Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd laptop for grafisch gebruik

Pagina: 1
Acties:

• sh0cker
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Beste Tweakers,

Graag ontvang ik advies voor de keuze van een nieuwe laptop. Hieronder probeer ik mijn wensen zo duidelijk te verwoorden in punten:

- Gebruik is voornamelijk Photoshop en After Effects. Daarnaast adminstratief werk.
- budget tussen de 1000 en 2000 euro. Prijs moet het niet volledig vanaf hangen. Zolang een duurdere prijs maar ergens tegenop weegt uiteraard.
- Ik ben erg fan van het idee van ultrabooks met name omdat ik veel reis. Aan de andere kant vind ik de nadelen ook opwegen (zoals minder opslagcapacitieit en slechter prijs/kwaliteit verhouding). Als ik niet op reis ben wil ik hem graag aansluiten op een groot Dell scherm op mijn bureau.
- Iedereen wijst snel naar een Macbook Pro als het om grafisch werk gaat. Ik vind het zelf absoluut geen must maar ik moet wel zeggen dat ik ze fijn vind werken en ook mooi vind (weegt ook mee). Tot nu toe heb ik altijd met windows gewerkt.

Momenteel zit ik aan de Lenova, Sony en Apple laptops te denken.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Vaio Z met 1080p scherm: iets van 96% aRGB dekking, zeer hoog contrast, hoge helderheid, een glossyscherm met een anti-reflectiecoating waardoor je bijna net zo weinig reflecties ziet als een mat scherm maar wél de voordelen hebt van een glossy scherm (scherper en meer contrast).

Daarnaast is RAID 0 SSD erg fijn voor dingen als Photoshop en After Effects. Waar alle ultrabooks ULV CPU's hebben heeft de Z full voltage en kan je deze zelfs met quad core krijgen. Laptop is zeer compact en 1,16kg maar géén last van throttling. Kan wel een rondje blazen natuurlijk :P

PMD is overpriced, maar je kan wel 3 schermen digitaal aansluiten als je dat ding hebt...Wellicht 2e hands uit de USA halen ofzo voor een leuke prijs.

Ik denk dat de Vaio Z op je buik is geschreven. Jammere is dat upgrades zoals RAM en SSD wel erg prijzig zijn. Wat je evt kan doen is gewoon 128gb SSD nemen en dan een 64GB SD en 64GB MS kaartje erin knallen. Tenzij je natuurlijk écht 256 snélle GB's nodig hebt :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• sh0cker
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Bedankt voor het advies JT. Vaio Z stond ook al op mijn lijst, mooi ding ook! Jammer inderdaad dat de upgrades zo duur zijn. Zou ik die 8gb ram nodig hebben? 128 gb SSD is wel erg weinig. Ik werk met veel grote bestanden maar dat zou ik nog kunnen oplossen met een externe HDD.

• JT

JT

VETAK y0

Nodig is misschien een groot woord, maar ik denk dat als je serieuze grafische dingen gaat doen je er wel baat bij hebt. Ja, 128 is niet heel veel, vandaar mijn suggestie van die geheugenkaartjes. Hoef je ook niks extra mee te nemen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 23:56
Jammer alleen dat Sony zo eigenwijs is om de geheugen upgrade te koppelen aan een SSD upgrade |:( . Wil je 8GB ram hebben, dan moet je per se de SSD voor €300 upgraden naar 256GB. Nu is de geheugen upgrade nog gratis, maar die aanbieding is alleen geldig tot morgen.

Heb je al gekeken naar de Asus Zenbook UX31A? Het scherm van de UX31A behoort tot een van de beste schermen te koop. Een nadeel is de max 4GB ram.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Als mobiele alternatief met de krachtige performance voor je eisen kun je nog kijken naar de Vaio S15 series... Hierbij kun je zelf relatief goedkoop de SSD en RAM upgraden vanwege het feit dat er in tegenstelling tot de vaio Z geen custom size onderdelen worden gebruikt. De vaio S15 kun je ook configureren met een quad i7, en zelf upgraden met een willekeurige ssd + 12 GB Ram maximaal. Daarnaast heeft de vaio S15 het voordeel dat deze ook nog eens de optie heeft tot de nvidea geforce 640m gpu. Als laatste heeft deze een ips full hd scherm met zeer goede kijkhoeken, goede contrast en redelijke goede kleurenwaarden. Alhoewel deze niet zo goed is op het gebied van kleurenproductie als de vaio z (die overigens door bijna geen enkele laptop overtroffen word) heeft de vaio s15 wel een paneel met flink betere kijkhoeken.

Nadeel s15 is dat deze wel weer 15 inch is... Desalniettemin heeft deze laptop wel een zeer laag gewicht van 1.9kg, goede koeling zoals de vaio Z en een accuduur van ruim 5 uren. Als je de vaio z te duur vind, dan zou ik kijken naar de vaio s15. Is namelijk honderden euro's goedkoper! :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• JT

JT

VETAK y0

AquaSheep schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:34:
Jammer alleen dat Sony zo eigenwijs is om de geheugen upgrade te koppelen aan een SSD upgrade |:( . Wil je 8GB ram hebben, dan moet je per se de SSD voor €300 upgraden naar 256GB. Nu is de geheugen upgrade nog gratis, maar die aanbieding is alleen geldig tot morgen.
Is dat nog steeds zo :')
Heb je al gekeken naar de Asus Zenbook UX31A? Het scherm van de UX31A behoort tot een van de beste schermen te koop. Een nadeel is de max 4GB ram.
Zeker een goed scherm, mist alleen de kleurendekking van de Z en is minder snel. Maar zeker een goed alternatief voor als een Z niet binnen je budget past en/of je het te duur vind voor wat je krijgt (als je 256gb SSD en 8gb nodig heb hebt).

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1