer LX70. Maar hoe zit dat met de LX86?

Het merk boxen dat ik heb staan is rondom van Kef (pilaren zijn de Q11).

Dus voordat ik er weer grof geld tegen aan gooi, zou ik toch eens graag jullie meningen willen delen wat het beste is. :)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:43

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De Pioneer zal wat meer power kunnen leveren dat is een ding dat zeker is :)
Versterking van de Pioneer is op een andere manier opgebouwd, is een Klasse-D versterker t.o.v. A/B van de Onkyo.

Je zou het vooral moeten uitproberen eigenlijk :) En qua bass, dat lijkt mij toch voornamelijk afstelling eigenlijk.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb de Onkyo 1008 en ken de Pioneer LX83/LX75 erg goed. De Onkyo is erg klinisch, De Pio's gingen snel stuk en waren niet echt stabiel (hangen met airplay/of bediening via app). Ik zou dan ook een Denon 4520 aanraden.

@hierboven De Onkyo's zijn juist de echte power houses, met name in multichannel, zeker als je de vervorming ook bekijkt.

LX86:
Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 92.3 watts

Two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distor- tion at 144.5 watts and 1 percent distortion at 191.6 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 191.1 watts and 1 percent distortion at 272.0 watts.

TX-NR1009:
0.1% distortion at 116.5 watts

Two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 145.7 watts and 1 percent distortion at 179.5 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 218.1 watts and 1 percent distortion at 250.4 watts.

[ Voor 91% gewijzigd door |sWORDs| op 28-01-2013 10:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:01:
Ik heb de Onkyo 1008 en ken de Pioneer LX83/LX75 erg goed. De Onkyo is erg klinisch, De Pio's gingen snel stuk en waren niet echt stabiel (hangen met airplay/of bediening via app). Ik zou dan ook een Denon 4520 aanraden.

@hierboven De Onkyo's zijn juist de echte power houses, met name in multichannel, zeker als je de vervorming ook bekijkt.
Thnx,

Wat is vrij snel stuk? 5 jaar,10 jaar? Heb 4 jaar de LX70 gehad en verder nooit geen probleem mee gehad.

Dat Onkyo's echte krachtpatsers zijn had ik idd al vernomen. Dat is ook o.a. wel te zien aan het totale wattage op de achterzijde... Wat bij de Pioneer lx86 vrij laag is vind ik (370Watt). Dan weet ik niet of dat veel zegt, maar vind het een raar idee 9x 190 watt en totale verbruik is 370 watt?

En heb even naar de Denon 4520 zitten kijken, is een mooi ding ja :*) ! Vind alleen 2500€ best veel...
Dus dan mag ik er wel heel wat op vooruit gaan qua innerlijke fucties en geluid technisch gezien, en denk niet dat dat echt het geval is met wat ik nu heb staan?

Maar al met al, komt het erop neer dat ik beter bij de Onkyo 1009 kan blijven i.p.v. een Pioneer uit de LX serie?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:28:
[...]
Dat Onkyo's echte krachtpatsers zijn had ik idd al vernomen. Dat is ook o.a. wel te zien aan het totale wattage op de achterzijde... Wat bij de Pioneer lx86 vrij laag is vind ik (370Watt). Dan weet ik niet of dat veel zegt, maar vind het een raar idee 9x 190 watt en totale verbruik is 370 watt?
Kan je niet zo vergelijken: de Onkyo is zoals gezegd een Klasse A/B-versterker en daarvan ligt het rendement vele malen lager dan van de Klasse D in de Pioneer. Klasse D heeft een rendement van tot wel 90%, oftewel gaat er bijna niets verloren. Niet alles aan Klasse D is zaligmakend (alles heeft wel een nadeel natuurlijk), maar de efficiëntie is wel een zeer sterk punt. Let wel dat de eerste Pioneers met Klasse D-versterking de B&O Icepower hadden, de nieuwer modellen hebben dit niet meer. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar men is naar mijn weten meer te spreken over de oudere modellen.

Overigens kan je sowieso niet het vermogen vermenigvuldigen om zo op het verbruik te komen. Die 190 Watt van de Pioneer (en ook het vermogen van de Onkyo) is zo gemeten dat er een hoog getal uit komt. Ook wel te zien aan de gemeten waarden die enkele posts hierboven staan. En dan vooral die vervorming (THD), meten met 1% THD is leuk en krijg je hoge getallen uit maar alles boven de 0,1% THD is te veel. Mijn eindversterker trekt maximaal 1800 Watt uit het stopcontact en daar komt dan 2 x 300 Watt uit :P

Maar vermogen zegt lang niet alles, met de speakers van tegenwoordig heb je maar een paar Watt nodig om je huiskamer al met geluid te vullen. Heeft allemaal met het rendement van je speakers te maken.
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:28:
[...]
En heb even naar de Denon 4520 zitten kijken, is een mooi ding ja :*) ! Vind alleen 2500€ best veel...
Dus dan mag ik er wel heel wat op vooruit gaan qua innerlijke fucties en geluid technisch gezien, en denk niet dat dat echt het geval is met wat ik nu heb staan?
Die Denon is wel een paar series en klassen hoger dan de Onkyo die je nu hebt staan. De AVR-4520 wordt ook zeer goed getest op sites als AreaDVD. En Marantz heeft voor hun nieuwste referentie-processor, de AV8801, de AVR-4520 van Denon als basis gebruikt. Overigens kan je die Denon goedkoper krijgen: 2249 euro inclusief een Audyssey Pro-meting, normaal kost je dat samen 2999 euro.

Concreet antwoord op dit soort vragen is er eigenlijk niet. Enige wat je zou kunnen proberen is om een LX86 bij je thuis te krijgen zodat je hem in je eigen omgeving kan testen en een goed A-B vergelijk kan doen. Een serieuze verkopende partij/winkel wil daar best op ingaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Oeps, had dit topic niet meer gezien. Vrij snel stuk is 1 a 2 jaar bij 30% van wat wij geplaatst hebben.
De Pio geeft naar mijn smaak veel mooier geluid dan de Onkyo (en let wel ik kraak hier mijn eigen versterker dus af), maar smaak is heel persoonlijk. Voor mij de Denon boven de andere twee en het zal ook niet zo lang duren voor de 4520 er komt.

@Fear De waardes die ik gaf zijn gemeten in een onafhankelijke test en geven dus zeer betrouwbaar de wattage verschillen weer, maar ik denk dat je het ook voornamelijk over de stopcontact vergelijking van de TS had.

[ Voor 50% gewijzigd door |sWORDs| op 07-02-2013 23:09 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:31
|sWORDs| schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:01:
Heb zelf een voorganger van de huidige Pioneers en vreemd genoeg was die krachtiger dan zijn nieuwe broers:

0.1% distortion at 135.7 watts
1% distortion at 171.9 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 125.4 watts
1% distortion at 164.7 watts

Vind dat wel irritant want zit te kijken naar een Onkyo 818 of 1010 maar deze zullen beiden wat vermogen betreft geen vooruitgang betekenen. Wel qua functies natuurlijk maar wil niet achteruit gaan qua power :P

Oh ja, en ook deze trekt nog geen 400W uit het lichtnet dus het zijn inderdaad wonderlijke apparaten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 08-02-2013 00:22 ]

Nickname does not reflect reality

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

|sWORDs| schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:05:
@Fear De waardes die ik gaf zijn gemeten in een onafhankelijke test en geven dus zeer betrouwbaar de wattage verschillen weer, maar ik denk dat je het ook voornamelijk over de stopcontact vergelijking van de TS had.
Ik had het inderdaad over het opgenomen vermogen, daar kan je gewoon niets uit afleiden. Sowieso omdat het andere klasse versterkers zijn. Sowieso zijn Onkyo's wat onzuiniger als ik het zo zie. Mijn oude Denon leverde meer dan 90 Watt per kanaal (gemeten) en trok 450 Watt uit het stopcontact als ik de achterkant zo zie. Genoeg receivers die meer opgenomen vermogen nodig hebben voor dergelijke waardes.
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 00:21:
[...]
Heb zelf een voorganger van de huidige Pioneers en vreemd genoeg was die krachtiger dan zijn nieuwe broers...
Kan je wel één op één Amerikaanse met Europese modellen vergelijken? Volgens mij zitten daar toch wel wat verschillen in. Maar voor een globale indicatie is het wellicht wel mogelijk. Overigens heb jij nog een Pioneer met Klasse D van B&O ICEpower en hebben de nieuwe modellen dat niet meer. Wellicht dat daar ook een verschil in zit.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:31
FeaR schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:44:
[...]
Kan je wel één op één Amerikaanse met Europese modellen vergelijken? Volgens mij zitten daar toch wel wat verschillen in. Maar voor een globale indicatie is het wellicht wel mogelijk.
Dat geldt dan ook voor de andere gegeven voorbeelden toch? :P Kan je best vergelijken zo imho.

Nickname does not reflect reality

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:25:
[...]
Dat geldt dan ook voor de andere gegeven voorbeelden toch? :P Kan je best vergelijken zo imho.
Ik doelde ook niet specifiek op jou, maar meer in het algemeen ;)

Verwijderd

YouTube: Test: Wer ist der beste AV-Bolide im Lande ?

In het volgende testverslag liggen de punten iets anders.

De Pioneer is voorzien van International Rectifiers welke veel betere eigenschappen hebben als de B&O's ICE van de voorgangers.

Pioneer SC-LX86:
2x120W /8ohm 0.5%THD (stroomverbruik 380W);
5ch simultaan 5x110W/8ohm 0.5%THD (stroomverbruik 512W);

Onkyo TX-NR5010:
2x150W /8ohm 0.4%THD (stroomverbruik 308W);
5ch simultaan 5x60W/8ohm 0.4%THD (stroomverbruik 580W)
5ch simultaan 5x30W/in 4ohm setting 0.4%THD (stroomverbruik 580W)

Denon AVR 4520
2x150W /8ohm 0.3%THD (stroomverbruik 580W);
5ch simultaan 5x35W/in 6ohm setting 0.3%THD (stroomverbruik 580W)
5ch simultaan 5x30W/in 4ohm setting 0.3%THD (stroomverbruik 580W)

sx86 txnr5010 avr4520
Neutraliteit klank 8 9 10
Bassweergave 10 7 8
Middenweergave 8 9 10
Hoogweergave 9 8 10
Dynamiek 10 6 8
Golfvormstabiliteit 10 8 7
Klank surround 9 8 10
Klank stereo 2ch 9 8 10
Klank voorversterker 9 8 10 en in pre out een 11

Vreemd dat ze de Onkyo in 8ohm kunnen instellen, bij mij was het 6 of 4, maar goed dat was bij een 3008
De Pioneer ontwikkelt ook vrijwel geen warmte, maar dat is gebruikelijk bij klasse D.
De Onkyo wordt serieus warm. Bij mij zo warm dat de beschermcoating van de diverse IC boards vloeibaar werd en tussen de pootjes van diverse IC's liep en de versterker dus meerdere malen onbruikbaar werd en gerepareerd moest worden.
De Pioneer is na een avond film kijken nog steeds steenkoud.
De klank van de Onkyo 3008 beviel mij uitstekend. Veel punch, loepzuiver en totaal zonder bijgeluiden of ruis.
Ook de bediening vond ik zeer helder en de mogelijkheden zeer uitgebreid. Jammer van de kwaliteit van de assemblage, al is die bij de nieuwere modellen sterk verbeterd. Het zeer warm worden blijft een vraagteken voor de betrouwbaarheid op de lange termijn...
Van de Pioneer kan ik nog niet heel veel zeggen, hij moet nog ingespeeld worden, ik heb 'm pas een paar dagen in bezit.
De mogelijkheden zijn eindeloos, en de automatische calibratie is kwalitatief veel beter als van de Audessey32XT, voor het meten en elimineren van de staande golven is voor de basweergave een belangrijk pluspunt. Al vind ik het vreemd dat ie bij mij de rechter surround speaker als verkeerd om aangesloten herkent. Dit kan komen door de akoestiek en heeft geen invloed op het resultaat van de meting. Ook kan je meerdere metingen in een eigen geheugen opslaan. En alles bewerken op een laptop of tablet.
Over de basweergave kan ik zeggen dat de Pioneer, zonder subwoofer ingemeten en deze dus uit, de Onkyo (zelfde setting) totaal wegspeelde met de openingsscene van StarWars IV en Total Recall 2012.
Waarom subwoofer uit? omdat het vermogen van de versterker zo hoog is dat mijn subwoofer op het geluidsniveau niet mee kan komen, en ik zonder de sub de basweergave van de versterkers beter kan beoordelen.
Ik ben aan het sparen voor een sub met vermogen dat matcht met de Pioneer.....

De LX86 heeft totaal herziene digitale eindtrappen hetgeen veel nadelen van de vorige modellen wegneemt.
De Onkyo's zijn inderdaad echte powerhouses, maar dan vooral met klank maar niet met uitgangsvermogen in de praktijk.En met multichannel blijft er weinig over van die opgegeven vermogens. Ook vreemd dat de voeding wel dubbel overbemeten is, maar het vermogen niet trekt wat er nodig is voor hoge prestaties.
Bahalve in standby, dan trekt ie met ingeschakelde netwerkmogelijkheid 35 watt.....
Pagina: 1