Jarenlang alleen Linux gebruikt, vraag over MS licentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb niet zo lang geleden met de pcbuilder van alternate een systeem samengesteld en vanwege tijdgebrek door hen laten assembeleren. Ik dacht what the hell, ik laat Windows 7 er ook op zetten en dan wordt het een dual boot systeem. Systeem voor het eerst aangezet, Windows start op en direct met behulp van Google dat ding geactiveerd. Ik heb nu dus een geldige licentie. Ik heb ondertussen al heel wat gelezen over Windows en ook dat het soms nodig is om een schone installatie te doen (in 8 jaar Debian gebruik nog nooit hoeven doen) maar Alternate heeft alleen een recovery dvd bij het systeem geleverd. Zou ik niet gewoon dezelfde Windows versie (maar dan de volledige installatie dvd) kunnen downloaden en mijn eigen legale productcode kunnen gebruiken? Je koopt immers niet het OS maar enkel een licentie om het OS te gebruiken en die heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 20:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ja natuurlijk kan dat, en dat is ook meestal aan te raden wanneer je een herinstallatie doet.

Gewoon opletten dat je dezelfde versie van microsoft windows gebruikt als die op de licentie vermeld staat en dan komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Mooi, dan ga ik eerst een installatie dvd bakken.