Rood scherm tijdens gamen op Ultra High

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
Sinds een paar maanden heb ik problemen met gamen met de settings op Ultra High (voorheen misschien ook wel, maar nu valt het pas echt op). Het scherm springt dan op een willekeurig moment op rood, het geluid van het spel gaat dan gewoon door.

Door op ctrl+alt+delete te drukken kan ik wel terug naar Windows.
Daar zie ik dan de melding: "beeldschermstuurprogramma amd driver reageert niet meer en is hersteld".

Wanneer ik nu onderin de balk de game weer aan klik kan ik gewoon verder gamen. Het probleem doet zich bij mij voor in CoD MW3, CoD BO II en DmC.

Het probleem lijkt verholpen wanneer ik de settings terugbreng naar High.

Ik heb een schone installatie met een nieuwere driver geprobeerd, maar dit mocht niet baten.

Action Center komt met deze melding:
  • Description
  • A problem with your video hardware caused Windows to stop working correctly.
  • Problem signature
  • Problem Event Name: LiveKernelEvent
  • OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
  • Locale ID: 1033
  • Files that help describe the problem
  • WD-20130125-2249.dmp
  • sysdata.xml
  • WERInternalMetadata.xml
  • View a temporary copy of these files
  • Warning: If a virus or other security threat caused the problem, opening a copy of the files could harm your computer.
  • Extra information about the problem
  • BCCode: 117
  • BCP1: FFFFFA800D0051B0
  • BCP2: FFFFF8800436ADB8
  • BCP3: 0000000000000000
  • BCP4: 0000000000000000
  • OS Version: 6_1_7600
  • Service Pack: 0_0
  • Product: 256_1
Mijn systeemspecificaties:
Asus Crosshair V Formula
AMD FX-8120 Black Edition
Mushkin 997015 - 16GB (4x4GB) DDR3 PC3-17000 10-11-10-28 Blackline (draait nu maar op 1333MHz)
MSI R6970 Lightning
Cooler Master Silent Pro M600
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Corsair Obsidian 800D
Samsung SH-S223B/BEBE
Dell Ultrasharp U2711 Zwart
Microsoft Windows 7 Ultimate (UK Retail)
Tarantula Gaming Keyboard
Corsair Vengeance M60

Iemand nog ideeën? Misschien de voeding toch te zwak (ik heb momenteel niets overclockt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07 12:57

Jasperlamers

Carpe Diem!

Heb je de laatste drivers van amd als je de automatische installatie drivers hebt zijn nogal verouderd

Sryy |:( als je andere voeding hebt liggen zou ik die eerst ff proberen

[ Voor 30% gewijzigd door Jasperlamers op 26-01-2013 11:59 . Reden: Foute info ]

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat is de temperatuur van je videokaart? Heb je hem overgeklokt?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Helaas heb ik geen zwaardere voeding liggen om te proberen.
Zoals ik al zei in mijn openingspost is er momenteel niets overclockt.
Ik ben nu al zo'n 10 minuten Furmark aan het draaien op 1920 x 1080 met 8x AA en de temperatuur komt niet boven de 82 graden C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ga eens met 1 of 2 reepjes ram kijken of je het gereproduceerd krijgt, want mijn glazen bol laat steeds DDR3 reepjes in beeld zien ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Hehe, oke, zal komende week eens kijken en het resultaat posten.
Waarom denk je trouwens dat het in het ramgeheugen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dat rode scherm en dat herstellen van de driver brings back memories, ten tijde van vista toen iedereen ook over ging op 4gb waren er grote topics over deze meldingen, en uiteindelijk bleek t telkens incompatible of defect ram te zijn, of verschillende combinaties van kits.

... and dont underestimate the power of my crystal ball kids! ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Als je ram gaat uittesten moet je niet proberen om het probleem te reproduceren. Ram test je met speciale programma's als memtest86+ of prime95.
Deze tests zullen wel een tijd nodig hebben en als deze met alle ram ingestoken geen fouten geven kan je zeker zijn dat het ram de boosdoener niet is.

Ik heb onlangs ook een gelijkaardig probleem gehad en toen bleek het in mijn geval een kapotte grafische kaart te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ging mij er om dat als hij één of eventueel 2 repen enkel heeft gehad draaien op dezelfde of eventueel 2 verschillende ramslots en het blijft draaien ipv crashen, dat gaat vaak sneller dan een memtest want dat zou natuurlijk het vervolg zijn om het probleem uit te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maar daarna zou ik alsnog een memtest proberen als dat niets oplevert.

10+ passes! 's Nachts laten draaien dus, anders kun je overdag de hele dag je PC niet gebruiken ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Oeh, gisteren ruim een uur gespeeld met 1 geheugenmodule zonder problemen... dadelijk heeft je bol ook nog gelijkt.... :P
Ik zal het binnenkort nog wat langer proberen wanneer ik weer tijd heb en ook een memtest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Het kan ook aan een voltage in je bios liggen, met 4 banken vol en strakke timings kan het zijn dat bepaalde instellingen wat omhoog moeten.. anyway good luck figuring it out! ;)

Pagina: 1