Gevaar bij Mini naar micro?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sashe
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-04 12:48
Hallo,

recent heb ik een auto gekocht waarbij een losse tom tom navigatie is geinstalleerd. Hierbij is de oplaad kabel (met mini usb aansluiting) weggewerkt in de auto.

Nu heb ik op plaats van de houder voor de tom tom een houder geplaatst voor mijn telefoon en wil ik dus nog gebruik maken van de aanwezig mini usb kabel door er een verloopstukje op te plaatsen. Eenmaal vandaag aangekomen in de winkel werd het mij ten zeerste afgeraden in verband met kortsluiting. Toch zie ik op het internet veel van deze dingen aangeboden.

mijn vraag aan jullie is dus of het echt gevaarlijk is om van een mini usb een micro usb te maken door bijvoorbeeld het volgende item te kopen http://www.bol.com/nl/p/b...cro-usb/1003004011689879/

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 08:51
ik zou niet weten waarom dit gevaarlijk zou zijn. het is beide usb, dus beide 5v.
Tenzij hun spullen een verkeerde pinout of beschadigde kabels hebben zie ik niet waar de kortsluiting vandaan zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sashe
Is het nog anders indien de mini usb die er zit is bedoelt voor een Tom Tom navigatie. Ik lees dat die wel eens andere spanningen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1C7OR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 13:58
Nee hoor, wat @timberleek al zei, usb = 5v
Er kan dus geen andere spanning dan 5v over usb naar je tomtom gaan.
Kan je gerust proberen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ze wilden je zeker aansmeren om een geheel nieuwe micro-USB-kabel in de auto te laten verwerken? ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:22
Is het wel echt micro? Als ik het goed heb paste de usb van mijn Tomtom Via LIVE nl niet in mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

De aansluiting voor de TomTom is juist mini-USB. Telefoons hebben meestal micro-USB. Vandaar dat TS een verloop van mini-USB naar micro-USB wil hebben.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

jip_86 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:23:
Is het wel echt micro? Als ik het goed heb paste de usb van mijn Tomtom Via LIVE nl niet in mijn telefoon.
Daarom zegt hij ook mini usb voor de Tom Tom en niet Micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sashe
De verkoper van de winkel probeerde mij juist niets aan te smeren. Hij had het erover dat ik de kabel moest strippen, nou zo technisch ben ik niet.

Maar ik kan dus gewoon zo'n converter stekkertje (of hoe het ook heet) bestellen en dan van de tom tom mini usb kabel een micro usb maken voor mijn samsung....
Pagina: 1