Na paar uur nog wel verbinding, maar geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik heb sinds een paar dagen een vreemd probleem met internet op mijn laptop met Windows 7 64bit Ultimate.
Na een paar uur valt het internet weg, maar is er nog wel wifi en lan verbinding (volgens het netwerkcentrum althans). Op andere computers, mijn smartphone, tele2 decoder is er nog gewoon internet alsof er niets aan de hand is. Tijdens het probleem kan ik ook geen verbinding krijgen met mijn router, wat normaal wel werkt, ook al heb ik internetproblemen.
Ik heb een paar dingen geprobeerd, o.a. de firewall even uit zetten, maar dat maakte niets uit. Verbinding herstellen, netwerkadapter uit- en inschakelen, netwerkadapter herinstalleren hadden allen geen effect.
Ik heb ook even malwarebytes gedraaid, om te kijken of het niet gewoon malware was, maar die vond ook niets.
Wat wel effect heeft: computer herstarten. Dan is er opeens niets meer aan de hand.
Dus: wie herkent deze problemen en weet waar het fout gaat? Mijn dank is groot, want iedere paar uur herstarten vind ik ook niet echt handig...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II