Hallo tweakers,
ik ben van plan om mijn huidige pc te gaan vervangen. Dat is zo'n kant-en-klaar ALDI exemplaar die nodig aan vervanging toe is.
1. Wat wil ik met mijn systeem gaan doen?
Gamen (voornamelijk shooters zoals BF3, Far Cry3 en spellen zoals Skyrim) Verder zal hij gebruikt gaan worden om te internetten, office pakket gebruiken en af en toe een film kijken.
2. Wat is het budget?
Mijn budget is circa €1000,--.
3. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor - Philips 234EL, toetsenbord, muis en speakerset.
4. Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Ik ben voor een groot gedeelte uitgegaan van de BBG januari en ben op het volgende lijstje uitgekomen:
5. Heb je nog bepaalde (merk) voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.
6. Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De pc komt in de woonkamer te staan dus ik wil een stil systeem, daarom heb ik een extra koeler in de wenslijst staan.
- Ik heb de pc vaak behoorlijk lang aan staan dus wil het liefst ook een zuinig systeem.
- Ik ben nu niet plan om te gaan overklokken dus heb daarom voor een i5 3350P gekozen. Toch twijfel ik of het misschien verstandig is (omdat er nog ruimte in het budget is) om toch voor de i5 3570K te gaan om de overklok optie open te houden?
Verder ben ik benieuwd wat jullie vinden van de huidige samenstelling. Zijn er nog verbeterpunten of zijn er nog componenten die helemaal niet bij elkaar passen? (ben niet echt thuis op dit gebied namelijk
)
Oh ja, ik wil alles bij 1 winkel bestellen incl assemblage en installatie.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
ik ben van plan om mijn huidige pc te gaan vervangen. Dat is zo'n kant-en-klaar ALDI exemplaar die nodig aan vervanging toe is.
1. Wat wil ik met mijn systeem gaan doen?
Gamen (voornamelijk shooters zoals BF3, Far Cry3 en spellen zoals Skyrim) Verder zal hij gebruikt gaan worden om te internetten, office pakket gebruiken en af en toe een film kijken.
2. Wat is het budget?
Mijn budget is circa €1000,--.
3. Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor - Philips 234EL, toetsenbord, muis en speakerset.
4. Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Ik ben voor een groot gedeelte uitgegaan van de BBG januari en ben op het volgende lijstje uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 153,95 | € 153,95 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,10 | € 57,10 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7950 royalKing | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 63,80 | € 63,80 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 81,80 | € 81,80 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 38,20 | € 38,20 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 43,45 | € 43,45 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,40 | € 52,40 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 94,- | € 94,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 949,80 | |
5. Heb je nog bepaalde (merk) voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.
6. Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De pc komt in de woonkamer te staan dus ik wil een stil systeem, daarom heb ik een extra koeler in de wenslijst staan.
- Ik heb de pc vaak behoorlijk lang aan staan dus wil het liefst ook een zuinig systeem.
- Ik ben nu niet plan om te gaan overklokken dus heb daarom voor een i5 3350P gekozen. Toch twijfel ik of het misschien verstandig is (omdat er nog ruimte in het budget is) om toch voor de i5 3570K te gaan om de overklok optie open te houden?
Verder ben ik benieuwd wat jullie vinden van de huidige samenstelling. Zijn er nog verbeterpunten of zijn er nog componenten die helemaal niet bij elkaar passen? (ben niet echt thuis op dit gebied namelijk
Oh ja, ik wil alles bij 1 winkel bestellen incl assemblage en installatie.
Alvast bedankt voor de reactie(s)