USB 3.0 kaart kan niet starten

Pagina: 1
Acties:

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01 09:28
Ik heb gisteren een USB 3.0 kaartje gekocht voor in mijn PC, maar deze heeft geen zin om te starten. Het zit zo;

Ik heb het kaartje in mijn moederbord geprikt en de computer aangezet. Omdat het een PCI-E x1 kaart is en ik geen x1 slot heb, heb ik hem maar in een x4 slot geprikt. Dit zou toch moeten kunnen?
Computer zei dat er geen drivers waren dus die heb ik uiteraard gedownload. Nu heb ik de volgende fout;
This device cannot start. (Code 10)

Insufficient system resources exist to complete the API.
Met een snelle Google kwam ik erachter dat ik was vergeten een powerkabeltje in het kaartje te steken. Computer weer opengemaakt, kabeltje in voeding en usb kaart geprikt en pc weer aangezet. Dit lijd tot dezelfde fout als hierboven.

Dit is een deel van mijn setup:
Moederbord: Asus Maximus Gene III
Processor; Intel i7-860 @2,80ghz
RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 1333 CL9
USB 3.0 kaartje: Conceptronic C05-138

Is het toch niet mogelijk om een x1 kaart in een x4 slot te steken, of krijgt hij gewoon geen power vanaf de voeding? Ik heb zo'n kabeltje met 3 uiteinden gepakt, en daarvan het laatste uiteinde in de kaart gestoken.
(ik heb hiervan het linkse kabeltje, maar dan met een uitgang meer; http://assets.hardwarezon...565/cable-accessories.jpg)
Had ik de eerste erin moeten steken? Ik ben een beetje bang om de kaart kapot te trekken dus ik vraag het liever eerst even voordat ik ga zitten prullen met dat ding xD

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

NielsjeNL schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:30:
kabeltje in voeding en usb kaart geprikt

Ik heb zo'n kabeltje met 3 uiteinden gepakt, en daarvan het laatste uiteinde in de kaart gestoken.
(ik heb hiervan het linkse kabeltje, maar dan met een uitgang meer; http://assets.hardwarezon...565/cable-accessories.jpg)
Had ik de eerste erin moeten steken?
Welke connector heb je IN de voeding geprikt ? Of bedoel je ergens aan de bekabeling van je voeding ?

Wat je nodig hebt is een 4 pins Molex connector die als het goed is gewoon aan je voeding moet zitten. Als je die geen meer vrij hebt kan je een Molex splitter gebruiken.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens de specs heeft dat ding een VIA chip. Ik heb nog niet zo lang geleden ook een met een chip van VIA gehad, in het enige vrije x16 slot kwam de pc niet door de post en in een x1 slot werkte de meegeleverde driver niet en de nieuwste van de fabrikant zorgde voor BSOD's.

Na navraag bleek dat kaartje bekend te staan om problemen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• NielsjeNL
Hippocampus schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:39:
[...]

Welke connector heb je IN de voeding geprikt ? Of bedoel je ergens aan de bekabeling van je voeding ?

Wat je nodig hebt is een 4 pins Molex connector die als het goed is gewoon aan je voeding moet zitten. Als je die geen meer vrij hebt kan je een Molex splitter gebruiken.
Ik heb een 6 pins connector (http://images.anandtech.c...45final/connector.jpg),in de voeding geprikt, die kabel had een 4-pins uitgang. Uit die uitgang komt weer een 4-pins uitgang, en die vertakt zich ook weer in een 4-pins uitgang.

Als je het niet snapt geef maar aan, ik ben zelf totale newb als het gaat om dit soort dingen :9

• NielsjeNL
Raven schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:54:
Volgens de specs heeft dat ding een VIA chip. Ik heb nog niet zo lang geleden ook een met een chip van VIA gehad, in het enige vrije x16 slot kwam de pc niet door de post en in een x1 slot werkte de meegeleverde driver niet en de nieuwste van de fabrikant zorgde voor BSOD's.

Na navraag bleek dat kaartje bekend te staan om problemen.
Ik ben net thuisgekomen en heb als eerste geprobeerd de kaart in een x16 slot te steken, en hij (lijkt te) werken! Zelf ben ik niet zo'n VIA kenner maar volgens mij vallen die chips toch wel redelijk mee. Heb je dan toevallig een verkeerd kaartje gekocht? :9

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb er nu een met een NEC chip en die werkt uitstekend :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1