HD aansluiten aan een laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibbox3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02-2016
Beste tweakers,

Ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn om een externe HD aan te sluiten op een tablet zoals bijvoorbeeld de Dell Latitude 10, of the Samsung Ativ Smart Pc (Pro).
Een Dell medewerker zei me al dat hij niet geloofde dat het mogelijk is om dit te doen aangezien de laptop het apparaat niet zou kunnen 'readen'. Dit lijkt mij nogal vreemd aangezien de Latitude 10 over Windows 8 (dus niet de RT versie) beschikt wat hem toch ongeveer tot een zwakke laptop in tablet formaat zou moeten maken?

Bedankt voor de hulp,
Bibbox3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat nou als de tabletversie van Windows 8 geen "hardwarebeheer" heeft zoals de desktop versie? Of dat de hardware van de tablet het simpelweg niet ondersteunt?

Alles valt en staat met een stukje code, en als die er niet in zit dan wordt een externe drive aan een tablet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat moet op zich gewoon lukken als het ding maar beschikt over een USBhost. Het lijkt me dat als er gewoon Windows 8 op draait dat verder geen probleem moet vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibbox3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02-2016
ok, dat dacht ik ook wel, het zou een beetje raar zijn om een usb poort te hebben en dan dat ene stukje code er niet bij te doen. Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb hier de Samsung Ativ XE500 met Windows 8 (32-bit, geen RT versie) en die kan prima diverse soorten USB harddisks lezen en schrijven, wat dat betreft is het inderdaad een laptop.
Ik ben tot nog toe geen enkel USB device tegen gekomen welke deze tablet niet herkent.

Het enige nadeel is dat het nagenoeg onmogelijk is om vanaf een bootable USB stick of HDD te booten, Samsung heeft dat deel in het BIOS geheel ontoegankelijk gemaakt.