Toon posts:

Ultra high end (budget €5.000)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 17:26
Vayra schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:59:
Echt, 4,5k euro in een systeem gooien dat misschien 20 fps meer haalt dan een game bak van 1500 euro. Ik begrijp er niets van. Een kast van 540 euro die voor waterkoeling geschikt is, maar een Dark Rock Pro op je CPU plakken en die vervolgens niet overklokken. Maar wel voor een tientje aparte thermalpaste erbij kopen. 4500 euro en dan presteer je het om een enkele 4 TB schijf erin te gooien, samen met SSD's die beide niet op een ideale grootte zijn - 256gb biedt betere prestaties als 128gb bijvoorbeeld. Een mobo van 350 euro terwijl de optie overklokken er 'misschien nog' aan komt. Op lucht... Wens je veel succes met die i7.

Het aantal onlogische keuzes en daarbij een TS die doodleuk zegt 'dit is een mooi lijstje'.

Lekkere bedrijfsvoering daarzo...

Echt een totaal onbegrijpelijk inefficiente manier om geld weg te gooien. Je had het beter naar een arm land in Afrika kunnen overmaken ofzo. In ieder geval 3,5k. En dan voor 1,5k een goede PC bouwen die vrijwel hetzelfde zal kunnen.
Nah waarschijnlijk is lastig ofzo om geld te regelen ofzo bij bedrijf en willen ze dat in 1x doen maar zo als ik las is het deels prive en deels werk geld. Dus zou je werk geld kunnen gebruiken voor basis en prive voor uitbouw.

Maar ik snap sowieso niet waarom er geen Quadro in moet, werk zelf ook wel is met zulke programmma's maar zit altijd wel aardig Quadro in het systeempje,
sry voor dubbelpost.

[ Voor 6% gewijzigd door comitatus op 28-01-2013 20:20 ]

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:39

player-x

Disruptive by design

comitatus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:21:
Die 2 SSD's gaan de 7 jaar niet halen. :'(
Waarom niet, SSDs gaan makkelijk 10j mee als ze normaal gebruikt worden.

Daarnaast, welk HDD of SSD wil je 7 jaar gebruiken, is normaal dat je met 3~4 jaar je hoofd schijf vervangt voor wat snellers.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• comitatus
player-x schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:18:
[...]

Waarom niet, SSDs gaan makkelijk 10j mee als ze normaal gebruikt worden.

Daarnaast, welk HDD of SSD wil je 7 jaar gebruiken, is normaal dat je met 3~4 jaar je hoofd schijf vervangt voor wat snellers.
SSD geheugen is niet zovaak herschrijfbaar daarbij ging over langdurig gebruik, zou het lezen is niet de prob maar het schrijven, het verliest geheugen. Elke geheugenstukje kan maar elke keren geschreven en gewist worden, daarna is het niet meer bruikbaar. In verglijking met HDD ligt de SSD veel lager echter kunnen ze wel zeer lang mee gaan en gaat de snelheid niet achteruit wat bij HDD wel gebeurd. Kritisch is gewoon hoevaak het herschreven kan worden. Bij duurdere SSD ligt dit vele malen hoger, het zijn goedkoper uitvoeringen van de modellen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is zo ontzettend onverstandig om er zoveel geld in te stoppen, krijg ook zeer sterk het vermoeden dat het fake is..

Ontwikkelingen in PC land gaan zo snel dat de enige componenten die je langer kan gebruiken >5 jaar zijn een scherm, voeding, kast en randapparatuur. De rest daalt zo ontzettend snel in waarde doordat het product steeds verbeterd wordt (Videokaarten, processors, geheugen etc)

Zoals ik al eerder aangaf, 6 jaar geleden was je met een Pentium 4 he-le-maal de _bom_ Nu heeft mn mobiele telefoon meer processor kracht, meer ram en meer opslag geheugen, is het internet dat je toen met een draadje op je pc had overal in Nederland beschikbaar via 3G voor een fractie van de prijs die je toen betaalde..

We vonden GTA San Andreas helemaal geweldig, de graphics waren adembenemend:

Afbeeldingslocatie: http://www.hookedgamers.com/images/392/gta_san_andreas/screenshot_pc_gta_san_andreas021.jpg

En nu vinden we deze graphics alweer een beetje pasé:
Afbeeldingslocatie: http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/xml_graphics/battlefield-3/screenshot-14.jpg

• comitatus
De graphics van GTA San Andreas (3,5 ster) was nooit wat, en nee ik had toch echt 7 jaar geleden gewoon 1,88gHz dual core gekocht en dat was geen high end pc, best nog wel budget. In die tijd waren meer games lijk Doom 3 the bomb qua graphics welke uitkwam in 2004 of battlefield 2 welke in 2005 uitkwam.

Afbeeldingslocatie: http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/xml_graphics/battlefield-3/screenshot-14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgamespecial.nl/ndimages/screenshots/Battlefield%202/006.jpg

Zitten echt hele hoop aspecten die niet veel zijn verbeterd, grootste winst zit op details van mensen en dieren in games.

[ Voor 41% gewijzigd door comitatus op 28-01-2013 21:52 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28
comitatus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:44:
De graphics van GTA San Andreas (3,5 ster) was nooit wat, en nee ik had toch echt 7 jaar geleden gewoon 1,88gHz dual core gekocht en dat was geen high end pc, best nog wel budget. In die tijd waren meer games lijk Doom 3 the bomb qua graphics welke uitkwam in 2004 of battlefield 2 welke in 2005 uitkwam.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zitten echt hele hoop aspecten die niet veel zijn verbeterd, grootste winst zit op details van mensen en dieren in games.
Ik geloof dat je het punt niet snapt.

Het punt is namelijk niet de ontwikkeling in graphics. Het punt is dat hardware niet lang mee gaat en dat alles wat je nu koopt, ook al is het nog zo snel, over 5 jaar achterhaald & traag is.

Een pc, ook al heeft het hij 10.000 euro gekost, gaat nooit 7 jaar mee. *

*in de zin van: hardware requirements voldoen niet aan de eisen van de software

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• comitatus
Dat zeg ik ook niet, ChojinZ maar er zijn wel manieren om met basissysteem 7 jaar mee kunt doen, dan moet je geen high end pc meer verwachten maar mid-pc zal het nog wel zijn.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 20:44
ChojinZ schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:58:
[...]
Ik geloof dat je het punt niet snapt.

Het punt is namelijk niet de ontwikkeling in graphics. Het punt is dat hardware niet lang mee gaat en dat alles wat je nu koopt, ook al is het nog zo snel, over 5 jaar achterhaald & traag is.

Jep, het bouwen van zo'n dure PC en er dan 7 jaar mee willen doen is ook gewoon onzin. Om er goed mee te kunnen werken (aangezien de hoge eisen die gesteld worden, wat ik baseer op het budget) is een jaartje of 3 de max, daarna ben je gewoon weer ingehaald door de techniek.

Ik zou zeggen pak rond de 2000 - 2500 euro (incl dikke schermen) en doe dit over een aantal jaar gewoon nog een keer. Als je dat een beetje slim doet heb je een systeem wat hooguit 15% langzamer is, maar je doet wel dubbel zo lang in de hoogste categorie mee. Die laatste 15% ga je echt niet missen, als je denkt dat het wel het geval is is dat helemaal een argument tegen je oorspronkelijke plan.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

comitatus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:11:
Dat zeg ik ook niet, ChojinZ maar er zijn wel manieren om met basissysteem 7 jaar mee kunt doen, dan moet je geen high end pc meer verwachten maar mid-pc zal het nog wel zijn.
nee.

Met een Pentium 4 kan je tegenwoordig echt niet meer dan heel simpel tekstverwerken en een beetje browsen. Zaken als flash zijn al teveel gevraagd.

Gamen kan al helemaal niet, dit omdat we ondertussen al bij directX 11 zijn en je 7 jaar geleden directx 9c had. Een groot deel van de spellen wil niet eens meer opstarten.

Je kan hoog af laag springen, maar de ontwikkelingen gaan veel te snel.
De TS zoekt geen pc om animatie films te maken dus een reguliere i7 en een enkele SSD van 512GB is snel zat, stop daar een leuke videokaart in ala HD7970 en je hebt een beest van een machine voor een jaar of 2 à 3, op dat moment gooi je er een nieuwe grafische kaart tegenaan en je kan weer een paar jaartjes gamen.

Je moet een computer niet kopen als een meubelstuk, een scherm en randapparatuur gaat natuurlijk wel langer mee, daar kan je makkelijk 5 jaar mee doen.

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 11:13
brilsmurfffje schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:19:
Het is zo ontzettend onverstandig om er zoveel geld in te stoppen, krijg ook zeer sterk het vermoeden dat het fake is..
No shit =]
En iedereen lekker uitgebreid informatie geven en tijd verspillen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 19:25

Bever!

3

wat een topic.. succes en 7 jaar geleden hadden we net de northwood s478 pentiums 4's :D
Beste zelfkastijding om 7 jaar met je pc te moeten doen.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Bever! schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:22:
wat een topic.. succes en 7 jaar geleden hadden we net de northwood s478 pentiums 4's :D
Beste zelfkastijding om 7 jaar met je pc te moeten doen.
Even om te relativeren:

7 jaar geleden mijn huidige systeem gebouwd en inderdaad die zou het nu niet meer trekken, maar ik speel er toch nog steeds BF3, LoL, GW2 etc op (1680x1050, low/med).

Kijk je moet tussendoor wat vervangen, ik heb videokaart (2x aangezien de eerste vervanging stuk ging, nu een 4890 OC) vervangen, geheugen vervangen (van 1GB naar nu 4GB) en er een SSD bijgeprikt. Maar de basis is nog steeds een 775 mobo met een 15% OC-ed C2D E6600. Het kan wel, als je kan leven met med/low op een lagere dan 'courante' resolutie.

Maar ik ben fan van het principe dat je een systeem koopt wat het huidige goed genoeg kan draaien, dan na 2-3 jaar de videokaart vervangt en 2-3 daarna het systeem. Op die manier kan je eigenlijk altijd op 'high' en courante resoluties gamen voor zeg 1500 euro per 4-6 jaar (als je je oude videokaart 2e hands verkoopt.zeker). Dat kan minder zijn dan dat je aan games uit geeft per jaar..

[ Voor 0% gewijzigd door BradKing op 31-01-2013 09:34 . Reden: prijs nog wat omhoog voor enthousiastelingen ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:41
7+ jaar is misschien wat lastig, maar 6 jaar geleden waren er al de QX6700-6800, en dat zijn nog steeds wel heel potente processors.
We hebben het hier over een high-end systeem, niet wat de mainstream koopt.

Met bovenstaande eens, de basis zou ik 4-6 jaar mee doen en de videokaart(en) 2-3 jaar.

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 31-01-2013 13:03 ]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 15:29
Ik ben geneigd te zeggen dat dit topic fake is, maar goed.
Als je bij een computerwinkel aankomt met dit verhaal dan kun je vast ook nog wel een flinke korting regelen. Die korting zet je natuurlijk direct om in betere hardware. Afgezien daarvan, moet je echt niet met een uiteindelijk 5/6/7 jaar oud systeem willen werken.
Tegen die tijd is video- en fotobewerking ook weer zo anders en zwaarder dat je gewoon niet lekker mee kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nog eens goed gesproken, en besloten om, zoals aangegeven, inderdaad 2 pc's te bouwen, aangezien we dan 2 keer meer kracht hebben dan maar 1 keer. Het budget hiervan is twee keer 2500. De beeldschermen zijn aangeschaft. Het systeem is hetzelfde als bovenstaand met enkele downgrades.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 22:09 ]

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Dat dit topic nog leeft, zeg... sjongejonge.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Petra AD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-01 12:37
als je echt een systeem wilt met een levencyclus van 10 jaar:
Koop een console XD

• comitatus
console houdt het geen 10 jaar uit, die komt ook op een jaar of 4, daarbij wil je ook beetje tv erbij, voor die prijs kan je toch ook een pc bouwen ruim. Dus vind zo overdreven dat comsole goed oplossing is. Je hebt als nog een pc nodig dus zie er geen meer waarde van in.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
ChojinZ schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:58:
^^ Precies mijn eerste gedachte! Als je 5-10k wilt uitgeven aan het-snelste-van-het-snelste is dat natuurlijk prima, maar dan zal je dat jaarlijks moeten doen. Het heeft bar weinig zin om nu het snelste-van-het-snelste te kopen, om vervolgens 1 jaar later tot de middenmoot te behoren, daarna nog 2 jaar low-end te zijn, en vervolgens 4 jaar lang met zwaar verouderde hardware te werken.
Dan ben je veel beter af als je dat budget uitsmeert: 1k per jaar uitgeven aan middenmoot-hardware, zodat je 7 jaar lang tot de middenmoot behoort.

Verder qua budget nou niet echt indrukwekkend, ik herinner me de tijd dat ik twee keer zo dure hardware had staan. Quantum Atlas 18 GB SCSI-diskjes waren toen 3800 gulden en je kon er eieren op bakken _/-\o_
Pagina: 1 2 Laatste