Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

laptop wordt warm / werkt traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleemschets:
Laptop wordt erg warm en loopt vast tijdens het gamen (LOL,WOW)

Met het programma Everest zie ik dat de temperatuur van de CPU tot 70 °C gaat in rust !
tot 79 °C belasting (niet gamen)
Hard disk loopt ook op tot 51 °C .
Dit terwijl de laptop op een tafel staat, in's/uit's worden niet belemmerd.

Een overzicht van de hardware en processen via speccy zie onderstaande link.
http://speccy.piriform.com/results/xEhZExP6O6sSmDt6iLwK8PT
De proceslijst lijkt me wel erg lang.

Genomen stappen :
1. De warmtewisselaar aan de inzuig heb ik uitgezogen. (er was weinig stof te zien)
2. Virussen, spyware en andere schadelijke software gecontroleerd met Microsoft Security Essentials (full scan) resultaat : niets gevonden
3. Laptop opgekuist met CCleaner (Cleaner + register)
- deze stap is herhaalt tot de analyse geen fouten meer aangaf.
4. Aanwezigheid van malware gecontroleerd met Malwarebytes (full scan) resultaat : 0 Objecten gedetecteerd

De belasting welke te zien is in taakbeheer valt tijdens de rust terug naar 0%, maar ik vindt wel dat er volgens het bestand van speccy veel processen draaiën.
Zijn deze niet zichtbaar in taakbeheer ?
Zijn dit ongewenste processen ?
Wat kan ik nog meer doen ?

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
misschien gewoon tijd voor om hem open temaken cpu koelblok er afhalen schoon maken uitgang porten schoon maken

nieuw koelpasta aan brengen en weer dicht maken ???

hdd lijkt me wel normale temp zit toch altijd ergens waar niet echt lucht bij kan bij een laptop
cpu is gewoon te hoog vooral als je niks aan het doen bent

en ik neem aan dat je het met een stof zuiger gedaan heb ? nooit maar dan ook nooit doen punt
best slecht voor elektronica veel zullen zeggen ja ik doe het altijd zo maar het is echt niet goed

[ Voor 55% gewijzigd door NLMarcel194 op 25-01-2013 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik vorige keer enkel de warmtewisselaar aan de inzuig heb uitgezogen en alles erop wees dat er iets misliep met de ventilator heb ik de laptop open gemaakt om stofvrij te maken. Op het eerste zicht merk je niet veel, maar toen ik de stofophoping zag na het verwijderen van de ventilator was ik niet langer verbaasd dat hier de oorzaak zat.
Zie foto's:
https://plus.google.com/p...8081/5837858482150140162#

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 21:37 ]

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Met ^^ eens, bij mijn zoektocht, idem. Koelpasta vervangen e.d. is echt een lulverhaal. In je laptop zal dat vast een paar graden schelen. De boosdoener bij een zoektocht naar 10+ graden te veel is altijd stof. Ik heb een tijdje geleden alles schoongemaakt (dacht ik) maar toen ik de fan nog even helemaal openmaakte, bleek er gewoon een laagje stof (5 mm) op vast te zijn 'gebakken'. Handmatig verwijderen en mijn laptop liep als een zonnetje :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:29:
Aangezien ik vorige keer enkel de warmtewisselaar aan de inzuig heb uitgezogen en alles erop wees dat er iets misliep met de ventilator heb ik de laptop open gemaakt om stofvrij te maken. Op het eerste zicht merk je niet veel, maar toen ik de stofophoping zag na het verwijderen van de ventilator was ik niet langer verbaasd dat hier de oorzaak zat.
Zie foto's:
https://plus.google.com/p...8081/5837858482150140162#
mooi dat je probleem gevonden heb

maar nog voor de reactie voor hier boven kan je wel zeggen maar als je toch gaat schoon maken pak het dan gewoon goed aan het droogd altijd wel uit

maar goed probleem is verholpen mooi dat je het open gemaakt heb