Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PHP Pear Net_NNTP

Pagina: 1
Acties:

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hi all,

Ik volg momenteel de docs op:
Pear Net_NNTP

Vervolgens probeer ik een connectie op te zetten met:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
require_once 'Net/NNTP.php';

boolean Net_NNTP::connectAuthenticated (
        integer $user = "<user>" ,
        integer $pass = '<password>',
        integer $host = '<news-server>',
        integer $port = 119,
        integer $authmode = NET_NNTP_AUTHORIGINAL
)

Ik blijf de volgende error krijgen:
PHP:
1
PHP Parse error:  syntax error, unexpected 'Net_NNTP' (T_STRING) in /data/http/connect.php on line 3

Iemand een idee wat ik hier fout zou kunnen doen ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uh, heb je regel 3-9 letterlijk zo in je code staan :? Je beseft dat je een boolean returned krijgt van connectAuthenticated en dat je een user, pass, host, port en authmode moet passen in die functie? Wat je nu post is documentatie van een functieaanroep (waarbij de parameters en hun (return) type worden verklaard), niet de werkelijke functieaanroep. Die zou zoiets moeten zijn:

PHP:
1
$authenticated = Net_NNTP::connectAuthenticated ( 'foo', 'bar', 'news.foo.com', 119, NET_NNTP_AUTHORIGINAL );

edit:
Er staat ook gewoon een example in de documentatie (waar een aantal parameters achterwege zijn gelaten).

edit:
En ik zie daar ook staan: This function can not be called statically. Dus je zult eerst een Net_NNTP object moeten instantiëren en de connectAuthenticated method op dat object moeten aantrappen en niet, zoals hierboven static aanroepen.

edit 41: :P
Ik zie hier weer dat 't helemaal deprecated is. 8)7 Nja, vogel dat zelf maar even uit a.d.h.v. de versie die je gebruikt etc. Hoe dan ook klopt er geen hout van je aanroep zoals die in de startpost staat ;) Misschien even een tutorial PHP doornemen...

[ Voor 89% gewijzigd door RobIII op 25-01-2013 23:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MarcHeijerman
thanks ^^

• MarcHeijerman
zijn er trouwens nog andere manieren om te connecten naar een news server, zonder net_nntp ?

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11 23:31
Ik zou hier de standaard imap functies voor gebruiken, die kunnen ook NNTP aan. Volgens mij is deze extensie niet echt actueel meer.

• MarcHeijerman
Imap kan ik ook nog naar kijken idd, thx
Pagina: 1