Toon posts:

p3 600@690

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij misschien vertellen wat er hier fout gaat:

p3 600 katmai proc, 192 meg 100 mhz geheugen, viper v770u, standaard koeling...

@672 loopt ie stabiel
@690 loopt ie in eerste instantie goed maar boot mijn pc random opnieuw op... :(

blauwe schermen, protection errors etc etc heb ik gehad maar random reboots nog nooit...

weet iemand van jullie misschien aan welk onderdeel het kan liggen??

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Aan de processor? Katma's overclocken stukken minder goed dan de Coppermine's.

115 MHz busspeed moet voor je geheugen geen probleem vormen volgens mij, dus óf je processor haalt gewoon niet hoger, óf hij wordt niet goed genoeg gekoeld.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Misschien moet je je voltage iets ophogen, maar zoals eerder gezegd: Denk aan de koeling

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
misschien wil je proc gewoon niet.. mijn boeren bagger 450 intel p3 snapt d'r ook nix van op 600 :( ondanks goede hardware er omheen!..

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Ben nu druk bezig met het fabriceren van de Neo-Gaskets, Neo-CoppSpacers en de Neo-Stuffers. Alles gestest met een BE6-II, een Coppermine 600E FC-PGA met een MSI Master slotket. Een TEC elementje van 52 watt, een coldplate van aluminium, Arctic Silver thermal grease en een Alpha PAL6035 met een YS-tech fan (blowing).
Het volgende: loopt op 600@800 (niets bijzonders!) Vcore 1.50V en I.O. op 3.5V
temp idle: -4 graden
temp na 30 minuten grazen: 15 graden
Volgende week krijgen we de Kingston PC-133 6ns binnen plus ook de zilveren Coldplates van 3mm. Met een Delta 60HP en een 72watt of 80watt TEC moeten nog lagere temp. waarden gehaald kunnen worden. Let wel alles met luchtkoeling!!! .Al met al leuk speelgoed

Verwijderd

Je hebt nog mazzel, ik krijg mijn p3700e niet hoger dan 110 mhz, dan geeft ie het al op. het beste draait ie op 104, 110 geeft al af en toe onverklaarbare lock ups :(

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Het is heel simpel, gewoon te weinig volt, ik krijg hem bij mij niet op 115Mhz zonder extra stroom te geven. Officieël mag je niet meer dan 0.3 extra stroom geven maar ik heb zonder extra koelin 0.6v erbij gedaan en mijn P166 loopt nu @290.
Pagina: 1