[App Store] Account aanmaken op de iPhone zonder betaling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 15:11

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Gisteren mijn iphone 4 aan mijn zoon gegeven.

Nu wil hij gratis dingen downloaden in de app store. Hij heeft een apple ID online aangemaakt.

Voordat je een gratis app download moet je eerst betalingsgegevens invoeren. Tja hij heeft geen creditcard dus dat was geen optie.

Gezocht via google.

Het zou kunnen via itunes als je heel precies een bepaalde volgorde aanhoudt om een apple id aan te maken.
Nu willen wij geen itunes op de computer.

Het zou ook kunnn met een itunes giftcard. Eigelijk volstrekt belachelijk dat je geld moet neertellen om gebruik te kunnen maken van apps. Maar goed.

Dit weekend waren op familiebezoek in België. En gaan we de card halen. Alles ingevuld. Blijft hij aangeven dat de code ongeldig is. Maar het lijkt mij eerder dat Belgische itunes kaarten niet werken met een Nederlandse account. Ik heb dat eens eerder gehad toen ik een app wou doneren aan mijn zus.

Wat kunnen we in godsnaam doen om ervoor te zorgen dat je gewoon gratis apps kan downloaden in de appstore?

Ik ben echt van plan de itunes card terug te brengen (opengekrast) met de melding dat het niet werkt.
HEt staat nergens duidelijk vermeld dat dit niet zou werken in een ander eu land.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:15
Over iTunes-kaarten die per land zouden gelden, daar weet ik niets van. Maar waarom maak je geen Click'n Buy aan en koppel je dat aan de AppleID. Dat is een simpele afschrijving en ook duidelijk één van de opties bij het aanmaken van een AppleID. Overigens kun je via iTunes ook een AppleID aanmaken in de Store. Daar zou je ook een optie moeten hebben voor geen betalingsgegevens. Tenminste, dat is mij ooit gelukt vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ja dat zou een oplossing zijn maar er zijn slechts 3 opties:
2 credtcards (mastercard en american express dacht ik) en amex??

en de itunes gift card natuurijk

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dread schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:09:
Nu willen wij geen itunes op de computer.
Dan gaat 't niet lukken. Los dat probleem eerst eens op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:49
Click and Buy krijg je alleen te zien als je een Id aanmaakt via iTunes.
Ik zou ook niet weten waarom je dat programma er niet op zou zetten. Er is helemaal niks mis mee en je kunt op die manier je telefoon synchroniseren en backuppen. Kan natuurlijk ook via iCloud dat weet ik wel. iTunes is even uitvogelen maar zodra je het weet ik het toch best een fijn programma.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Tegenwoordig werkt alles perfect via icloud. En ik wil gewoon geen itunes op de computer sorry.

Het is dus zo dat itunes betaalkaarten van België niet werken op een Nederlandse account. Wel schandalig dat dit niet op de kaarten zelf vermeld staat.

Ik heb nu online een itunes kaart gekocht en daar moet je inderdaad aangeven voor welk land de itunes kaart gebruikt gaat worden.

Code ingevoerd en het werkt.

Dus moraal:

Koop geen itunes giftcards in het buitenland want het werkt NIET.

Schandalig dat je geen optie hebt om gratis apps te downloaden en dat niet duidelijk vermeld wordt dat Itunes giftcards waardeloos zijn als je ze niet koop in het land waar je je apple ID geregistreerd hebt.

@ Cyber en Kurhtje
Ik heb Itunes een tijdje erop gehad en ik vond het niet echt duidelijk werken. Voor muziek op mijn iphone te krijgen ftp ik gewoon muziek van mijn QNAP naar de iphone. Voor de rest zie ik op dit moment geen meerwaarde om itunes op je pc te hebben. Is er vast wel hoor :) maar ik wacht nog even tot het echt noodzakelijk is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door dread op 26-01-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:27
enigste oplossing is via itunes. zo heb ik het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 08:56
Wat is het probleem met iTunes op de computer? Je hoeft het nergens voor te gebruiken verder en het is geen gigantisch groot programma, zeker als het uit staat heb je er geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
je kunt zelfs itunes installeren, het account instellen op geen betalingsmogelijkheden en erna itunes weer verwijderen volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18
bartkoper schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:53:
je kunt zelfs itunes installeren, het account instellen op geen betalingsmogelijkheden en erna itunes weer verwijderen volgens mij :)
second that!

Eventueel als je principlieel tegen het instaleren van iTunes bent kun je de procedure gratis in iTunes op een Mac in een apple store of premium reseller doorlopen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door RVE_NL op 26-01-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Vraag blijft gewoon waarom die mogelijkheid er dan niet inzit als je je apple id bevestigd in de app store. Je kan exact hetzelfde als met Itunes BEHALVE de account gratis instellen.

Ik snap wel dat het Apple nog eens extra cash oplevert :)
RVE_NL schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:53:
[...]

second that!

Eventueel als je principlieel tegen het instaleren van iTunes bent kun je de procedure gratis in iTunes op een Mac in een apple store of premium reseller doorlopen. :)
Gelijk heb je hoor. Alleen zitten we bij Oma op de buiten ;) (platteland) en geen zin om te wachten tot we terug in Amsterdam zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door dread op 26-01-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dread schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:56:
Vraag blijft gewoon waarom die mogelijkheid er dan niet inzit als je je apple id bevestigd in de app store. Je kan exact hetzelfde als met Itunes BEHALVE de account gratis instellen.

Ik snap wel dat het Apple nog eens extra cash oplevert :)

[...]
Ik denk dat die 2 iTunes kaarten die je nu aangeschaft hebt, Apple meer hebben opgeleverd dan dat je gewoon ff gratis iTunes had geïnstalleerd en een gratis account had aangemaakt hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
edgarf28 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat die 2 iTunes kaarten die je nu aangeschaft hebt, Apple meer hebben opgeleverd dan dat je gewoon ff gratis iTunes had geïnstalleerd en een gratis account had aangemaakt hoor 8)7
daar denken we met zn alleen denk ik hetzelfde over... waarom moeilijk doen als het zo makkelijk kan?
daarbij weet je dat je een iphone weggeeft, je hebt hem zelf gebruikt... smartphones zijn nou eenmaal om apps te kopen om op die manier extra inkomsten te genereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 09:37
Maar; iTunes installeren -> account aanmaken -> iTunes deinstalleren was echt geen optie? ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Dank jullie voor de tips om itunes te installeren. Zoals aangegeven in de TS wil ik Itunes niet installeren.

Nogmaals; toch raar dat je via Itunes wel een gratis account kan aanmaken en via IOS 6 niet :)

Vroeger kon je geen apple id aanmaken in de apple store. Nu wel maar niet gratis wat volgens jullie wel kan als je itunes installeert.

That's all.

En ja ik betaal liever 15 euro en krijg de code in mijn mail en meteen invoeren op de iphone dan itunes installeren. Kijken of het gratis kan en weer de-installeren. Het is een keuze.

Waar het mij om gaat is dat ik het belachelijk vind dat een Itunes giftcard aangeschaft in een buurland niet te gebruiken is. Het staat niet duidelijk vermeld op de itunesgiftcard (niet op de voorkant) en ik denk dat er al heel wat toeristen in de fout gegaan zijn en achterbleven met waardeloze Itunes gift cards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
dread schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:22:
Dank jullie voor de tips om itunes te installeren. Zoals aangegeven in de TS wil ik Itunes niet installeren.

Nogmaals; toch raar dat je via Itunes wel een gratis account kan aanmaken en via IOS 6 niet :)
Wat ik dan veel raarder vind is dat je uberhaupt een iphone koopt / geeft.

Apple richt zich op een bepaald gebruik, wil jij dat gebruik niet volgen moet je imho simpelweg geen iphone nemen (of simpelweg niet gaan klagen dat je door je eigen keuzes je dingen niet kan)

Als ik een auto koop dan kan ik er vast ook voor kiezen om er geen banden onder te zetten, maar dan ga ik toch ook niet klagen over het feit dat ik er niet mee kan rijden.

Smartphone is niet per definitie pc nodig, iphone is pc + itunes benodigd.

[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 26-01-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Misschien is het gewoon verstandiger om je koppigheid even opzij te zetten en iTunes te installeren en vervolgens er weer af te gooien. Ik heb net zitten denken, maar ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken of vinden waarom je iTunes er niet op zou zetten om er vervolgens deze weer te verwijderen. Dat je het niet wilt gebruiken, kan ik wel mee inkomen, maar niet het niet eens willen installeren en verwijderen snap ik niet.
Het is geen software waar je problemen mee krijgt ofzo.. Het verandert niks aan je pc, zelfs niet als het er even op heeft gestaan.. Mocht je echt kriebels krijgen, kun je naderhand even een Registerclean uitvoeren, scannen op virussen of malware..

Je kunt het jezelf zo makkelijk maken, maar toch moet het moeilijk. Technologie is een middel, geen doel, dus gebruik het waarvoor het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Na al deze reacties ga ik toch Itunes op de pc installeren en weer eens kijken hoe het werkt. Zoals ik al eerder zei had ik Itunes ooit erop staan. Maar op een of andere manier waren we op dat moment niet echt compatibel :) Frusterend als je weet dat zowat de hele wereld ermee werkt ..

Misschien wel tijd voor een nieuwe kans. En dan eens kijken of het echt zo is als je een apple id aanmaakt in Itunes je de optie 'geen' hebt in de App store. Want dat is hier nog niet echt bevestigd dacht ik. En afgaand op de keuzemogelijkheden in de IOS 6 app store :)

Maar goed. Mijn Iphone 5 heb ik deze keer met 32 gig gekocht. (mijn 4 met 16 gig was echt te klein.) Dus wil ik toch eens wat muziek erop zetten. Dus ik ben benieuwd naar de muziek bibliotheekmogelijkheden van Itunes. Zal alvast beginnen me in te lezen ;)

De Belgische Itunes kaart is al aan mijn zus gegeven. Die was er blij mee:) En mijn zoon is ook blij met zijn online giftcard want nu kan hij whatssapp downloaden. Moet ik als vader ook blij mee zijn denk ik. Zal wat telefoontjes schelen.

Maar het blijft me verbazen dat je tijdens een weekendje London niet even een Itunes giftcard kan kopen om muziek te downloaden op je Iphone ;) En het zou netter zijn als op de voorkant van de giftcard de vlag van het land stond. Ik bedoel; wisten jullie allemaal dat een itunes card landgebonden is?

Maar goed dit topic heeft wat opgeleverd; Itunes op pc :)

edit: Ik zocht op google: "itunes muziek op iphone zetten 2012"
Eerste resultaat.... hmm ... :D

Ow en thx voor de titelfix. Helemaal super.

[ Voor 4% gewijzigd door dread op 26-01-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Haha ik kan goed begrijpen dat mensen iTunes liever links laten liggen hoor. Begrijp me niet verkeerd, het is alleen voor een iPhone houder wel eens makkelijk om te gebruiken.

Muziek op je iPhone zetten kan eigenlijk op 3 verschillende manieren.( corrigeer me als er nog een stap is)
A: Je zet je complete muziek bibliotheek ( van itunes) over op je iPhone
B: Je zet alleen geselecteerde nummers in je bibliotheek over
C: Je zet handmatig muziek over vanuit je itunes bibliotheek door de nummers te schuiven naar je iPhone.

Je moet er dus wel voor zorgen dat de nummers in iTunes staan. Dit kun je heen makkelijk doen door een map toe te voegen aan de bieb. Als je al je muziek in 1 map hebt staan, dan zet hij alles over. Vervolgens is het aan jou de keus om een keuze te maken uit deze drie stappen.

Of je ook kunt kiezen om geen betaalsysteem toe te voegen is mij niet duidelijk. Wat je wel kunt doen is een Click and Buy. Maar aangezien het een iPhone van je zoon is, is het de bedoeling om geen rekening er aan vast te hangen. Ik dacht dat het wel mogelijk was, maar pin me er niet op vast. Desnoods leg je hem uit dat als een app betaald is, hij eerst aan jou moet vragen of hij deze mag downloaden. Leg hem vervolgens ook uit dat mocht hij het toch downloaden, hij een probleem heeft, aangezien jij kan zien wat hij doet ;)

Veel succes haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Sorry hoor maar wat een gewauwel... Neem dan een Android device dan heb je dit allemaal niet, met als gevolg dat je hele apparaat binnen de kortste keren met allemaal reclame banners en zooi vol zit.

En ja, ik wist wel dat een Ned. iTunes kaart niet voor een BE account te gebruiken was (al dan niet andersom). Hetzelfde geldt als iemand met een buitenlandse prepaidkaart als provider T-Mobile of Vodafone heeft, is het ook niet (altijd) mogelijk om de opwaardeercode te gebruiken van Nederland.
Vodafone is daar de laatste jaren makkelijker mee geworden, hoe het met T-Mobile zit geen idee maar voor zover ik weet voorals nog niet, waarom kom ik met dit voorbeeld omdat het exact hetzelfde is, die code's zijn nou eenmaal land gebonden zo ook iTunes cards.

Het hele principe iTunes snap ik ook niets van, zo kut is het allemaal niet, (behalve Ping maar dat is nie meer). Ze hebben in prencipe over alles nagedacht en het werkt als een tiet. Alleen de UID even naar wens aanpassen bij weergave. Je hebt daarnaast wel degelijk geen iTunes nodig om een account aan te maken, net nog gedaan in de winkel voor een klant. Het enige is dat je betaalinformatie op 'geen' moet zetten en via de iTunes app op inwissel moet drukken; code invoeren en dan terug naar de Appstore app. En ja dat is in mijn ogen één van de weinige imperfecties van een Apple device. Hetzelfde geldt voor Click-and-buy ook dat mis ik nog in de app, maar daar zullen wel beveiligingsrisico's achter zitten.

Mijn advies ruil hem in voor een Samsung SIII en ga lekker met Samsung Kies aan de gang. ik ben benieuwd hoe tevreden je daar mee bent....

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb hier een iPad voor me liggen die ik (zojuist) gewoon heb kunnen configureren met een nieuw AppleID (met nieuw iCloud adres) met betaalgegevens op "Leeg". En daarmee kan ik gewoon gratis apps installeren. Volledig via de iPad zelf, dus geen gedoe met iTunes of iets dergelijks.

Lijkt me stug dat dat op een iPhone anders werkt?

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 26-01-2013 19:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Orion84 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:41:
Ik heb hier een iPad voor me liggen die ik (zojuist) gewoon heb kunnen configureren met een nieuw AppleID (met nieuw iCloud adres) met betaalgegevens op "Leeg". En daarmee kan ik gewoon gratis apps installeren. Volledig via de iPad zelf, dus geen gedoe met iTunes of iets dergelijks.

Lijkt me stug dat dat op een iPhone anders werkt?
Dat is mij hier nog nooit gelukt. Welke iPad en welk iOS?

Ik doe het altijd zo.

1. iTunes installeren
2. In de store app installeren (Gratis app)
3. Via het scherm wat je dan krijgt Apple ID aanmaken
4. Bij betalingsopties staat dan ineens 'geen'.

Dit werkt niet via iTunes op de iPhone/iPad zelf, althans alle iPhones en iPads die ik in mijn handen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

iPad 3, iOS 6.0.1. Het werkt in elk geval als je op een reeds geïnstalleerde iPad een nieuw iCloud account aanmaakt (onder e-mail, contacten, agenda's) en daarbij kiest voor "vraag een gratis Apple ID aan".

Daarna kan je dat iCloud/AppleID ook instellen voor de store etc. Dan vraagt ie inderdaad wel of je de betaalgegevens wilt verifiëren, maar die kan je gewoon op "leeg" laten staan (wel adres en zo invullen).

Als ik me niet vergis (maar dat heb ik nu even niet getest) kan je tijdens de initialisatie stappen van een nieuwe/gewiste iPad precies dezelfde stappen doorlopen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Het kan sowieso via iTunes door een account in VS te maken, daar heb je een optie om zonder creditcard een account aan te maken, zo heb ik het tenminste gedaan daarna hebt ik gewoon geswitcht naar Nederland met hetzelfde account en het werkt perfect. (nu na 2.5 jaar al).

Als iTunes je niet bevalt dan moet je gewoon geen iPhone nemen, het is een totaal pakket en als het niet bevalt dan zoek elders, wat iTunes betreft is het een mooi, handig en snel programma op de Mac, op Windows is het mooi, redelijk handig maar wel nogal traag met af en toe vastlopers (sinds iTunes 11).

Ik heb al mijn muziek in iTunes, als je wat tijd in steekt werkt het perfect, maar het niet zo logisch simpel als de rest van Apple filosofie van "makkelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Underworld schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:30:
Sorry hoor maar wat een gewauwel... Neem dan een Android device dan heb je dit allemaal niet, met als gevolg dat je hele apparaat binnen de kortste keren met allemaal reclame banners en zooi vol zit.

Je hebt daarnaast wel degelijk geen iTunes nodig om een account aan te maken, net nog gedaan in de winkel voor een klant. Het enige is dat je betaalinformatie op 'geen' moet zetten en via de iTunes app op inwissel moet drukken; code invoeren en dan terug naar de Appstore app.

Mijn advies ruil hem in voor een Samsung SIII en ga lekker met Samsung Kies aan de gang. ik ben benieuwd hoe tevreden je daar mee bent....
Heb ik op je teentjes getrapt? Waarom komt er altijd zoveel emotie bij kijken als het om een apple product gaat?

Ik heb ook een android device ja. En daar ben ik ook heel tevreden mee. Net als met de Iphone :) Anders zou ik niet de 5 kopen.

Dus jij geeft nu aan dat je geen Itunes nodig hebt om een apple id aan te maken?? Nog een reden minder om Itunes te installeren :) Wel een logische gedachte als je kijkt hoe Apple met icloud omgaat.

Nogmaals ik vind de Iphone en IOS6 werkelijk te gek. Alleen Itunes iets minder. Mag dat?

Het mooist vond ik dat ik bij de wisseling van Iphone4 naar iphone 5 in ongeveer 30 minuten alle apps en instellingen overgezet waren (met reservekopie). Dat was werkelijk fenomenaal. Dat is de kracht van apple producten. Het werkt en het is simpel.

@kurthje thx voor de tips.

Pagina: 1