[PostNL] Bezorgadres wijkt af van origineel bezorgadres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb afgelopen week een pakket verzonden naar Saturn via PostNL, dit ging via een antwoordnummer. Het pakket is inmiddels aangekomen, echter, op een ander adres dan het originele bezorgadres 8)7 De adressen lijken wel erg op elkaar maar ik snap niet goed waarom dit is gedaan. Uiteraard staat er op de doos gewoon het originele bezorgadres en ook op de sticker van het postkantoor die op het pakket is gegaan.

Origineel bezorgadres (hier wilde ik het dus heen sturen):
ANTWOORDNUMMER 905
1500VB ZAANDAM

Bezorgadres (hier is het terecht gekomen):
Postbus 3065
1500HD ZAANDAM

Aangezien het weekend is zal PostNL niet snel reageren maar ik hoop toch dat iemand dit al eens meegemaakt en mij kan geruststellen ;) Op de website van PostNL is erg weinig (lees: niks) hierover te vinden. Weet iemand of dit normaal is? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een antwoordnummer is ongeveer hetzelfde als een 0900 nummer bij telefonie, er gaat eigenlijk een ander telefoonnummer achter schuil.

Lijkt me niet ernstig, behalve dat je nu weet dat achter het antwoordnummer 905 de postbus 3065 schuil gaat.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat lijkt mij ook ^

Toch wel opvallend, want ik heb laatst ook wat naar een antwoordnummer verstuurd, en in de T&T staat daar nog steeds het antwoordnummer als bezorglocatie. Ook nadat het al is aangekomen. Desondanks lijkt het me niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09

vhal

ಠ_ಠ

Hetzelfde heb ik gehad toen ik mijn oude telefoon naar recell voor de Nokia Cashback stuurde. Niks om je zorgen over te maken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, gelukkig is alles goed aangekomen ;) Ik heb ook nog even Saturn gebeld en zij bevestigden de postbus :) Voor hetzelfde geld had mijn pakket nu in de vrachtwagen naar Rusland gezeten ;)

Helemaal opgelost dusch :)
Firesphere schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:36:
Een antwoordnummer is ongeveer hetzelfde als een 0900 nummer bij telefonie, er gaat eigenlijk een ander telefoonnummer achter schuil.

Lijkt me niet ernstig, behalve dat je nu weet dat achter het antwoordnummer 905 de postbus 3065 schuil gaat.
Nice, dat wist ik niet :D

[ Voor 44% gewijzigd door MensionXL op 26-01-2013 21:58 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MensionXL schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:57:
Bedankt voor jullie reacties, gelukkig is alles goed aangekomen ;) Ik heb ook nog even Saturn gebeld en zij bevestigden de postbus :) Voor hetzelfde geld had mijn pakket nu in de vrachtwagen naar Rusland gezeten ;)

Helemaal opgelost dusch :)

[...]

Nice, dat wist ik niet :D
Wat niet, van de 0900-nummers of van de postbus?

Tip:
Mocht je ooit een pakketje moeten sturen naar een postbus -> go to google, zoek of er een Antwoordnummer voor bestaat (meeste antwoordnummers gaan naar postbussen)
Moet je een 0900-nummer bellen? Go for google!
Ik heb in m'n telefoon de achterliggende nummers van alle service-dingen die ik moet bellen staan. Scheelt klauwen met geld :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En:
http://0900alternatieven.nl/
http://vraagalex.nl/
:D

LET OP!
Een Antwoordnummer mag niet altijd gebruikt worden, ondanks dat het beschikbaar is!
Veel bedrijven accepteren geen pakketjes op een antwoordnummer, aangezien ze per kilo moeten betalen. Dit staat vaak in de algemene voorwaarden vermeldt. Stuur je een pakketje WEL naar het antwoordnummer, mogen ze je kosten achteraf in rekening brengen, of je zelfs aanklagen. Misbruik van een antwoordnummer is namelijk strafbaar.

Bij een 0900-alternatief is dit niet het geval, omdat (voor zover ik weet), de ontvanger van het gesprek niet kan zien welk nummer jij hebt gebeld. Het controleren hier van doen ze vaak wel op minuten, maar is over het algemeen te veel moeite om achteraan te gaan, aangezien het gebruik van het eigenlijke nummer er achter (again, voor zover ik weet) NIET strafbaar is.

[ Voor 113% gewijzigd door Firesphere op 26-01-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Firesphere schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:06:
[...]

Wat niet, van de 0900-nummers of van de postbus?

Tip:
Mocht je ooit een pakketje moeten sturen naar een postbus -> go to google, zoek of er een Antwoordnummer voor bestaat (meeste antwoordnummers gaan naar postbussen)
Moet je een 0900-nummer bellen? Go for google!
Ik heb in m'n telefoon de achterliggende nummers van alle service-dingen die ik moet bellen staan. Scheelt klauwen met geld :D
Dat van de postbus :) Bedankt voor alle tips! ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 18:41
Firesphere schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:29:
(...)

Misbruik van een antwoordnummer is namelijk strafbaar.

(...)
Kun je dat onderbouwen? Ik heb zelf even gezocht en vond die claim ook hier, maar daar wordt deze bewering onderbouwd door te verwijzen naar misbruik van recht. Strafbaar is echter iets heel anders dan 'mag eigenlijk niet, en kunnen nadelige consequenties aan verbonden zijn'.

Om nog even op de topicstarter te reageren: het is mij recentelijk ook twee keer overkomen. Ik was ook verbaasd. Ik had het nooit eerder gezien. Misschien is het nieuw dat nu het achterliggende postbusnummer wordt getoond? Ik vind het niet makkelijk, want bij mij werd de zending op een bepaald moment niet meer gevonden omdat de oude postcode niet meer werd herkend.

[ Voor 24% gewijzigd door rdjnl op 31-01-2013 18:16 ]

Pagina: 1