A25/A26 + A225C in combie met Onkyo TX-SR309

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:40
Heren,

Ik ben op zoek naar een upgrade (deels) voor mijn speakers. Ik wil graag het front gedeelde vervangen door wat meer puf.

Heb nu:
Onkyo TX-SR309
Klipsch HD Theater 300

Nu lees ik hier en daar dat de Boston Acoustics A25 en A26 goeie speakers zijn voor hun geld.
Qua prijs zijn iig wel aantrekkelijk, in combinatie met de A225C centerspeaker.

Nu kan ik naar een winkel toegaan om ze te luisteren, maar de vesterker die ik heb, word niet meer verkocht, dus weet dan niet hoe ze klinken als ik ze thuis aansluit.

Als ik de specs wat zie, zou het wel moeten lukken, maar ervaring mist hier wat.

Dus kort samen gevat, de front/center van de Klisch vervangen door de BA A25 of 26 en A225C, die dan samen moeten werken met de sub en de rear van de Klipsch.

Is dit mogelijk? Want ik zit helaas wat met ruimte, dus achter kunnen er eigenlijk geen andere/grotere speakers.

En zit er veel verschil in de A25 en de A26 behalve dat de A26 wat groter is en een beetje duurder?
OF heeft iemand anders nog een idee?

Budget is max 500 euro.

Alvast bedankt.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ik zelf heb gekozen voor de a 26 omdat die wat meer body geeft aan het geluid.
Ik gebruik de a 26 in kombinatie met een H/K versterker van 8 jaar oud en moet zeggen dat het een verademing was kwa geluids ervaring.
Het hoog van beide zowel de a 25 als de a26 zijn voor mij gelijk ervaren (ook niet raar er worden dezelde drivers gebruikt) alleen vond ik de bas van a 26 beter klinken meer body, ik luister vaak niet te hard naar muziek en dan komen de extra centimeters in diameter kwa bas driver wat moier tot hun recht.
Hoe de speakers zich verhouden tot jou versterker kan ik natuurlijk niet zeggen daar ik ze beide op een totaal andere versterkers heb beluisterd.
Ik heb ze beide ook beluisterd op een quad en op een cyrus versterker en dan komen de speakers echt los zowel de a 25 en de a 26.
Ik vind zelf dat als je puur audiofiel gaat luisteren en alleen stereo dat je bij de a 26 geen sub meer nodig bent en bij de a 25 iets minder bas hebt en sneller met een sub zal gaan spelen.
Je hebt zelf al een sub en weet niet wat je van plan bent te luisteren maar denk dat je aan beide een goede vervanger hebt voor je fronts en ze je allebei niet teleurstellen voor dat geld.
Ik weet niet voor welke prijs je beide kunt krijgen maar volgens mij is dat 10 tjes werk dus zal ik voor de a 26 gaan.
Ik zou ze echter niet op gaan hangen aan hun orginele ophangpunt mocht je dat van plan zijn ik vond zelf dat zodra de speakers zich te dicht tegen de muur gezet werden dat het geluid er niet moier van werd en dat de bas ver achteruit ging.

[ Voor 8% gewijzigd door Read op 26-01-2013 11:05 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Renegade666 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:22:
Nu kan ik naar een winkel toegaan om ze te luisteren, maar de vesterker die ik heb, word niet meer verkocht, dus weet dan niet hoe ze klinken als ik ze thuis aansluit.
Ik zal meteen toegeven dat ik geen ervaring heb met hifiwinkels, maar ik vraag me af of je niet in overleg met de winkel kan zorgen dat je de speakers op je eigen versterker kan horen, door:

- Je eigen versterker mee te nemen naar de winkel
- Demomodel (of iets dergelijks) mee te nemen naar huis om uit te proberen

Je kan het natuurlijk in ieder geval vragen, onder het mom van nooit geschoten altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

MDKorpel schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:12:
[...]

Ik zal meteen toegeven dat ik geen ervaring heb met hifiwinkels, maar ik vraag me af of je niet in overleg met de winkel kan zorgen dat je de speakers op je eigen versterker kan horen, door:

- Je eigen versterker mee te nemen naar de winkel
- Demomodel (of iets dergelijks) mee te nemen naar huis om uit te proberen

Je kan het natuurlijk in ieder geval vragen, onder het mom van nooit geschoten altijd mis.
In de betere hifi winkels schijnt het geen probleem te zijn ikzelf heb die ervaring, vaak willen ze wel van tevoren effe weten welke je meeneemt want het kan zijn dat ze zelf wel een soort gelijke versterker hebben die hetzelfde geluidsbeeld heeft en het dus niet nodig is je eigen spullen mee te nemen.
Jammer is wel dat de meeste echte hifi zaken het steeds moeilijker krijgen omdat de media markt boeren hun terrein overnemen en je dat soort zaken met echte know how met een vergrootglas moet zoeken.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ophangen word moeilijk, want dan komen ze bijna achter de tv te hangen, moet maar niet :P

Ze zijn voornamelijk bedoelt voor films, maar af en toe een metal concert op bluray/dvd moet ook kunnen.
De huidige speakers falen daar lichtelijk bij :-(

En inderdaad, vragen aan de winkel is inderdaad ook nog een idee. Zal eens horen bij Hificorner in Groningen. Daar komt ook mijn huidig spul weg. Zijn hier in het noorden niet zoveel hifi/audio winkels, en deze is voor mij nog te doen, 30 min rijden.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:17

FeaR

In GoT we trust

Read schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:58:
Ik vind zelf dat als je puur audiofiel gaat luisteren en alleen stereo dat je bij de a 26 geen sub meer nodig bent en bij de a 25 iets minder bas hebt en sneller met een sub zal gaan spelen.
Dat vind ik een hele sterke uitspraak. Speakers die echt geen subwoofer nodig hebben, dus echt full-range zijn zeer zeldzaam. Er zijn speakers van tienduizenden euro's die nog baat hebben bij een subwoofer. Een relatief simpele bookshellf als een A25 dan wel A26 hoort naar mijn inziens echt niet bij de speakers die geen subwoofer nodig hebben. Ik heb zelf de A25 als rear staan omdat ik ze wilde testen en ze gaan inderdaad relatief laag, maar een subwoofer is echt wel een aanvulling. En die extra inch van de A26 maakt er niet opeens een full-range speaker van. Lijkt wel alsof het verboden is om een subwoofer naast een stereoset te zetten om het laag aan te vullen, maar subwoofers zijn echt niet meer alleen de boem-bakken die ze in het verleden veel waren.

Overigens heb ik het idee dat je een TX-SR309 relatief ver open zal moeten draaien om de A25 lekker los te laten komen. De gevoeligheid is volgens mij iets te optimistisch opgegeven. Die ervaring had ik hier ook toen ik de A25 als fronts aan had gesloten op mijn set.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 26-01-2013 14:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@fear, wat is ver open? Ik heb hem nu meestal op 40 staan (max=80), dus op de helft.
Daarom wou ik het eerst ook even horen in de winkel. Bij elkaar is het toch redelijk wat geld voor 3 speakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat is zo niet te zeggen aangezien we beide andere apparatuur hebben. Maar op mijn set moest ik de apparatuur een stuk verder open draaien met de A25 er op aangesloten dan met mijn Focals. Kan geen kwaad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Oke, maar hoe zit het dan met de rears/sub. Dat zijn andere speakers. Als je hem dan luider zet, moet hun appart lager zetten neem ik aan? (als ze erg verschillende zijn iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

FeaR schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:02:
[...]

Dat vind ik een hele sterke uitspraak. Speakers die echt geen subwoofer nodig hebben, dus echt full-range zijn zeer zeldzaam. Er zijn speakers van tienduizenden euro's die nog baat hebben bij een subwoofer. Een relatief simpele bookshellf als een A25 dan wel A26 hoort naar mijn inziens echt niet bij de speakers die geen subwoofer nodig hebben. Ik heb zelf de A25 als rear staan omdat ik ze wilde testen en ze gaan inderdaad relatief laag, maar een subwoofer is echt wel een aanvulling. En die extra inch van de A26 maakt er niet opeens een full-range speaker van. Lijkt wel alsof het verboden is om een subwoofer naast een stereoset te zetten om het laag aan te vullen, maar subwoofers zijn echt niet meer alleen de boem-bakken die ze in het verleden veel waren.

Overigens heb ik het idee dat je een TX-SR309 relatief ver open zal moeten draaien om de A25 lekker los te laten komen. De gevoeligheid is volgens mij iets te optimistisch opgegeven. Die ervaring had ik hier ook toen ik de A25 als fronts aan had gesloten op mijn set.
Een goede sub is altijd een goede aanvulling zowel bij high end als bij low end speakers alleen vind ik ze niet altijd nodig en die extra inch is zeker in een normale kamer met normale apparatuur een stapje meer bass niet dat het in 1 x sub geluid gaat geven maar als je voor een paar 10 tjes die extra inch hebt zou ik het niet nalaten.
Ik heb vaak genoeg bij andere mensen meegemaakt dat de sub als boem gebruikt word en dan is geen sub beter als dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Read op 26-01-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Had vandaag bericht terug van Hificorner. Zij haddend de A26 wel staan, maar aan een Marantz PM7004. Deze kon eventueel even vervangen worden door een onkyo NR717.

Hij zegt ook al dat dit zwaardere versterkers zijn, en dat ze wel zullen werken op de onkyo 309. Maar zal ik veel geluid verschil merken? of indien mogelijk, toch mijn eigen versterker meenemen om testen?

[ Voor 13% gewijzigd door Renegade666 op 28-01-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

de marantz heeft 70 watt en de onkyo van jou 65 watt per kanaal dus denk niet dat je dat hoort als zijnde harder of beter misschien dat je wel klankkleur kunt horen een marantz is toch een andere versterker. de onkyo nr717 heeft wel veel meer vermogen dus denk dat je daarmee niet echt de boel kunt vergelijken misschien kwa klank maar zeker niet kwa dynamiek.
Kun je misschien niet afspreken met hificorner dat als ze niet bevallen je ze terug kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Renegade666 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:32:
...of indien mogelijk, toch mijn eigen versterker meenemen om testen?
Dat zou ik gewoon doen. Je eigen spullen meenemen doen ze echt haast nooit moeilijk over, zeker als het zoiets simpels te installeren is als een receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

En misschien ook je eigen cd'tje als ze die niet hebben meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Oke, duidelijk. En een eigen CDtje komt ckers goed. Want ze zullen vast niet mijn muziek smaak hebben :P
Read schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:00:
de marantz heeft 70 watt en de onkyo van jou 65 watt per kanaal dus denk niet dat je dat hoort als zijnde harder of beter misschien dat je wel klankkleur kunt horen een marantz is toch een andere versterker. de onkyo nr717 heeft wel veel meer vermogen dus denk dat je daarmee niet echt de boel kunt vergelijken misschien kwa klank maar zeker niet kwa dynamiek.
Kun je misschien niet afspreken met hificorner dat als ze niet bevallen je ze terug kunt brengen.
Volgens onkyo zelf heeft hij 100W/ p/kanal ?

100 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, IEC

[ Voor 76% gewijzigd door Renegade666 op 28-01-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Renegade666 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:27:
Oke, duidelijk. En een eigen CDtje komt ckers goed. Want ze zullen vast niet mijn muziek smaak hebben :P

[...]

Volgens onkyo zelf heeft hij 100W/ p/kanal ?

100 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, IEC
Lees goed: 1 channel driven... met 1 kanaal dus, en met heel veel verstoring: 1%.

Bij normaal gebruik in stereo zal die 50-60 watt geven (meer dan genoeg) in surround nog wat minder. Maar wattages zijn niet belangrijk. Stabiele zware voedingen wel, een versterker moet wel constant het vermogen kunnen leveren. De onkyo 606 had leuke specificaties maar een slechte voeding waardoor hij de getallen nooit waar kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Net even bij hificorner geweest. Niet met mijn versterker, maar 1 die daar stond. Een NAD geloof ik. Niet echt te vergelijken, maarja. De onkyo 717 hadden ze ook niet staan in de ruimte, dus kon ik ook niet horen.

Maar nu komt het.
Die BA A26 komen er niet in. Vond ze zeer tegenvallen, vanaf het punt dat ik ze hoorde. En ik had nog niks anders gehoord. Ze waren erg ver weg zeg maar. En dan had ik het geheel al aardig luid staan.

Ze hadden daar ook een MA BX2. Die vond ik goed klinken. En ook de MA RX6, echter toen wist ik de prijs nog niet, maar die waren helaas te duur (550), maar ze klonken net beter dan de BX2.

Maar toen was ik zo dom om naar een setje Klipsch te vragen. Hij had de RB-61 ook nog staan. Deze heeft hij even voor mij aangesloten. Deze klonken net wat beter en helderder dan de BX2.

Dus het worden waarschijnlijk de Klipsch RB61 + RC-52 II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

"Ver weg" als in zachter? Want ik ben nog steeds van mening dat de Boston Acoustics een lager rendement hebben dan opgegeven. Maar al zou dat niet zo zijn dan is het rendement in vergelijking met de Klipsch een behoorlijk verschil. Ook de Monitor Audio ten opzichte van de Klipsch. Hierdoor zal de Klipsch op bij één op één switch van de ene naar de andere speaker veel luider spelen. Dit wordt door de gemiddelde mens eigenlijk meteen als beter ervaren, luider is beter. Ik zeg niet dat die Klipsch niet de juiste keuze zijn en ik zal die Boston Acoustics dan wel de Monitor Audio ook zeker niet goedpraten maar let op dit soort dingen wel als je gaat luisteren. Dat soort verschillen in volume doen veel meer dan je denkt en dan komt de echte sound van de speaker al snel op een lagere plaats.

Voordeel is wel dat zelfs de meest simpele en zwakke receiver meer dan genoeg geluid uit een paar Klipsch kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Dat laatste zei de verkoper inderdaad ook.

En wat ik bedoel bij de BA, is inderdaad wat zachter, maar ook minder gedetailleerd. Ik had wat van mijn eigen muziek mee, echter op stick, wat volgens de persoon via de mail kon, maar bij de verkoper in de winkel had daar geen mogelijk voor. Dus moest mijn Creative Zen ding iets Mp3 speler gebruiken (dus had even geen WAV/WMA bij de hand). Maar ik kon duidelijk verschil horen in bv in gitaar werk wat veel meer aanwezig was op de klipsch (in de goeie zin) dan op de A26, en in mindere mate op de BX2. En terwijl de rest zeg maar niet in volume omhoog ging.

En ik heb nu de Klipsch besteld. Als het een beetje meezit zaterdag binnen. Zal dan even het nodige moeten verbouwen, maar dat moet goed komen :+

(Klinkt misschien allemaal wat noobig, marja, ik weet ook niet alle woorden hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ze zijn vandaag binnen gekomen. Even aan het prutsen geweest met mijn kastje, maar alles zit er in.
Nu nog even nieuwe/andere stands halen. Kan iig maandag eerst een paar van een collega proberen.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/i69yz9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Ziet er netjes uit.
Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-07 21:45
Ik ben toevallig 1 febr naar Hifi Corner geweest op de A26 te beluisteren en ook mij vielen ze heel erg tegen . De MA BX2 vond ik echt factor beter klinken. Het was zelfs zo erg dat ik de A26 één van de slechtste speakers vond die ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Toch weer mooi he mensen kunnen van alles schrijven het zijn toch je eigen bevindingen die de doorslag geven heel veel luisterplezier met je nieuwe aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 11:48
Ik ga vanmiddag ook even luisteren - twijfel nog tussen Boston A26 en Monitor Audio BX2. Persoonlijk vind ik de BX mooier uitzien... Nu nog het testen, en hopen dat men tijd heeft om mijn eigen receiver aan te sluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Flozem op 03-02-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Als je tussen die 2 twijfelt, dan ben ik bang dat je de BX2 mee gaat nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-07 21:45
Flozem schreef op zondag 03 februari 2013 @ 07:50:
Ik ga vanmiddag ook even luisteren - twijfel nog tussen Boston A26 en Monitor Audio BX2. Persoonlijk vind ik de BX mooier uitzien... Nu nog het testen, en hopen dat men tijd heeft om mijn eigen receiver aan te sluiten.
Deel je bevindingen hier ook maar even, ik ben altijd benieuwd wat andere mensen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Getest met de volgende nummers:
Bohemian Rhapsody (Queen)
Another one bites the dust (Queen)
The Ecstasy of Gold (Symphony & Metallica)
Call of the Ktulu (Symphony & Metallica)
Welcome to the Jungle (Guns 'n Roses)
Dreams (Fleetwood Mac)

Zowel de BX2 als de A26 stonden even ver van me af, en even ver van de muur af.

Het zijn de BX2 geworden.... veel beter dynamisch bereik. Details in de muziek zijn beter hoorbaar. In het begin wat schel, maar na een kwartier tot dertig minuten was het schelle er vanaf. Wat minder bas, maar bas genoeg om de subwoofer alleen bij films in te schakelen.

Bij de Boston A26 kreeg ik het idee dat laag, midden en hoog gecomprimeerd werd naar het lage bereik om de speakers wat basseriger te laten klinken. Ik vond ze vooral vettig, en tegelijk wat doffer klinken: één muziekbrei.

Aankoop 4x BX2 en 1x bijbehorende center uit dezelfde range. Ik sluit e.e.a. voorlopig aan op mijn oude Pioneer VSX D510, welke later dit jaar door een Marantz SR6007 zal worden vervangen. Subwoofer blijft voorlopig mijn oude 200Watt JBL - vind 600 EUR voor de bijbehorende sub wat prijzig. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Flozem op 03-02-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Flozem schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:49:

Bij de Boston A26 kreeg ik het idee dat laag, midden en hoog gecomprimeerd werd naar het lage bereik om de speakers wat basseriger te laten klinken. Ik vond ze vooral vettig, en tegelijk wat doffer klinken: één muziekbrei.
Deze ervaring kan ik inderdaad delen, alleen kon ik het niet zo mooi uitleggen!

Ondertussen zeer blij met mijn Klipsch setje. Als ik deze niet gehoord had, was ik ook voor de BX2 gegaan. Echter was bij de Klipsch het net iets gedetailleerder, vooral het hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Feit is en blijft dat de Boston wat meer vermogen nodig heeft en dan is het best een neutrale speaker en is de rommeligheid minder tot niet meer aanwezig. Ik wil de A25 later op de slaapkamer zetten, maar twijfel nog wat voor versterking ik er achter moet hangen. Een Emotiva XPA-2 er extra bij voor op de slaapkamer is ook zo wat :P Dat zijn dingen waar me je met gevoelige speakers een stuk minder last van hebt en waar dus iets als een Klipsch een eitje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:30
Met Fear, bij zwaardere versterkers komen de A25 pas echt goed los.

Blijf het alsnog vreemd vinden dat HiFiCorner ze blijkbaar "slecht" promoot, ik kan mij i.i.g. niet vinden in de kritieken die hier gegeven worden :)
Gelukkig blijft smaak iets waarover te twisten valt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 03-02-2013 17:24 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
@FeaR De Marantz versterker waarop e.e.a. was aangesloten stond toch niet zacht. En het was niet de goedkoopste versterker... Toch vond ik de BX2 beter.

@KillaZ inderdaad: over smaak valt te twisten... Mijn tip voor eenieder die nieuwe speakers zoekt: ga bij een serieuze zaak luisteren, en gebruik internet alleen om een preselectie te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 03-02-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Vermogen heeft niet alleen te maken of een versterker hard of zacht staat. Sowieso lastig te zeggen als je voor het eerst gaat luisteren. Voor mij was het makkelijk vast te stellen aangezien ik mijn apparatuur ken en dus zo zag en hoorde wat ik moest veranderen om de A25 op een zelfde niveau te laten spelen als mijn vaste speakers. Nogmaals, speakers op een gelijk volume laten spelen is zeer belangrijk aangezien alles wat luider speelt dan een vorige automatisch beter klinkt, zo zit de mens gewoon in elkaar. En dat afstellen doe je niet zomaar op het gehoor, dat moet echt met een dB-meter gedaan moeten worden.

En dan is het vergelijk wat ik heb eigenlijk nog niet eerlijk. Ik heb de A25 aangestuurd op een set set met losse voor- en eindversterking met meer dan genoeg vermogen. Dus al zou de speaker daar wel goed op klinken zou het naar mijn inziens nog krom zijn om zoiets neer te zetten voor een A25.

Nogmaals, ik probeer hier geen speaker goed te praten of een andere negatief te belichten. De A26 heb ik nog nooit gehoord zelfs, ben voor de A25 gegaan omdat deze overal goed uit de test kwam en ik ze thuis wel eens wilde testen. Bovenstaande is puur informatief wat er allemaal komt kijken bij een luistersessie en waardoor je (te) snel keuzes kan maken. Ik heb zelf meerdere maanden gedaan voordat ik uiteindelijk mijn speakers kocht. En zelfs toen ik nog maar één type op de shortlist had staan ben ik daar nog eens een halve dag naar gaan luisteren. Puur om te testen hoe de speaker beviel als ik deze langere tijd aan had staan.

[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 03-02-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
@Fear - tja... vraag blijft of die BX2 dan bij jou thuis met die voor/eindversterkers niet net zo goed beter klinken...

Qua vermogen - volumeverschil leek mij nauwelijks aanwezig tussen beide sets tijdens het testen...maar dat is natuurlijk geheel subjectief. Versterker, muziek, afstand en muurafstand waren voor beide speaker sets gelijk.

Ik heb een paar keer moeten wisselen tussen de twee sets, en dacht in eerste instantie bij de A26: mooi geluid, en lekker bas. De BX2 vielen me in eerste instantie tegen: te schel.

Ik heb vervolgens beide sets hetzelfde nummer (Bohemian Rhapsody) volledig laten afspelen. Pas toen viel me op dat bij de A26 alle passages gelijk klonken... alsof iemand heel monotoon een gedicht voordraagt: de emotie was er voor mij niet. Bij de BX2 werden hoog en laag veel meer uit elkaar getrokken.

Normaal twijfel ik erg lang over een dure aankoop, maar voor mij was de keus snel duidelijk. Ik heb tegen beter weten in toch nog de andere cd's die ik had meegenomen beluisterd... maar ik kreeg bij ieder nummer dezelfde indruk.

Nu hopen dat de BX2 thuis net zo lekker klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 22:17
Waar heb je eigenlijk getest? Ik zoek nog een winkel waar je veel speakers kunt testen (Monitor Audio, Boston Acoustics, Dali). Ik hoorde al Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Bij Poulissen in Roermond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 11:35
Renegade666 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:09:
Als je tussen die 2 twijfelt, dan ben ik bang dat je de BX2 mee gaat nemen :P
Blijft een mening hè?
Ik ben gisteren wezen luisteren bij hifi corner en ben met een setje Boston acoustics a26 thuis gekomen.
Denk dat het ook een beetje van je muzieksmaak af hangt.

Luister zelf vooral hardrock / heavy metal (en ook veel black en Death metal) en ik vond de ba a26 er verreweg het beste uitkomen met de door mijzelf meegebrachte muziek.

Ben zelf in elk geval erg tevreden met mijn keuze tot dusver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Dat weet ik dat het een mening is;)

Ik luister ook naar metal, ook voornamelijk het hardere werk (deaht/black/pagan), maar ik vond ze niet lekker klinken. Maar moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn Klipsch, maar moet eerlijk zijn, ik luister liever muziek via mijn AudioEngine 5 (PC).
Qua films zijn het geweldige speakers, maar muziek klinkt toch niet zo lekker als ik had verwacht met die speakers met mijn onkyo, al hangt het wel wat af welk genre het is. Kan misschien aan instellingen liggen, maar ze zijn toch voornamelijk voor de films/series, dat vind ik daar wat belangrijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Renegade666 op 13-04-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Grappig eigenlijk is dat je nog zo veel recensies en gebruikerservaringen e.d. Kunt lezen en dat toch keer op keer blijkt dat je gewoon zelf moet gaan luisteren.

Geluid is toch iets persoonlijks (net als muzieksmaak) blijkt wel.
Ik kan me namelijk totaal niet vinden in meningen als dat de a26 te weinig emotie of details laat horen. Welke speaker technisch gezien de beste is vergeleken met de bx2 of de klipsch is eigenlijk helemaal niet belangrijk, uiteindelijk gaat het erom wat je zelf mooi vind.

En in mijn geval vond ik de a26 er in deze prijsklasse en met dit formaat (wilde geen zuilen) echt verreweg het lekkerst klinken.
Vond de bx2 bijvoorbeeld te schel en kon daar niet aan wennen.
De klipsch vond ik wat vermoeiend ofzo, ook beetje schel en agressief geluid, terwijl je zou denken dat een agressief geluid juist mooi aansluit bij mijn muzieksmaak :)

[ Voor 12% gewijzigd door RFdeGroot op 14-04-2013 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Wel grappig inderdaad nu ik het zo lees. Totaal andere ervaring dan dat ik had met die speakers. wat voor versterker gebruik jij voor de A26 ?

Ik wil eigenlijk ook een paar zuilen, alleen kan ik die op het moment niet kwijt :( even wachten als ik het huis uit ga:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Gebruik de speakers momenteel op een inmiddels 8 jaar oude Harman Kardon AVR230 versterker.
Op zich prima ding hoor, levert 6 * 50 watt en beschikt over een goede stabiele voeding waardoor ie genoeg power levert voor deze speakers.

Wel staat de versterker nog op de nominatie voor vervanging hoor, maar wil eerst de speakers doen.
Fronts staan er nu in de vorm van de BA A26 dus, denk dat ik binnenkort de A225C als center ga ophalen.

Over speakers achter twijfel ik nog, qua formaat neig ik naar de A23, maar aan de andere kant moet het wel goed matchen met de A26's voor. Vooral voor 5 channel stereo is het wel prettig natuurlijk het verschil zo klein mogelijk te houden.

Iemand tips voor speakers achter? Of heeft iemand dezelfde combi in huis?

Subwoofer is als laatste aan de beurt.
Pagina: 1