Toon posts:

SP1 of SP2 van XP installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op m'n Macbook in VirtualBox Windows XP installeren zodat ik dat voor 30 euro kan upgraden naar Windows 8. Ik heb nog een legale versie van XP liggen, maar dat is een versie zonder service packs. Upgraden naar 8 kan alleen met XP SP3.

Ik heb die XP geinstalleerd in VirtualBox en probeer nu SP3 er op te krijgen. Van de MS site heb ik een SP3 iso gedownload maar die wil niet installeren zonder SP1.

Probleem is nu dat ik NERGENS meer SP1 of SP2 kan downloaden. Op de MS site staat wel een link naar een SP1a installatie maar die executable probeert bestanden te downloaden van een server die niet meer antwoordt. Voor SP2 is bij MS alleen een network installation package beschikbaar.

In XP zelf krijg ik automatische updates niet meer ingeschakeld.

Ik ben hier al uren mee bezig. Is dit een dood spoor of zijn er nog mogelijheden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:56:
Ik wil op m'n Macbook in VirtualBox Windows XP installeren zodat ik dat voor 30 euro kan upgraden naar Windows 8. Ik heb nog een legale versie van XP liggen, maar dat is een versie zonder service packs. Upgraden naar 8 kan alleen met XP SP3.

Ik heb die XP geinstalleerd in VirtualBox en probeer nu SP3 er op te krijgen. Van de MS site heb ik een SP3 iso gedownload maar die wil niet installeren zonder SP1.

Probleem is nu dat ik NERGENS meer SP1 of SP2 kan downloaden. Op de MS site staat wel een link naar een SP1a installatie maar die executable probeert bestanden te downloaden van een server die niet meer antwoordt. Voor SP2 is bij MS alleen een network installation package beschikbaar.

In XP zelf krijg ik automatische updates niet meer ingeschakeld.

Ik ben hier al uren mee bezig. Is dit een dood spoor of zijn er nog mogelijheden? :?
Ik weet niet of het mag, of het verstandig is en of het uberhaupt te vinden is... Maar torrents? Naar mijn weten hoef je niet voor servicepacks te betalen.
Je zegt een legale key te hebben van win XP, wellicht dat je op een torrentsite een win xp versie kan vinden met servicepack 1,2 of zelfs 3 er bij in begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 10:55
Als jij gewoon een licentie hebt, dan zou ik op zoek gaan naar een versie van Windows XP met SP3 ingebouwd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:21
gewoon versie met sp1 of sp2 installeren en dan sp3 eroverheen installeren.

dat is trouwens gewoon een executable geen iso.

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=24

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
posttoast schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:59:
Als jij gewoon een licentie hebt, dan zou ik op zoek gaan naar een versie van Windows XP met SP3 ingebouwd.
Net snel even gekeken, en ze zijn er inderdaad te vinden!

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-10 04:45

FCC

Neem gewoon die SP2 netwerk installatie van Microsoft, gebruik ik ook altijd als ik XP moet installeren en werkt perfect. Je moet daarna wel een heleboel updates doen om helemaal up to date te komen, dus zet maar vast koffie of zet wat biertjes koud als je het 's avonds doet ;)
En zoals mountainbiker al zei, het zijn executables, geen iso's.

[ Voor 9% gewijzigd door FCC op 26-01-2013 12:40 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:30

markvt

Peppi Cola

http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=19751

Anders even zoeken op microsoft.com

Windows XP Service Pack 1a Express Install (32-Bit) for End Users

Sp2 is er wel in network installation
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=28

Windows XP Service Pack 2 Network Installation Package for IT Professionals and Developers
WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe 266.0 MB

[ Voor 41% gewijzigd door markvt op 26-01-2013 14:44 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die SP 1a Express install had ik al vermeld in mijn post. Daarmee haal je een kleine exe binnen die bestanden wil gaan downloaden van een server die niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!
Eerst de SP2 network installation en daarna SP3. _/-\o_

Lastig is dat als je nog in het kale XP (zonder SP1) bent, er heel weinig kan. IE6 wordt door de Microsoft site geweigerd, dus je kan niets downloaden. IE7, Chrome en Firefox kunnen niet geïnstalleerd worden zonder SP1. Mail clients werken niet zonder SP1. Gmail en hotmail werken niet in IE6. En de GuestAdditions van VirtualBox willen niet installeren in een guest met XP, dus mappen delen met de host (Macbook) is ook niet mogelijk.

Gelukkig wilde Dropbox wel installeren zonder SP1, dus ik kon op m'n Mac downloaden en langs die weg naar XP overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-10 04:45

FCC

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:55:
Gelukt!
Eerst de SP2 network installation en daarna SP3. _/-\o_

Lastig is dat als je nog in het kale XP (zonder SP1) bent, er heel weinig kan. IE6 wordt door de Microsoft site geweigerd, dus je kan niets downloaden. IE7, Chrome en Firefox kunnen niet geïnstalleerd worden zonder SP1. Mail clients werken niet zonder SP1. Gmail en hotmail werken niet in IE6. En de GuestAdditions van VirtualBox willen niet installeren in een guest met XP, dus mappen delen met de host (Macbook) is ook niet mogelijk.

Gelukkig wilde Dropbox wel installeren zonder SP1, dus ik kon op m'n Mac downloaden en langs die weg naar XP overzetten.
Mooi dat het gelukt is :) Ik heb ook de kale XP op cd en juist om problemen zoals jij had te voorkomen heb ik de network versie van SP2 ook op cd gebrand zodat ik die altijd meteen kan installeren.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Pagina: 1