DTS geluid met soundblaster live?

Pagina: 1
Acties:

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025
Weet iemand hoe ik met behulp van DVDGenie DTS geluid via m'n soundblaster Live digitale output kan sturen onder Matrox DVD (Cinemaster)?

Dolby Digital gaat prima, alleen DTS werkt niet, ik krijg dan geen geluid. Met PowerDVD werkt dit wel, maar dan is het beeld zo kl*te...

Iemand enig id?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Als het zelfs met de nieuwste DVD Genie nergens in de stellen, dan vrees ik voor jou dat die feature nou eenmaal niet in die afpseelsoftware zal zitten.

Naast Cinemaster en PowerDVD zou je natuurlijk ook WinDVD kunnen proberen... MITS je genoeg CPU power hebt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

De live! ondersteunt DTS niet echt officeel.

Daar was nog een heel leuk topic over waar ik je graag naar zou willen verwijzen (iets met full-rate DTS via welke geluidskaart).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• iGadget
hmmm... nah misschien moet ik toch maar een nieuwe Hollywood+ gaan halen... gezeik altijd met die softwarematige oplossingen.
Ben nu al meer dan een maand aan het kloten, dan werkt dit weer niet, dan fix je dat, werkt dat weer niet, fix je dat, gaat weer iets anders 't niet doen... :(

M'n huidige Hollywood+ geeft echter strepen in combi met m'n beamer, met de nieuwste revisie van de Hollywood+ schijnt dit opgelost te zijn...

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 20:07 schreef iGadget het volgende:
hmmm... nah misschien moet ik toch maar een nieuwe Hollywood+ gaan halen... gezeik altijd met die softwarematige oplossingen.
Ben nu al meer dan een maand aan het kloten, dan werkt dit weer niet, dan fix je dat, werkt dat weer niet, fix je dat, gaat weer iets anders 't niet doen... :(

M'n huidige Hollywood+ geeft echter strepen in combi met m'n beamer, met de nieuwste revisie van de Hollywood+ schijnt dit opgelost te zijn...
Dan heb je nog wel een DTS-decoder nodig... die zit er helaas niet op (was het maar zo)...

• iGadget
Ghehe... en jij wou zeggen dat ik die niet had ;)

Gelukkig wel... maar die verrotte software DVD speler van Matrox (of beter gezegd cinemaster) vertikt 't dus gewoon om 't door te passen naar m'n SBLive, zodat die 't weer naar z'n digitale uitgang kan pleuren. Bij Dolby Digital gaat 't echter (dankzij DVDGenie) wel goed :? EN ik krijg wel DTS geluid als ik dus PowerDVD gebruik.

D'r zou eigenlijk zo'n aanvink-hokje bij DVDGenie moeten zitten: 'force audio in original format through digital out' oid... Dan zouden misschien zelfs MPEG Multichannel titels kunnen gaan werken... ;(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08

4POX

Everybody is wired

Op zaterdag 02 juni 2001 16:43 schreef JvS het volgende:
De live! ondersteunt DTS niet echt officeel.

Daar was nog een heel leuk topic over waar ik je graag naar zou willen verwijzen (iets met full-rate DTS via welke geluidskaart).
Je bedoel dat topic waarin gezegt werd dat de SBlive! de grote hoeveelheid data van DTS niet aankon.. ¿

AKA Rinkel weblog

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 juni 2001 21:32 schreef 4POX het volgende:

[..]

Je bedoel dat topic waarin gezegt werd dat de SBlive! de grote hoeveelheid data van DTS niet aankon.. ¿
jah... het was voor mij trouwens nieuw dat DTS geluid met verschillende bitrates komt... Ik dacht altijd dat dat gewoon 1,4Mbps was.. Zie dit topic.

Ik heb gisteren bij de vader van een vriend van me geweest, en die had die live5.1 gekocht, maar daar stond ook nergens iets van DTS bij. :? Volgens mij ondersteunen die live kaartje DTS officieel uberhaupt niet, en is het gewoon "mazzel" dat ze het met lage bitrates wel doen... ofzo :?

• iGadget
DTS zit volgens mij op 384kbit/sec ofzo... misschien dat 't met variabele bitrate kan oplopen tot 1,4mbit?

edit:

uit de FAQ:

DTS staat voor Digital Theatre Sound. De werking is exact gelijk aan Dolby Digital. Het enige verschil is de kwaliteit van het signaal. Het kwaliteitsverschil zit hem in de mate van compressie. Bij Dolby digital worden alle zes de kanelen met 64kbps weergegeven (vergelijk mp3: 128kbps stereo). Dit resulteert in een datastroom van maximaal 384kbps. Bij DTS is dit verhoogd tot 768kbps. Hier is dus 128kbps per kanaal beschikbaar (vergelijk mp3: 256kbps). De methode van comprimeren is niet dezelfde, maar het vergelijk blijft goed staan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 juni 2001 23:50 schreef iGadget het volgende:
DTS zit volgens mij op 384kbit/sec ofzo... misschien dat 't met variabele bitrate kan oplopen tot 1,4mbit?

edit:

[stuk uit de FAQ]

hehe... dat stuk is fout. Degene die dat stukje geschreven heeft heeft er absoluut geen verstand van... :(

erm, wacht even... kut... Dat was ik! :P

* JvS krabt zich achter de oren

Hhhm het principe van dat stuk klopt wel, maar dat van die bitrates dus niet. :P

Ik weet zeker dat op een audioCD ook DTS kan staan, en dat is dus 1,4mbit/sec...

JAAAAG dat moet even verbeterd worden. :P Ik ben weer wijzer geworden. ;)

• iGadget
Misschien is het een id om ff op de DTS site te kijken ;)

Wie 't 't laatst vindt heeft verloren B-)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voorstel tot verbetering in de FAQ:

DTS staat voor Digital Theatre Sound. De werking is exact gelijk aan Dolby Digital. Het enige verschil is de kwaliteit van het signaal. Het kwaliteitsverschil zit hem in de mate van compressie. Bij Dolby digital worden alle zes de kanelen met 64kbps per kanaal weergegeven (vergelijk mp3: 128kbps stereo). Dit resulteert in een datastroom van maximaal 384kbps (6x64). De datastroom kan trouwens varieren van 64 kbps (1.0 kanaals) tot 448 kbps (5.1), maar die wordt bij het overgrote merendeel van de DVD's op 384kbps 5.1 gebruikt

Bij DTS is dit verhoogd en variabel het begint bij 64 kbps maar wordt bij 48Khz signalen mete 5.2 geluid meestal op 1536 kbps gebruikt. bij 44.1 Khz is dat 1411,2Kbps Hier is dus minimaal 230kbps per kanaal beschikbaar (vergelijk mp3: 460kbps). De methode van comprimeren is niet dezelfde, maar het vergelijk blijft goed staan.

Nou ga ik die getallen nog een keer uitpluizen.. want hier word ik niet blij van. ;(
Op zondag 03 juni 2001 00:01 schreef iGadget het volgende:
Misschien is het een id om ff op de DTS site te kijken ;)

hhhm kut ik heb een achterstand.. ff me hulptroepen inschakelen. :P

/edit: met dronken harses de faq geprobeerd te verbeteren, als er zinnen nu helemaal niet "lopen" dan moet je dat zeggen :p komt 't morgen helemaal goed! ok?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 00:01 schreef iGadget het volgende:
Gewonnen! 8-)
Dolby Digital & DTS
Currently, in the DVD market, we have two players: Dolby Digital and DTS (Digital Theatre Systems Digital Surround), with the major player being Dolby Digital. The main difference between the two is the bitrate. Dolby Digital's bitrate can be anywhere from 64 kbps to 448 kbps, while the bitrate for DTS can range from 64 kbps to 1536 kbps. Is the difference audible? That depends on with whom you talk. Some claim that DTS definitely sounds better, while others state that there really is no audible difference. DTS is getting some support from some major names in the film industry (i.e. DreamWorks Entertainment). DreamWorks Home Entertainment recently announced that we should expect to see DTS® Digital Surround DVD versions of several future DreamWorks releases. A well-written article on the differences and some DVD history can be found here: http://www.moviesoundpage.com/msp_dddtsdvd.htm.
nu nog ff doorlezen enzo :P

• iGadget
Akkoord! Ik accepteer m'n verlies... :+

Maar da's dus FLINK dynamisch zeg, met DTS... in theorie zou dus een slecht gemasterde DTS titel ook nog harstikke beroert kunnen klinken, als 'ie niet boven de -laten we zeggen- 128Kbit/sec uit mag komen.

ff rekenen... de maximale bitrate van een professionele (broadcast quality), uncompressed stereo audiostream is 48000 x 2 x 16 = 1536kbit/sec... heeee... toeval? B-)

Dit houdt dus in dat je op een DATje of op 2 kanalen van een DigiBeta tape een uncompressed DTS stream zou kunnen opnemen.
Dat ga ik maar 's proberen... alleen nog ff uitzoeken hoe ik van SP/DIF naar AES/EBU ga...

Ik snap niet waarom de digitale uitgang van een SBLive dit niet zou kunnen trekken, aangezien dat ding notabene geFIXED is op 48KHz :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 02:10 schreef iGadget het volgende:
Akkoord! Ik accepteer m'n verlies... :+
en terecht. ;)
Ik ben natuurlijk de AV-master 8-) (sorry Jag :P )
Ik snap niet waarom de digitale uitgang van een SBLive dit niet zou kunnen trekken, aangezien dat ding notabene geFIXED is op 48KHz :?
Nee, toen werd er gesproken van DTS op 4Mbit/sec.. Dat blijkt dus BS te zijn...

toch _erg_ jammer dat die topics verloren zijn :(

• iGadget
BS? En wat mag dat zijn?

edit:

BullShit iGadget! Heel goed! |:(

* iGadget heeft slaap nodig... ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 02:20 schreef iGadget het volgende:
BS? En wat mag dat zijn?

edit:

BullShit iGadget! Heel goed! |:(

* iGadget heeft slaap nodig... ;)

* JvS Too :P

maar ik blijf DOORgaan :P

edit:

slahs-me tags zijn moeilijk als je bezopen bent :P
en die tongsmile wordt dan erg vaak gebruikt

• iGadget
Ontzettende bikkel! :D

ff een vraagje tussendoor: hoe kom jij aan je DTS geluid eigenlijk? Ik neem aan dat je toch ook je eigen biosje hebt gebouwt...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 02:33 schreef iGadget het volgende:
Ontzettende bikkel! :D

ff een vraagje tussendoor: hoe kom jij aan je DTS geluid eigenlijk? Ik neem aan dat je toch ook je eigen biosje hebt gebouwt...
helaas.. Ik heb een Pioneer DVD515, die DTS kan doorgeven, maar ik was ook met thuisbiossen een Bikkel, dus ik heb het al voor de DTS rage gekocht. Sterker nog, ik heb een losse dolby prologic versterker een losse tuner en een losse dolby digital (en Mpeg2-adio 8-) ) decoder. Dus _geen_ DTS.

En ik vind het niet echt erg. Het is een beetje een hype, en bij home-cinema sets van minder dan 15000 piek ook niet echt belangrijk, ondanks wat vele mensen zeggen.

Als ze blind 40 keer dezelfde film zien; 20x meer DD en 20keer me DTS en ze moetn aangeven welke keer ze DD en welke keer ze DTS gehoord hebben, dan zullen ze geen score van hoger dan 60% halen. Dat is dus bijna net zo laag als de "gok-score" van 50%. En dan hebben ze er nog op lopen letten ook! Als je helemaal in de film opgaat (en dat wil je!) dan hoor je het verschil helemaal niet meer,zo klein is het. Je bent dan te gefocussed op de film.

Bij audio DVD's is dat een ander verhaal, maar ik verwacht niet dat er binnen nu en twee jaar eentje uitkomt waarvan ik zeg: die stop ik in m'n speler en ik ga 's lekker liggen luisteren.

Dus ik baal er niet echt van, aangezien ik 100% zeker weet dat goeie speakers en versterker veel belangrijker zijn dan DTS vs DD.

En goeie shit heb ik (vind ik) wel staan. (voor het geld). Kijk maar in me sig. Daar staat een link.

• iGadget
True, true...

Maar ik koop m'n DVD's een beetje met m'n gedachten op de toekomst, want ooit wil ik m'n set toch wel dusdanig upgraden dat je het verschil toch wel (wat beter) zou moeten kunnen gaan horen! Moet ik wel oppassen dat ik dan inmiddels niet zo oud ben geworden dat ik nog maar een bereik heb tot 12000Hz ofzo, zou ook een beeeeetje zonde zijn natuurlijk ;)

5 Genelecs lijkt me wel wat... kost alleen vanaf 1500 per stuk.
Maar dan heb je dus wel actief... hmmmkut moet ik ook een andere receiver hebben, deze heeft geen pre-out :(

Nahja, toch nog geen geld voor :Y)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 03:03 schreef iGadget het volgende:
True, true...
.........
Nahja, toch nog geen geld voor :Y)
hhhm m'n sig heeft geen link meer :P