[PHP] Upload Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 22:28
(ten eerste, sorry voor de belabberde titel.. Ik wist even niet hoe ik dit moet noemen..)

Ik zal even kort uitleggen waar het om gaat..

Mijn vader is leraar op een hogeschool voor journalistiek, en daarvoor knipt hij al jaren wekelijks een stuk of 20 artikelen uit kranten. Hierdoor lopen de stapels krantenknipsels bij ons flink op, en kom je in elke kast wel een stapeltje krantenknipsels tegen (deze knipsels gebruikt hij weer als voorbeeld in zijn lessen en kopieert ze dan om ze aan zijn studenten te geven).

Mijn idee was om voor hem een systeem te maken zodat hij zijn krantenknipsels in kan scannen en deze dan kan uploaden naar een site, waardoor hij een database creëert met krantenknipsels. Aan deze knipsels moet hij dan een titel en tags kunnen toevoegen toevoegen.

Hij kan dan op deze pagina zoeken in zijn database van knipsels, en als zoekopdracht een tag invoeren waarna hij alle knipsels ziet met dat resultaat.

Mijn vraag is, bestaat er zo'n soort scipt?

(Ik ben redelijk goed in HTML, en snap PHP ook aardig dus als er een voorbeeldscript bestaat kan ik er zelf wel wat van maken)

Ik hoop dat ik dit in het goede Forum heb gepost, en alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Je zegt dat je redelijk goed bent in PHP.... Natuurlijk bestaan er scripts waar mee je een bestand kan uploaden naar of een locatie op de server of zelfs in een database. Even zoeken op Google en je vind er (ik overdrijf denk ik niet) miljoenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk dat je in je eigen openings post het proces al vrij precies hebt beschreven wat je php-bestand moet gaan uitvoeren. Dit icm een formulier en je bent qua upload pagina klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Brummetje schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:22:
Even zoeken op Google en je vind er (ik overdrijf denk ik niet) miljoenen..
De grote vraag zal zijn of hij er ocr aan gekoppeld wil hebben of niet, upload scripts zijn er in de miljoenen, upload en ocr en tag-scripts zijn er dan weer een hele zooi minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Gomez12 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:39:
[...]

De grote vraag zal zijn of hij er ocr aan gekoppeld wil hebben of niet, upload scripts zijn er in de miljoenen, upload en ocr en tag-scripts zijn er dan weer een hele zooi minder...
Staat alleen dat hij er Tekst en Tags aan wil kunnen toevoegen ;) Dus dat kan heel simpel doormiddel van wat extra invoer velden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar je zit hier niet goed als je op zoek bent naar een kant-en-klaar script. We schrijven hier in Programming onze eigen software. Voor wat je wil volstaat vrijwel elk stukje gallery-software wel tot op zekere hoogte. Wil je heel specifieke dingen, dan zul je het zelf moeten maken. En in dat geval ben je hier bij problemen meer dan welkom. ;)

Zie ook Devschuur® Beleid - Scriptrequests. Dit topic gaat dus helaas dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.