Speakers nog bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499158

Topicstarter
Hallo,

Enkele jaren terug heb ik een Philips micro muzieksysteem gekocht: De MCD716.
Afbeeldingslocatie: http://www.askdirect.co.uk/Gallery/product/JVC/MCD716Product.jpg

Helaas is in de loop der tijd de receiver kapot gegaan en staan de speakers (die het dus nog doen) op zolder.
Ik vroeg me af of ik deze niet-actieve speakers nog zou kunnen gebruiken? De kwaliteit van het geluid was naar mijn mening zeer goed en ik zou het om die reden zonde vinden om ze niet meer te gebruiken.

Is het misschien mogelijk deze speakers aan te sluiten op een goedkope alternatieve receiver? Ik heb tot op heden nog geen informatie kunnen vinden over het type bekabeling behorende bij de speakers. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 499158 op 26-01-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
kabels maakt niets uit. je kunt gewone kabeltjes bij een onderdelenshop/radiozaak/dhz zaak halen.

tweedehands receiver, of stereoversterker, en gaan met de banaan! Wat versta je onder goedkoop, m.a.w. wat is het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499158

Topicstarter
Ongeveer rond de 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb het geprobeerd met de speakers van mijn oude all-in-one systeem. Echter is de receiver vaak helemaal afgestemd op de speakers en klinkt het alleen als set erg goed.

Toen ik de speakers los wilde gebruiken kwam ik er achter dat het los echt verschrikkelijk slecht klonk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En toch zegt die ervaring helemaal niks. Ik heb namelijk precies het omgekeerde: toen ik mijn twee 3-weg Technics SB-CH650 speakers van mijn jaren '90 miniset op een losse versterker (toevallig ook technics, alleen dan een jaren 70 model dat wat TLC van me had gekregen) hing, kwamen ze pas echt los. Kennelijk was die miniset qua aansturing toch niet zo goed voor die speakers als ik in eerste instantie dacht :P

Kortom: gewoon proberen. En bij voorkeur kost je dat niet heel veel, tik een 2e hands kwaliteitsversterker of receiver (Denon, Marantz, Philips pre 1996) op MP op de kop, sluit ze aan en luister :)
Haal er desnoods eentje uit de jaren 70 bij de Kringloop voor een tientje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)