Hallo iedereen,
In mijn vrije tijd durf ik wel eens aan de slag gaan met programmeren, ik ben alles behalve een gevorderde programmeur, maar ik weet aardig m'n plan te trekken.
Ik ben er reeds in geslaagd m'n data te stockeren in een SQLite database.
Deze er op een goede manier uithalen, is een ander paar mouwen.
Momenteel heb ik het onderstaande werkende. Het zou mooi zijn dat deze functie deze data ook nog terug kan geven onder de vorm van een array, die zichzelf aanpast aan het aantal kolommen en het aantal rijen van de uitgevoerde query.
Alle suggesties zijn welkom hoe ik dit op een mooie manier kan doen, want dit gaat een beetje m'n petje te boven.
Bedankt!
In mijn vrije tijd durf ik wel eens aan de slag gaan met programmeren, ik ben alles behalve een gevorderde programmeur, maar ik weet aardig m'n plan te trekken.
Ik ben er reeds in geslaagd m'n data te stockeren in een SQLite database.
Deze er op een goede manier uithalen, is een ander paar mouwen.
Momenteel heb ik het onderstaande werkende. Het zou mooi zijn dat deze functie deze data ook nog terug kan geven onder de vorm van een array, die zichzelf aanpast aan het aantal kolommen en het aantal rijen van de uitgevoerde query.
Alle suggesties zijn welkom hoe ik dit op een mooie manier kan doen, want dit gaat een beetje m'n petje te boven.
Bedankt!
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| int ReturnQuery(char *query) { sqlite3_stmt *statement; int result; printf("ReturnQuery: %s\n", query); result = sqlite3_prepare_v2(dbHandle, query, -1, &statement, NULL); if(result != SQLITE_OK) { printf("Cannot prepare query: %s\n", sqlite3_errmsg(dbHandle)); return -1; } int columns = sqlite3_column_count(statement); printf("Columns: %i\n", columns); while(1) { result = sqlite3_step(statement); if(result == SQLITE_ROW) { for(int column = 0; column < columns; column++) { char *value = (char*)sqlite3_column_text(statement, column); printf("%s = %s\t", sqlite3_column_name(statement,column), value); } printf("\n"); } else if(result == SQLITE_DONE) { printf("All rows fetched\n"); sqlite3_finalize(statement); break; } else { printf("Some error encountered: %s\n", sqlite3_errmsg(dbHandle)); return -1; } } return 0; } |