Reboot voor login scherm door drivers nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499068

Topicstarter
Beste tweakers,

Is er iemand die me kan helpen met volgend probleem:

Ik heb een nieuwe videokaart geïnstalleerd (gigabyte gt640 nvidia) op deze pc http://www.medion.de/md8833/nl/flash.html
Moederbord is van MSI (MS 7502). Power supply ondertussen vervangen naar 550W. besturingssysteem windows 7 64 bit.

't probleem is dus dat ik er niet in slaag windows normaal op te starten, want de pc reboot elke keer vlak voor het inlogscherm. Veilige modus lukt wel, en na deïnstallatie van de drivers gewoon opstarten ook. Het loopt dus elke keer fout na het installeren van de drivers. Ik heb al een schone herinstallatie van windows gedaan, maar het probleem blijft.

heeft iemand advies over hoe ik dit probleem kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:38

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik zou beginnen de videokaart in een andere pc te testen, want die lijkt toch een probleem te hebben, zeker als het zonder driver opgelost lijkt te zijn (de crashes)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben terug naar de winkel gegaan, mét pc, en ze hebben daar ter plekke een andere kaart ingestoken (en meegegeven). Ze "verzekerden" me dat er geen probleem was met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ondertussen heb ik al via via gehoord dat er mogelijks een probleem is in het IRQ, en dat ik de videokaart op een ander slot moet aanwijzen. Maar helaas lukt het me niet op dit aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

IRQ problemen, is dat niet iets van win95 ofzo!?
Lijkt me als je daar niet in hebt zitten rotzooien binnen je bios dat dat ' out of the box ' moet werken...

En dat via via, je hebt toch een andere kaart meegekregen, kleine moeite om te testen toch?
Of zijn de problemen niet verholpen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik probeer dat zo snel mogelijk. Heb zelf maar 1 desktop. Ander idee was dat de kaart misschien niet compatibel is met het moederbord. Kan het zijn dat PCI-3 (gfx) faalt op een moederbord met PCI-1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nope backwards compatible, niet te bang push the powahbutton!!!

Je verteld met je pc in de winkel te zijn geweest en die hebben er een andere ingedaan?

a) heb je dat gezien dat hij vervangen is met een andere?
b) wat weerhoudt je er van om de pc aan te zetten, of doet deze het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gezien dat hij is vervangen met een andere. Wat bedoel je met wat weerhoudt me om de pc aan te zetten? Hij staat continu aan, ik zit uren te zoeken naar het probleem. Zonder grafische ondersteuning dan. Ik bedoelde dat ik geen ándere pc heb om de kaart in te testen.
Pagina: 1