Misschien handig om even op de chat-pagina (die verwijst naar artemis.sorcery.net #Tweakers.net) even erbij te zetten dat het niet gewaardeerd wordt als je op die chat over t.net of GoT begint te praten; je wordt dan nl. gekicked.
Dat heet over GoT zeiken...Op zaterdag 02 juni 2001 15:53 schreef hezik het volgende:
'beste hezik, dit is niet de plaats om over GoT te praten' ---> kick
? Nah, ik zeek (zeikte?) niet..
Er werdt duidelijk bij gezegd dat er een ander kanaal was om over t.net/GoT te praten, helaas werd ik gekicked voordat ik dat adres kon noteren..
Er werdt duidelijk bij gezegd dat er een ander kanaal was om over t.net/GoT te praten, helaas werd ik gekicked voordat ik dat adres kon noteren..
Tja, weet niet precies wat het bij jou was... Maar er zijn wel mensen langs geweest die ff hun agressie gingen uitleven op IRC...Op zaterdag 02 juni 2001 15:56 schreef hezik het volgende:
? Nah, ik zeek (zeikte?) niet..
Vind ik geen reden om gekicked te worden. De handel is gecrashed, dit heeft mij m'n identiteit hier + 1600 posts + een paar positieve user-notes gekost.
Aan de ene kant vind ik het allemaal niet zo'n ramp, aan de andere kant betekent dit wel dat ik zo'n uur per dag voor de kat z'n viool heb zitten typen.
Dan kun je 2 dingen doen; GoT gaan vervuilen over de 'klachten', _of_ even gaan chatten met je 'mede-slachtoffers'.
Mensen om die reden gaan kicken vind ik ronduit belachelijk. Gewoon laten gaan, hoort er ook bij, over een paar dagen is het allemaal vergeven/vergeten.
Het pretendeerd immers de chat behorende bij t.net / GoT te zijn, nou, dan hoort schelden na een crash daar wel degelijk thuis, constructief of niet.
Overigens was daar in dit geval geen sprake van, ik kwam binnen, zei '#$($*@$*(@#$@#*( 1600 posts naar z'n grootje' en daarna 'zo, dat is er uit, nu chatten' en werd vervolgens gekicked met de mededeling dat die specifieke chat niet voor t.net/GoT gerelateerde onderwerpen bedoeld was.
Aan de ene kant vind ik het allemaal niet zo'n ramp, aan de andere kant betekent dit wel dat ik zo'n uur per dag voor de kat z'n viool heb zitten typen.
Dan kun je 2 dingen doen; GoT gaan vervuilen over de 'klachten', _of_ even gaan chatten met je 'mede-slachtoffers'.
Mensen om die reden gaan kicken vind ik ronduit belachelijk. Gewoon laten gaan, hoort er ook bij, over een paar dagen is het allemaal vergeven/vergeten.
Het pretendeerd immers de chat behorende bij t.net / GoT te zijn, nou, dan hoort schelden na een crash daar wel degelijk thuis, constructief of niet.
Overigens was daar in dit geval geen sprake van, ik kwam binnen, zei '#$($*@$*(@#$@#*( 1600 posts naar z'n grootje' en daarna 'zo, dat is er uit, nu chatten' en werd vervolgens gekicked met de mededeling dat die specifieke chat niet voor t.net/GoT gerelateerde onderwerpen bedoeld was.
Waarvoor zit jij hier dan?? Om zo hoog mogelijk post aantal te halen? Je hebt toen toch plezier gehad? Tis jammer dat je het niet kan terug zoeken, en lopende discussies zijn weg...Op zaterdag 02 juni 2001 16:09 schreef hezik het volgende:
Vind ik geen reden om gekicked te worden. De handel is gecrashed, dit heeft mij m'n identiteit hier + 1600 posts + een paar positieve user-notes gekost.
Eerlijk gezegd heb ik er niet zo'n behoefte aan om iedereen te horen "ohw, ik heb x posts verloren, nou sta ik lager.. help help wat moet ik nou doen :("Dan kun je 2 dingen doen; GoT gaan vervuilen over de 'klachten', _of_ even gaan chatten met je 'mede-slachtoffers'.
Uhm nee, als er mensen gaan zeuren worden ze gekickt... VOORAL als het ook nog in het topic staat....Mensen om die reden gaan kicken vind ik ronduit belachelijk. Gewoon laten gaan, hoort er ook bij, over een paar dagen is het allemaal vergeven/vergeten.
Nope, het is alles behalve het officiele kanaal van t.net/gotHet pretendeerd immers de chat behorende bij t.net / GoT te zijn, nou, dan hoort schelden na een crash daar wel degelijk thuis, constructief of niet.
Tja en zoals ik al zei stond er duidelijk in het topic "niet zeuren over t.net/got"...Overigens was daar in dit geval geen sprake van, ik kwam binnen, zei '#$($*@$*(@#$@#*( 1600 posts naar z'n grootje' en daarna 'zo, dat is er uit, nu chatten' en werd vervolgens gekicked met de mededeling dat die specifieke chat niet voor t.net/GoT gerelateerde onderwerpen bedoeld was.
Ik heb idd. er zelf plezier van gehad, maar als je mijn postings gezien had dan had je gezien dat ik vaak de moeite nam om iets uitgebreider te zijn zodat mensen die later eventueel via de search bij zo'n post uit zouden komen wat meer info hadden. Dat had ik dus niet hoeven doen, en doe ik vanaf nu ook niet meer.Waarvoor zit jij hier dan?? Om zo hoog mogelijk post aantal te halen? Je hebt toen toch plezier gehad? Tis jammer dat je het niet kan terug zoeken, en lopende discussies zijn weg...
a) dat was niet wat ik zeiEerlijk gezegd heb ik er niet zo'n behoefte aan om iedereen te horen "ohw, ik heb x posts verloren, nou sta ik lager.. help help wat moet ik nou doen :("
b) dan moet je niet op die chat gaan zitten vlak na een crash
edit:
:
c) gaat die chat alleen over dingen die _jij_ wil horen?
:
c) gaat die chat alleen over dingen die _jij_ wil horen?
En daar ging mijn oorspr. post over. Waarom staat het dan op t.net? Zet er dan bij dat het _niet_ de chat is van t.net ofzo.Nope, het is alles behalve het officiele kanaal van t.net/got
Dat deed ik dan ook niet. Ik uitte even mijn frustraties (1 regel) en gaf aan dat dat alles was. Om daarvoor iemand te kicken...Tja en zoals ik al zei stond er duidelijk in het topic "niet zeuren over t.net/got"...
Maar goed, gezien deze posting lijkt het mij verstandig om die hele chat dan maar van de frontpage af te halen, aangezien het blijkbaar niet de chat van t.net/GoT is en een _echte_ t.net/GoT chat te starten.
En ja, in een echte t.net/GoT chat hoort ook het 'GVD de handel is gecrashed' thuis.
Hmmz... ok...daar heb je gelijk in...Op zaterdag 02 juni 2001 16:44 schreef hezik het volgende:
[..]
Ik heb idd. er zelf plezier van gehad, maar als je mijn postings gezien had dan had je gezien dat ik vaak de moeite nam om iets uitgebreider te zijn zodat mensen die later eventueel via de search bij zo'n post uit zouden komen wat meer info hadden. Dat had ik dus niet hoeven doen, en doe ik vanaf nu ook niet meer.
Maar jij bent dan een uitzondering... De meeste mensen die erover zeuren zijn degenen die alleen maar nutteloze posts hebben gemaakt (no offense verder
a) tja, wat ik ook al zei, weet niet precies hoe dat bij jou zat...a) dat was niet wat ik zei
b) dan moet je niet op die chat gaan zitten vlak na een crash
b) man, ik zit altijd in dat kanaal
Maar er zijn dus zat bezoekers geweest die alleen dat kanaal in kwamen om te zeuren.. figuren die ik daar dus nog nooit eerder heb gezien ofzo...
Tja...En daar ging mijn oorspr. post over. Waarom staat het dan op t.net? Zet er dan bij dat het _niet_ de chat is van t.net ofzo.
[..]
Dat deed ik dan ook niet. Ik uitte even mijn frustraties (1 regel) en gaf aan dat dat alles was. Om daarvoor iemand te kicken...
Maar goed, gezien deze posting lijkt het mij verstandig om die hele chat dan maar van de frontpage af te halen, aangezien het blijkbaar niet de chat van t.net/GoT is en een _echte_ t.net/GoT chat te starten.
En ja, in een echte t.net/GoT chat hoort ook het 'GVD de handel is gecrashed' thuis.
irc.tweakers.net, #tweakers.net dat schijnt wel de officiele te zijn
(maar op sorcery komen veel kewlere mensen
Ehhh...
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Je laat wel erg duidelijk merken waar het je om gaatOp zaterdag 02 juni 2001 16:09 schreef hezik het volgende:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
True, true[b]Op zaterdag 02 juni 2001 16:52
irc.tweakers.net, #tweakers.net dat schijnt wel de officiele te zijn
(maar op sorcery komen veel kewlere mensen)
Under Construction
irc.tweakers.net doet het lekker niet
Bericht hierboven
Wat is nu de 'officiele' t.net/GoT chat dan?
En als 'men' daar eenmaal uit is, wat doet een officieuze chat dan op de frontpage?
Voor alle duidelijkheid.. 't gaat me niet zozeer over het kicken, dat overleef ik wel
, maar meer over het gelul dat artemis.sorcery.net/#Tweakers.net niet de officiele chat zou zijn. Je wordt ernaar verwezen door t.net...
En als 'men' daar eenmaal uit is, wat doet een officieuze chat dan op de frontpage?
Voor alle duidelijkheid.. 't gaat me niet zozeer over het kicken, dat overleef ik wel
Verwijderd
hier is het stukje uit de logs, kan iedereen voor zichzelf bepalen wat ie ervan vind
ps. het was maar een kick, boehoehoe, get over it
[20:22] *** hezik (zikken@3541ffd3.GRONI1.GR.NL.28228fb4.COM.hmsk) has joined #Tweakers.net
[20:22] *** TGEN[AresConfig] is now known as TGEN[AresCfg]
[20:22] <hezik> ok, iedereen die niet tegen het gebruik van bep. (ziektes/blasfemie) scheldwoorden kan gaarne AUB even de oortjes sluiten...
[20:23] <hezik> GVD! KANKAH! KUT! #!@*(#@!(*#!@*(#!@(!@#*(!@#!@#*(!@#(()()!@$*(!@#*(!@# SHIT KUT KUT KUT
[20:23] <hezik> zo
[20:23] <hezik> dat moest er even uit
[20:23] <TGEN[AresCfg]> ?
[20:23] <TGEN[AresCfg]> is dat nou zo erg?
[20:23] <hezik> neuh
[20:23] *** hezik was kicked by Raymond (oeps.. niet kijken.. moest er ff uit)
[20:23] <@Thermo|breezer> gotver
[20:23] *** Wout[AFK] is now known as Wout
[20:23] <@Thermo|breezer> da wou ik net doen
[20:23] <@Thermo|breezer> Raymond
[20:23] <@Thermo|breezer> grr
[20:23] <ChiLLeR> haha
[20:24] *** hezik (zikken@3541ffd3.GRONI1.GR.NL.28228fb4.COM.hmsk) has joined #Tweakers.net
[20:24] <hezik> ?!
[20:24] <TGEN[AresCfg]> >>[hezik]: =)
[20:24] <@Raymond> hehe sowwy... moest kickmsg tikken.. was wat traag
[20:24] <hezik> hallo, ik zie net dat mijn ident. op GoT niet meer bestaat
[20:24] <hezik> en 1600 posts naar z'n grootje zijn
[20:24] <TGEN[AresCfg]> >>[hezik]: dus je bent van na 2 april
[20:24] <@Raymond> jah.. so ?
[20:24] <@Thermo|breezer> [ hezik ] ga naar irc.tweakers.net
[20:24] <hezik> mag ik dan even schelden?
[20:24] <TGEN[AresCfg]> wat?
[20:24] <@Thermo|breezer> ofzow
[20:24] <@Thermo|breezer> en vraag het daar
[20:24] <@Thermo|breezer>
[20:24] <TGEN[AresCfg]> 1600 posts in 2 maanden???
[20:24] <@Raymond> hezik > nee.
[20:24] <TGEN[AresCfg]> jezus christus...
[20:24] <hezik> yup
[20:24] <@Thermo|breezer> [ hezik ] we zijn de tweakers chat en niet de tweakers helpdeks
[20:24] <hezik> stond op 35 posts pd
[20:24] <TGEN[AresCfg]> ik doe like 160 in 2 jaar
[20:24] <TGEN[AresCfg]>
[20:24] <@Raymond> hezik > als je er nog langer over door gaat zeuren dan ahum.. kan je beter een ander channel zoeken
[20:25] <hezik> eh? Vanaf t.net wordt hiernaartoe verwezen
[20:25] <hezik> k
[20:25] *** SiliconError is now known as Silicon[subspace]
[20:26] <@Thermo|breezer> [ hezik ] als chat ja... we zijn de l33t3 chatters
[20:26] *** luite|eten is now known as luite
[20:26] <hezik> Babbelbox of chatkanaal, kletsen doen we allemaal...
[20:26] <hezik> Hoewel onderstaande applet goed werkt, is het voor makkelijker om er met een "echte" client heen te gaan. Je kunt daar bijvoorbeeld mIRC of BitchX voor gebruiken.
[20:26] <hezik> Je kunt dan, als je 1 van deze programma's hebt geïnstalleerd de volgende commando's geven:
[20:26] <hezik> /server artemis.sorcery.net
[20:26] <hezik> /join #Tweakers.net
[20:26] *** PanMan_Klust is now known as PanMan
[20:26] <@Raymond> aaaaaah.. floooooder
[20:26] <hezik> waar moet ik dan naar toe?
[20:26] <@Raymond> hier kan je naar toe om te kletsen
[20:27] <@Raymond> niet om te zeiken omdat je een hoop posts kwijt bent
[20:27] *** ^6pack^ (wao_x@213-84-89-160.adsl.xs4all.nl) has joined #tweakers.net
[20:27] <hezik> hoor je mij zeiken?
[20:27] <@Thermo|breezer> jah
[20:27] <hezik> ik moest alleen even schelden
[20:27] <hezik> en dat was alles, chatten is toch ook praten over datgene wat tegenzit, of niet?
[20:27] <@Thermo|breezer> jep
[20:27] *** luite (luite@e16171.upc-e.chello.nl) has left #tweakers.net
[20:27] <@Thermo|breezer> maar als je daarvoor kanaal binnen komt
[20:28] <hezik> ok, ik zit bij een forum van t.net. Daar heb ik veel tijd in gestoken en da's allemaal weg. Als ik dan naar de chat van die site ga en zeg dak het kut vind wordt ik gekicked. Sorry, ik vind het een rare situatie, maar zal er over ophouden
[20:29] <@Raymond> hezik > lijkt me handig... voordat ik je nog een keer kick... deze chat staat wel op site maar is dus geen helpdesk channel ofzow... NOG een offi klaagbaak
[20:29] <@Raymond> ahum..
[20:29] <@Raymond> noch
[20:29] <@Thermo|breezer> [ hezik ] btw wat zeggen jou die 1600 posts?
[20:29] -> -@#tweakers.net- [ops] een server bij aan andere hoster die 24/7 realtime de db mirrort zou je moetne hebben
[20:29] <@Thermo|breezer> [ hezik ] is dat voor jou een status symbool?
[20:30] <hezik> niets thermo, ik wou alleen even schelden en dat heb ik gedaan, zoals ik ook al zei
[20:30] <@Thermo|breezer> keej
[20:30] <hezik> dat _moest_ er gewoon eerst even uit voordat het chatten kon beginnen
[20:30] <@Thermo|breezer> als je maar weet dat 1 zinnige opmerking meer inhoud heeft dan 35 rotte posts in sg
[20:31] <hezik> tsja, ik zou zeggen zoek ze op.. hooguit 20 posts in SG, de rest allemaal relevant en on topic, maar nev mind
[20:31] <hezik> goed, waar mogen we wel over praten?
[20:32] <ChiLLeR> wat gebeurd is is gebeurd en daar is niets aan te veranderen, *ugh*
[20:32] <hezik> true
[20:32] * DJSmilet|robotwar heeft trailer American Pie gekeken... damn, die MOET ik hebbe
.....
ps. het was maar een kick, boehoehoe, get over it
[20:22] *** hezik (zikken@3541ffd3.GRONI1.GR.NL.28228fb4.COM.hmsk) has joined #Tweakers.net
[20:22] <hezik> ok, iedereen die niet tegen het gebruik van bep. (ziektes/blasfemie) scheldwoorden kan gaarne AUB even de oortjes sluiten...
[20:23] <hezik> GVD! KANKAH! KUT! #!@*(#@!(*#!@*(#!@(!@#*(!@#!@#*(!@#(()()!@$*(!@#*(!@# SHIT KUT KUT KUT
[20:23] <@Thermo|breezer> gotver
[20:23] *** Wout[AFK] is now known as Wout
[20:23] <@Thermo|breezer> da wou ik net doen
[20:23] <@Thermo|breezer> Raymond
[20:23] <@Thermo|breezer> grr
[20:23] <ChiLLeR> haha
[20:24] *** hezik (zikken@3541ffd3.GRONI1.GR.NL.28228fb4.COM.hmsk) has joined #Tweakers.net
[20:24] <hezik> ?!
[20:24] <TGEN[AresCfg]> >>[hezik]: =)
[20:24] <@Raymond> hehe sowwy... moest kickmsg tikken.. was wat traag
[20:24] <hezik> hallo, ik zie net dat mijn ident. op GoT niet meer bestaat
[20:24] <hezik> en 1600 posts naar z'n grootje zijn
[20:24] <TGEN[AresCfg]> >>[hezik]: dus je bent van na 2 april
[20:24] <@Raymond> jah.. so ?
[20:24] <@Thermo|breezer> [ hezik ] ga naar irc.tweakers.net
[20:24] <hezik> mag ik dan even schelden?
[20:24] <TGEN[AresCfg]> wat?
[20:24] <@Thermo|breezer> ofzow
[20:24] <@Thermo|breezer> en vraag het daar
[20:24] <@Thermo|breezer>
[20:24] <TGEN[AresCfg]> 1600 posts in 2 maanden???
[20:24] <@Raymond> hezik > nee.
[20:24] <TGEN[AresCfg]> jezus christus...
[20:24] <hezik> yup
[20:24] <@Thermo|breezer> [ hezik ] we zijn de tweakers chat en niet de tweakers helpdeks
[20:24] <hezik> stond op 35 posts pd
[20:24] <TGEN[AresCfg]> ik doe like 160 in 2 jaar
[20:24] <TGEN[AresCfg]>
[20:24] <@Raymond> hezik > als je er nog langer over door gaat zeuren dan ahum.. kan je beter een ander channel zoeken
[20:25] <hezik> eh? Vanaf t.net wordt hiernaartoe verwezen
[20:25] <hezik> k
[20:25] *** SiliconError is now known as Silicon[subspace]
[20:26] <@Thermo|breezer> [ hezik ] als chat ja... we zijn de l33t3 chatters
[20:26] *** luite|eten is now known as luite
[20:26] <hezik> Babbelbox of chatkanaal, kletsen doen we allemaal...
[20:26] <hezik> Hoewel onderstaande applet goed werkt, is het voor makkelijker om er met een "echte" client heen te gaan. Je kunt daar bijvoorbeeld mIRC of BitchX voor gebruiken.
[20:26] <hezik> Je kunt dan, als je 1 van deze programma's hebt geïnstalleerd de volgende commando's geven:
[20:26] <hezik> /server artemis.sorcery.net
[20:26] <hezik> /join #Tweakers.net
[20:26] *** PanMan_Klust is now known as PanMan
[20:26] <@Raymond> aaaaaah.. floooooder
[20:26] <hezik> waar moet ik dan naar toe?
[20:26] <@Raymond> hier kan je naar toe om te kletsen
[20:27] <@Raymond> niet om te zeiken omdat je een hoop posts kwijt bent
[20:27] *** ^6pack^ (wao_x@213-84-89-160.adsl.xs4all.nl) has joined #tweakers.net
[20:27] <hezik> hoor je mij zeiken?
[20:27] <@Thermo|breezer> jah
[20:27] <hezik> ik moest alleen even schelden
[20:27] <hezik> en dat was alles, chatten is toch ook praten over datgene wat tegenzit, of niet?
[20:27] <@Thermo|breezer> jep
[20:27] *** luite (luite@e16171.upc-e.chello.nl) has left #tweakers.net
[20:27] <@Thermo|breezer> maar als je daarvoor kanaal binnen komt
[20:28] <hezik> ok, ik zit bij een forum van t.net. Daar heb ik veel tijd in gestoken en da's allemaal weg. Als ik dan naar de chat van die site ga en zeg dak het kut vind wordt ik gekicked. Sorry, ik vind het een rare situatie, maar zal er over ophouden
[20:29] <@Raymond> hezik > lijkt me handig... voordat ik je nog een keer kick... deze chat staat wel op site maar is dus geen helpdesk channel ofzow... NOG een offi klaagbaak
[20:29] <@Raymond> ahum..
[20:29] <@Raymond> noch
[20:29] <@Thermo|breezer> [ hezik ] btw wat zeggen jou die 1600 posts?
[20:29] -> -@#tweakers.net- [ops] een server bij aan andere hoster die 24/7 realtime de db mirrort zou je moetne hebben
[20:29] <@Thermo|breezer> [ hezik ] is dat voor jou een status symbool?
[20:30] <hezik> niets thermo, ik wou alleen even schelden en dat heb ik gedaan, zoals ik ook al zei
[20:30] <@Thermo|breezer> keej
[20:30] <hezik> dat _moest_ er gewoon eerst even uit voordat het chatten kon beginnen
[20:30] <@Thermo|breezer> als je maar weet dat 1 zinnige opmerking meer inhoud heeft dan 35 rotte posts in sg
[20:31] <hezik> tsja, ik zou zeggen zoek ze op.. hooguit 20 posts in SG, de rest allemaal relevant en on topic, maar nev mind
[20:31] <hezik> goed, waar mogen we wel over praten?
[20:32] <ChiLLeR> wat gebeurd is is gebeurd en daar is niets aan te veranderen, *ugh*
[20:32] <hezik> true
[20:32] * DJSmilet|robotwar heeft trailer American Pie gekeken... damn, die MOET ik hebbe
.....
Bij dit soort taalgebruik is een kick niet meer dan terecht, had je hem niet van Raymond gehad dan had je hem gratiz van mij kunnen krijgen.Op zondag 03 juni 2001 11:03 schreef Lasher[57th] het volgende:
hier is het stukje uit de logs, kan iedereen voor zichzelf bepalen wat ie ervan vind
Het chatkanaal wordt er niet gezelliger op als iedereen zich maar even komt afreageren. Tuurlijk zijn er posts weg en karma verdwenen, daar hebben we allemaal last van. En tuurlijk is dat niet leuk, vinden wij ook.
We proberen het kanaal een beetje gezellig te houden en de mensen die er regelmatig komen die kunnen dat bevestigen. Verder wordt er heel veel over tweakers.net en GoT gesproken en het is zeker niet taboe, dat is onzin. De meesten zijn nauw betrokken bij deze site. Daarnaast denk ik dat je de betrokkenheid niet altijd kan uitdrukken in het aantal posts, er zijn nou eenmaal mensen die meer lezen dan posten.
Schelden en afreageren is eerder een taboe dan over tweakers beginnnen. en wat jij nu post hezik is een verdraaiing van het geheel.
Je had ook rekening kunnen houden met anderen. Op het moment dat je normaal over je verloren posts begonnen zou zijn zou het heel anders opgevat zijn denk ik. Persoonlijk denk ik dat de crew ook helemaal niet gelukkig was met de crash en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
En en kick is nou niet echt een 'zwaar' iets, ik was het allang weer vergeten als je nu het kanaal zou joinen.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Volledig terecht dat je gekicked bent. Ik wil niet zeiken, maar je komt dus binnen, scheld wat in het rond, zeikt dat je 1600 posts kwijt bent (ik ben er zelf BTW 2600 kwijt en vind het ook kut), zegt dat je op 35 posts per dag zat... Het gaat je dus _wel_ om het aantal posts... Het kan me echt niet zo heel veel schelen dat ik nu lager sta in de top100 (als ik er uberhaupt nog in sta), maar dat de info weg is is wel kut, daar heb je gelijk in. Al denk ik dat je die opmerking alleen maakte om het een beetje goed te praten.
Ik snap niet wat je probleem is, als jij een café binnenloopt en begint te schelden enzo, vind je het gek dat je er dan uitgegooid wordt? Is niet echt gezellig ofzo
Ik snap niet wat je probleem is, als jij een café binnenloopt en begint te schelden enzo, vind je het gek dat je er dan uitgegooid wordt? Is niet echt gezellig ofzo
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
lees nou even wat er staat voordat je reageerd. Het gaat mij niet zozeer om die kick maar om het verhaal dat dit niet de officiele t.net/GoT chat zou zijn.
Wat betreft het taalgebruik, dat valt alleszins mee imo, en blijkbaar vinden anderen dat ook. Daarnaast zeg ik duidelijk van tevoren dat ik dat ga doen _EN_ geef ik aan dat het er alleen even uit moest.
Nee, het gaat me niet om het aantal posts, waar het me om draaide was dat je ergens tijd in gestoken hebt.. maar goed, nev mind
Overigens was dat niet de 1e keer dat ik 'op de chat' verscheen, wel de laatste.
Wat betreft het taalgebruik, dat valt alleszins mee imo, en blijkbaar vinden anderen dat ook. Daarnaast zeg ik duidelijk van tevoren dat ik dat ga doen _EN_ geef ik aan dat het er alleen even uit moest.
Nee, het gaat me niet om het aantal posts, waar het me om draaide was dat je ergens tijd in gestoken hebt.. maar goed, nev mind
Overigens was dat niet de 1e keer dat ik 'op de chat' verscheen, wel de laatste.
Ah, dat ga ik vanavond es proberen... Ik loop een cafe in en zeg dit:Op zondag 03 juni 2001 12:22 schreef hezik het volgende:
"Jongens, ik ga nu lopen schelden!"
"!@#$%^&*@#$%^&*#%^*#%^!!!!!"
Wedden dat ik eruit word gegooid?
Je vergelijking loopt helemaal spaak, hier de juiste vergelijking:
Je komt 2 maanden lang in een of ander park om te helpen te behangen. Dit is vrijwilligerswerk en je doet je best e.e.a. zo goed mogelijk te doen. Op een dat kom je aanlopen en zie je dat de hele handel afgefikt is.
Als je _dan_ het cafe behorend bij dat park binnenloopt en even scheld, ik denk niet dat er dan ook maar _iemand_ is de je eruit schopt.
Je komt 2 maanden lang in een of ander park om te helpen te behangen. Dit is vrijwilligerswerk en je doet je best e.e.a. zo goed mogelijk te doen. Op een dat kom je aanlopen en zie je dat de hele handel afgefikt is.
Als je _dan_ het cafe behorend bij dat park binnenloopt en even scheld, ik denk niet dat er dan ook maar _iemand_ is de je eruit schopt.
Verwijderd
als al die mensen die daar zaten ook posts waren kwijtgeraakt en dus ook ietwat lastig waren door hun verlies dan wel...
jij bent niet de enige die getroffen is door de BC, dus leer der mee leven
en als je de onjoin nu ooit al eens gelezen zou hebben dan had je dit gezien
Welkom in #Tweakers.net. Wij kicken (letterlijk...) op irritante scripts die (teveel) automatische tekst genereren, met name sysinfo. We zijn geen helpdesk en ook geen warez central. The preferred language in this channel is Dutch. Enjoy your stay.
notice de wij zijn geen helpdesk? en dat geld voor alle hardware, software, t.n, got en andere problemen. we helpen 90% van de keren wel als we het weten maar als er 25k mensen posts kwijt zijn op GoT dan zijn die miezeringe 1600 van jou niet belangrijk voor de tweakers crew die in het kanaal zit, denk eens aan hlpdsk, die zou mogen komen klagen
ps. als je eens kijkt naar de @ op #tweakers.net zul je ook zien dat op Rick en Kees na (raymond weet ik niet zeker) er geen tweakers.net crew bij de aops zitten en wij dus ook nix aan je tweakers.net problemen kunnen doen. de beste manier om hulp te krijgen ivm de site is te mailen naar femme@tweakers.net
ik ben er zeker van dat hij tijd en zin heeft om jou te helpen met je problemen
jij bent niet de enige die getroffen is door de BC, dus leer der mee leven
en als je de onjoin nu ooit al eens gelezen zou hebben dan had je dit gezien
Welkom in #Tweakers.net. Wij kicken (letterlijk...) op irritante scripts die (teveel) automatische tekst genereren, met name sysinfo. We zijn geen helpdesk en ook geen warez central. The preferred language in this channel is Dutch. Enjoy your stay.
notice de wij zijn geen helpdesk? en dat geld voor alle hardware, software, t.n, got en andere problemen. we helpen 90% van de keren wel als we het weten maar als er 25k mensen posts kwijt zijn op GoT dan zijn die miezeringe 1600 van jou niet belangrijk voor de tweakers crew die in het kanaal zit, denk eens aan hlpdsk, die zou mogen komen klagen
ps. als je eens kijkt naar de @ op #tweakers.net zul je ook zien dat op Rick en Kees na (raymond weet ik niet zeker) er geen tweakers.net crew bij de aops zitten en wij dus ook nix aan je tweakers.net problemen kunnen doen. de beste manier om hulp te krijgen ivm de site is te mailen naar femme@tweakers.net
Zomaar een vraag hoor, maar wat wil je in een park gaan behangen?Op zondag 03 juni 2001 12:35 schreef hezik het volgende:
Verwijderd
BrZ begrijp jij dat dan niet? als er geen behang hing over alle dingen heen dan kon het ook niet afbranden hé *zucht*
Dus dat alles kapot is is gewoon zijn schuld?Op zondag 03 juni 2001 13:48 schreef Lasher[57th] het volgende:
BrZ begrijp jij dat dan niet? als er geen behang hing over alle dingen heen dan kon het ook niet afbranden hé *zucht*
Ik snap totaal niet waar je je druk om maakt..
tis dat Raymond me net voor was....
We zijn gewoon geen helpdesk voor got of t.net problemen omdat we daar ( over het algemeen) NIKS te zeggen hebben.
We zijn gewoon een grote groep tweakers die elkaar bij hardware problemen e.d. elkaar graag helpen maar niet over t.net of GoT gaan!
btw lasher, rick is geen tweakers.net gozer meer he da weet je toch
dus alleen bij kees zou je wat kunnen proberen te vragen als het over T.net ga.
( btw dacht dat raymond mod was op got maar weet ik nie zeker )
tis dat Raymond me net voor was....
We zijn gewoon geen helpdesk voor got of t.net problemen omdat we daar ( over het algemeen) NIKS te zeggen hebben.
We zijn gewoon een grote groep tweakers die elkaar bij hardware problemen e.d. elkaar graag helpen maar niet over t.net of GoT gaan!
btw lasher, rick is geen tweakers.net gozer meer he da weet je toch
( btw dacht dat raymond mod was op got maar weet ik nie zeker )
Hmm.. je werd dus alleen maar gekickt.. niet eens gebanned ofzo...dan zou ik wel bijna een topic per dag kunnen starten hiero voor elke keer dat ik gekickt worden omdat ik Lasher of Thermo weer es lastig val... 
(waarschijnlijk word ik zometeen weer gekickt als ze dit bericht hebben gelezen
)
(waarschijnlijk word ik zometeen weer gekickt als ze dit bericht hebben gelezen
Het is gewoon het allereerste tweakers.net chatkanaal. Het bestaat al sinds 98 geloof ik (precieze info is welkom
)
Daarnaast zitten er dus ook een hoop 'oud admins' en trouwe bezoekers van de site die ook al heel lang op tweakers komen. Dus het is historisch gewoon zo gegroeid.
Daarnaast is die onjoin msg erin gezet om ons de gelegenheid te geven eenieder te wijzen op een paar afspraken.
Bijvoorbeeld: het komt regelmatig tot veel voor dat er mensen met vragen in t chatkanaal komen, ze komen er vaak voor het eerst. De vaste bezoekers weten soms dan t antwoord niet of hebben even geen tijd/zin om gelijk te gaan helpen. Voor je het weet ben je de heletijd mensen aan het helpen in plaats van de dingen te doen die je eigenlijk zou willen doen. Het gebeurd dan wel eens dat mensen die niet gelijk geholpen worden zich aggressief gaan gedragen en gaan schelden.
Nou dan kunnen we op die onjoinmsg wijzen en ze vriendelijk verzoeken (of niet vriendelijk: /k ) om normaal te gaan doen.
Daarnaast zitten er dus ook een hoop 'oud admins' en trouwe bezoekers van de site die ook al heel lang op tweakers komen. Dus het is historisch gewoon zo gegroeid.
Daarnaast is die onjoin msg erin gezet om ons de gelegenheid te geven eenieder te wijzen op een paar afspraken.
Bijvoorbeeld: het komt regelmatig tot veel voor dat er mensen met vragen in t chatkanaal komen, ze komen er vaak voor het eerst. De vaste bezoekers weten soms dan t antwoord niet of hebben even geen tijd/zin om gelijk te gaan helpen. Voor je het weet ben je de heletijd mensen aan het helpen in plaats van de dingen te doen die je eigenlijk zou willen doen. Het gebeurd dan wel eens dat mensen die niet gelijk geholpen worden zich aggressief gaan gedragen en gaan schelden.
Nou dan kunnen we op die onjoinmsg wijzen en ze vriendelijk verzoeken (of niet vriendelijk: /k ) om normaal te gaan doen.
whehe nog zo'n topic 
Pier kan er over meepraten
Aantal posts en dat soort dingen boeit mij ook niet. Ik ben tijden geleden al 's m'n hele account kwijtgeraakt toen er hier allemaal accounts op mysterieuze wijze in het niets oplosten. En nu ben ik weer een lading posts kwijt. Niks aan te doen
Pier kan er over meepraten
Aantal posts en dat soort dingen boeit mij ook niet. Ik ben tijden geleden al 's m'n hele account kwijtgeraakt toen er hier allemaal accounts op mysterieuze wijze in het niets oplosten. En nu ben ik weer een lading posts kwijt. Niks aan te doen
[14:08] <Lasher> (BrZ) prpare to be kicked
))
[14:09] *** You were kicked by Lasher (wij zijn onredelijke mensen en hebben altijd gelijk nanannananaa)
[14:09] *** Attempting to rejoin...

Zal ik nu ook hier een topic gaan starten?
[14:09] *** You were kicked by Lasher (wij zijn onredelijke mensen en hebben altijd gelijk nanannananaa)
Zal ik nu ook hier een topic gaan starten?
uuh nee.... ik ben geen crew op welke manier dan ook hiero 
ahum.. maar kicken kan ik wel
Nee kom op hezik.. jij kan je toch ook wel een voorstelling maken hoe een chat eruit ziet als er 25000 users 10 regeltjes tikken hoe klote zij het wel niet vinden dat hun posts pleite zijn?
ahum.. maar kicken kan ik wel
Nee kom op hezik.. jij kan je toch ook wel een voorstelling maken hoe een chat eruit ziet als er 25000 users 10 regeltjes tikken hoe klote zij het wel niet vinden dat hun posts pleite zijn?
Ja, sorry hoor, maar waar slaat deze vergelijking op? Ik snap best dat je baalt van je effort die nu weg is, maar kom op zeg, daar hebben de overige 22k users ook last van. De afgelopen dagen staat GoT vol met commentaar en gezeik. Beetje schelden kan dan de druppel zijn (hoewel mijn emmer al wel overstroomd is wat dat betreftOp zondag 03 juni 2001 12:35 schreef hezik het volgende:
Dat je gekicked werd interesseert je niet, kee. Dat snap ik, maar waarom moet je in hemelsnaam schelden op i-net? Ga ff je aggressie ergens anders kwijt raken ofzo, ik ben gaan squashen toen GoT eruit lag, lekker hard tegen de bal meppen, werkt goed hoor...
Als je het nou gewoon zo bekijkt:
Er zijn 22000 users die posts missen. Iedereen baalt daarvan. Iedereen heeft zijn best gedaan om van GoT iets moois te maken, om input te geven, noem maar op, en dat is nu voor een deel weg. Da's zwaar klote ja, heb je gelijk in. Maar als iedereen nu naar IRC zou gaan en daar ging zitten schelden omdat hij/zij posts kwijt is en daarvan baalt, dan wordt het een zooitje, snap je toch wel?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vervelend hoor van die posts maar voor de rest.. SO F*CKING WHAT? Ik ben ook een berg 'tijd' kwijt geraakt maar ja, niet zo veel zin om daar heeeeel lang over na te denken eigenlijk
Waarom wordt er gesproken over 'tijd kwijtraken?' Je hebt toch met je posts mensen of jezelf geholpen...dat zie ik zeker niet als verloren tijd.
Totaal nutteloos.. zie jij in 'gvd wat is dit @&*$#@' een helpdesk vraag? Uit de bovenstaande quote kan ik niet opmaken dat je niet eventuele frustraties mag afreageren, sorry.Welkom in #Tweakers.net. Wij kicken (letterlijk...) op irritante scripts die (teveel) automatische tekst genereren, met name sysinfo. We zijn geen helpdesk en ook geen warez central. The preferred language in this channel is Dutch. Enjoy your stay.
Voor het gros van de reacties.. LEES nou eens waar het mij om draait. Het gaat niet om het kicken van mij an sich, lekker boeien. Waar het mij om gaat is dat er naar
a) die chat verwezen word door t.net
b) 'gvd de handel is gecrashed dat vind ik kut' hoort imo wel degelijk thuis op een aan een site gerelateerde chat.
Dat ik die posts en die tijd kwijt ben vind ik niet echt een ramp, waar het om draait is dat iemand op het moment dat hij dit constateerd pissig wordt. imo is het dan ontzettend knullig dat je mensen gaat lopen kicken met een knullig excuus dat 'het niet de t.net chat is', wat het dus wel is, immers t.net verwijst naar die chat en niet naar een ander en de chat heet ook Tweakers.net.
Goed, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen wat ik bedoel. Hou bij het lezen van het onderstaande in het achterhoofd dat het mij niet zozeer draait om verloren posts/effort, maar om het achterliggende idee.
T.net crashed. Dat is gewoon kut, hoe lang je er ook over lult. Ongelukjes gebeuren en het is allemaal vrijwilligerswerk, zo'n enorme ramp is het idd niet. Maar op het moment dat dat gebeurd zijn er pissige users. Elke user heeft een andere manier om daar mee om te gaan, de een doet het bv. door een potje te gaan squashen oid, de ander doet het door in een chat even te schelden. Het is dan imo hoogst ongepast om deze mensen te gaan kicken. Dat de 'chat-ops' niets aan de crash kunnen doen is totaal niet van belang. Het is de t.net chat en daarom hoort ook dit daar thuis. Wil je dit niet hebben dan moet je de verwijzing naar deze chat vd. frontpage afhalen of een ander kanaal opstarten, maar niet gaan zitten zeiken dat het 'niet de t.net chat is' en 'je dat niet wil horen'.
Wat creëer je door mensen te gaan kicken? Juist, dat mensen hier gaan posten (en ik ben niet de enige, er zijn meer relatief nutteloze posts te vinden hier over 'ik ben dit kwijt, ik ben dat kwijt').
T.Net heeft hier de fout gemaakt. Deze chat hoort bij t.net. Dan hoort ook het schelden over die fout op die chat.
Wat er nu gebeurd is is totaal onprofessioneel. Niet alleen crashed de handel op een ontzettend knullige manier, maar daarnaast worden mensen die daar pissig over zijn gewoon bruut gekicked. En dat vind ik niet kunnen, het gaat me echt niet alleen om mijn persoontje en die ene kick. Het gaat mij om het principe wat er achter steekt
Nu kun je doorgaan met zeggen 'lekker belangrijk, dit kinderachtige ventje wordt gekicked en kan dat niet handlen'. Je kunt ook eens proberen af te stappen van het kinderachtige persoonlijke niveau en proberen de 'big picture' te bevatten.
T.Net wil graag professioneel zijn. Wat hier gebeurd is is anti-professioneel, eerder kinderachtig en ondoordacht. Nogmaals, als jullie dit niet willen in dat bep. chatkanaal dan zou je imo dat chatkanaal moeten verwijderen van t.net en het kanaal ook anders gaan noemen.
En ja, ik weet dat het 'alleen maar om een chat gaat'. Volgens die redenatie is t.net 'alleen maar een hardware site' en GoT 'alleen maar een forum'.
Dit is gewoon een beleidsissue, en het beleid faalt hier gewoon imo.
Dank je. Hiermee bewijs je precies wat ik bedoel. Is dit het niveau van handelen waar t.net mee geassocieerd wil worden? Of wil men graag professioneel zijn?[14:08] <Lasher> (BrZ) prpare to be kicked))
Dit is precies het niveau wat we willen.. Gewoon een groep mensen die gezellig met elkaar chatten...Op zondag 03 juni 2001 15:59 schreef hezik het volgende:
[..]
Dank je. Hiermee bewijs je precies wat ik bedoel. Is dit het niveau van handelen waar t.net mee geassocieerd wil worden? Of wil men graag professioneel zijn?
En dan hebben we GEEN zin in mensen die gaan zeiken...
Ok, prima, moet kunnen. Verwijder het dan alleen wel even van de frontpage, want jullie _willen_ de t.net chat helemaal niet zijn.
Dus je maakt je druk omdat je uit #tweakers.net getrapt bent? Als ik dat zou doen zou ik helemaal overspannen raken man
Under Construction
Tja... als je het zo wilt zien..Op zondag 03 juni 2001 16:08 schreef hezik het volgende:
Ok, prima, moet kunnen. Verwijder het dan alleen wel even van de frontpage, want jullie _willen_ de t.net chat helemaal niet zijn.
Maar eigenlijk vraag ik me af hoe vaak jij op IRC komt.. dat weet je dat een kick niets meer is als "hou es ff op"
Als we echt een hekel aan je gehad hebben had je wel een ban gekregen...
Je moet niet zoveel achter een kick zoeken...
.... daar gaan we weer de op de persoonlijke toer.
Nah, never mind. ipv. deze posting/mij irritant te vinden zou je ook kunnen kijken of er in 'the big picture' misschien een argument te vinden is en dat te weerleggen met argumenten. Het enige wat ik doe is opbouwende kritiek leveren, diegenen die dat niet zien: zo was het wel bedoeld en staat het er ook imo.
Argumentatie is er duidelijk niet voorhanden, nah, het zij zo.
Nah, never mind. ipv. deze posting/mij irritant te vinden zou je ook kunnen kijken of er in 'the big picture' misschien een argument te vinden is en dat te weerleggen met argumenten. Het enige wat ik doe is opbouwende kritiek leveren, diegenen die dat niet zien: zo was het wel bedoeld en staat het er ook imo.
Argumentatie is er duidelijk niet voorhanden, nah, het zij zo.
Goh.. vind je het gek? Jij bent de enigste die zich er druk om maakt...Op zondag 03 juni 2001 16:14 schreef hezik het volgende:
.... daar gaan we weer de op de persoonlijke toer.
Geloof me, je bent niet de enige die gekickt is omdat hij langs kwam om te schelden.. maar die mensen zagen tenminste in dat zij fout zaten en kwamen terug en boden hun excuses aan...
// persoonlijke kant
Excuses aanbieden? Eerst crashed de handel, als je wat over zegt wordt je gekicked en daarna moet je je excuses aanbieden? Rare gang van zaken.
// andere kant
Je kunt het ook anders bekijken. Ik ben dan blijkbaar de enige die zich er druk over maakt, dat geeft ook aan dat het niveau van t.net mij 'aan het hart' gaat. Dat houdt ook in reageren als er in mijn optiek iets scheef zit.
ipv. je kinderachtig op je pik getrapt te gaan zitten voelen zou je ook de kritiek mee kunnen nemen en kunnen kijken of je er wat mee kunt.
Kun je er niets mee? (duidelijk het geval hier). Jammer dan, zeg dat dan en daarmee is de kwestie afgedaan. Maar kom niet met lame-op-de-persoon gelul wat je nu wel doet.
Dat jij mijn postings als 'persoonlijk gerief' opvat is jouw fout. Het staat er echt duidelijk genoeg dat het niet zo bedoeld is en ik beargumenteer ook _wat_ er fout is en _waarom_ het volgens mij fout is.
Daartegenover zet jij niets anders dan 'ik wil het niet, het is niet zo, je stelt je aan'.
Excuses aanbieden? Eerst crashed de handel, als je wat over zegt wordt je gekicked en daarna moet je je excuses aanbieden? Rare gang van zaken.
// andere kant
Je kunt het ook anders bekijken. Ik ben dan blijkbaar de enige die zich er druk over maakt, dat geeft ook aan dat het niveau van t.net mij 'aan het hart' gaat. Dat houdt ook in reageren als er in mijn optiek iets scheef zit.
ipv. je kinderachtig op je pik getrapt te gaan zitten voelen zou je ook de kritiek mee kunnen nemen en kunnen kijken of je er wat mee kunt.
Kun je er niets mee? (duidelijk het geval hier). Jammer dan, zeg dat dan en daarmee is de kwestie afgedaan. Maar kom niet met lame-op-de-persoon gelul wat je nu wel doet.
Dat jij mijn postings als 'persoonlijk gerief' opvat is jouw fout. Het staat er echt duidelijk genoeg dat het niet zo bedoeld is en ik beargumenteer ook _wat_ er fout is en _waarom_ het volgens mij fout is.
Daartegenover zet jij niets anders dan 'ik wil het niet, het is niet zo, je stelt je aan'.
Nee je moet het zo zien:Op zondag 03 juni 2001 16:26 schreef hezik het volgende:
"Wij willen het niet, het is ons irc-kanaal, zeik niet"
/msg chanserv addak #tweakers.net hezik
(dat laatste is een geintje, voordat ik daar commentaar op krijg
Verwijderd
1. we zijn de onofficiele chatbox van tweakers.net, de split tussen officieel en onofficieel is er gekomen nadat we van sorcery naar irc.tweakers.net verhuisde wat toen niet lekker draaide en wij zijn teruggekeerd, de crew van tweakers.net is gebleven en o.a. ook de chat van Fokzine!
2. het feit dat wij de als chatbox iets te maken hebben met tweakers.net betekend niet dat wij een forum zijn om frustraties te uiten. De bedoeling van de chatbox is om mensen die tweakers.net bezoeken de kans te geven om met elkaar real time te converseren ipv bv GoT te gebruiken.
3. Ondanks je betoog dat je EN de kick en EN de posts niet zo erg vind begrijp ik eigenlijk niet meer waarom je zo'n probleem loopt te maken
4. Als je verteld in je post dat iedereen een andere uiting geeft aan zijn frustraties dan heb je helemaal gelijk, als enige probleem daarmee is er dat het gaan schelden in de chat geen gepaste uitlating is. Als ik mij soms slecht voel mag ik ook niet zomaart doen waar ik zin in heb, de overburen ineentimmeren oid. Dat hebben we geprobeerd duidelijk te maken dmw die kick (en niet een kick ban die je van mij gekregen zou hebben als ik aan het opletten geweest was) waarna je mirc dirtect automatich rejoined.
5. Het treft mij ook eigenlijk als hoogst onvolwassen dat je vind dat je moet schelden over een fout die iemand anders gemaakt heeft. Ik zou jezelf wel eens willen zien als jij eens iets doet waardoor er gote dingen stuk gaan, denk je nu echt dat de crew en de rest van de wereld het nu nuttig/handig/behulpzaam/leuk vind dat dat gebeurd is? Hebben ze echt jou uitlatingen van daar nog op nodig? Mocht het nu constructieve critiek geweest zijn...
6. Het feit dat jij van alle mensen Tweakers.net anti-professioneel, kinderachtig en ondoordacht noemt kan ik alleen maar grappig vinden
7. Aangezien je het over het beleid hebt heb je denkik het hele verhaal nog niet door. Tweakers.net en #Tweakers.net zijn 2 aparte entiteiten. Tweakers.net is de site enzo terwijl #tweakers.net een verzameling van mensen is die tweakers.net bezoeken. Het beleid van tweakers.net wordt gemaakt door Femme en de crew terwijl dat van de chatroom door de aops gemaakt wordt
8. Ook wil ik nog even benadrukken dat #tweakers.net een verzameling mensen is en waar er mensen samenleven moeten er regels zijn, vaste en ongesproken, en aangezien een chatbox realtime is wordt er verwacht dat men zich gedraagd zoals men dat irl zou doen.
9. Nu ga ik er verder geen woorden meer aan vuilmaken, je bent welkom op de chat als je nog zonodig wilt terug komen en ik persoonlijk zal je niet anders behandelen dan andere users maar stap over de schreef en ik knikker je er zonder genade uit.
@Lasher
2. het feit dat wij de als chatbox iets te maken hebben met tweakers.net betekend niet dat wij een forum zijn om frustraties te uiten. De bedoeling van de chatbox is om mensen die tweakers.net bezoeken de kans te geven om met elkaar real time te converseren ipv bv GoT te gebruiken.
3. Ondanks je betoog dat je EN de kick en EN de posts niet zo erg vind begrijp ik eigenlijk niet meer waarom je zo'n probleem loopt te maken
4. Als je verteld in je post dat iedereen een andere uiting geeft aan zijn frustraties dan heb je helemaal gelijk, als enige probleem daarmee is er dat het gaan schelden in de chat geen gepaste uitlating is. Als ik mij soms slecht voel mag ik ook niet zomaart doen waar ik zin in heb, de overburen ineentimmeren oid. Dat hebben we geprobeerd duidelijk te maken dmw die kick (en niet een kick ban die je van mij gekregen zou hebben als ik aan het opletten geweest was) waarna je mirc dirtect automatich rejoined.
5. Het treft mij ook eigenlijk als hoogst onvolwassen dat je vind dat je moet schelden over een fout die iemand anders gemaakt heeft. Ik zou jezelf wel eens willen zien als jij eens iets doet waardoor er gote dingen stuk gaan, denk je nu echt dat de crew en de rest van de wereld het nu nuttig/handig/behulpzaam/leuk vind dat dat gebeurd is? Hebben ze echt jou uitlatingen van daar nog op nodig? Mocht het nu constructieve critiek geweest zijn...
6. Het feit dat jij van alle mensen Tweakers.net anti-professioneel, kinderachtig en ondoordacht noemt kan ik alleen maar grappig vinden
7. Aangezien je het over het beleid hebt heb je denkik het hele verhaal nog niet door. Tweakers.net en #Tweakers.net zijn 2 aparte entiteiten. Tweakers.net is de site enzo terwijl #tweakers.net een verzameling van mensen is die tweakers.net bezoeken. Het beleid van tweakers.net wordt gemaakt door Femme en de crew terwijl dat van de chatroom door de aops gemaakt wordt
8. Ook wil ik nog even benadrukken dat #tweakers.net een verzameling mensen is en waar er mensen samenleven moeten er regels zijn, vaste en ongesproken, en aangezien een chatbox realtime is wordt er verwacht dat men zich gedraagd zoals men dat irl zou doen.
9. Nu ga ik er verder geen woorden meer aan vuilmaken, je bent welkom op de chat als je nog zonodig wilt terug komen en ik persoonlijk zal je niet anders behandelen dan andere users maar stap over de schreef en ik knikker je er zonder genade uit.
@Lasher
Lasher is nog zow aardig om zijn tijd te verdoen aan JOU.
Volgens mij begrijp je mirc nog niet en wil je #tweakers.net en tweakers.net niet begrijpen.
Je zit gewoon fout punt.
And if you don't like it, you can kiss my hairy little butt.
@Thermo (
lasher )
Volgens mij begrijp je mirc nog niet en wil je #tweakers.net en tweakers.net niet begrijpen.
Je zit gewoon fout punt.
And if you don't like it, you can kiss my hairy little butt.
@Thermo (
hahaha lol[16:53] <BrZ> Thermo >> butt is met dubbel "T" aars
Under Construction
Een ding vergeet je, er zijn meerdere mensen die het niet met je eens zijn, en een meerdere mensen die hier proberen je iets duidelijk temaken, spreek dan niet tot 1 persoon.....Op zondag 03 juni 2001 16:26 schreef hezik het volgende:
// persoonlijke kant
// andere kant
een 9 dus eat my dust datwainerOp zondag 03 juni 2001 16:51 schreef datwainer het volgende:
[..]
hahaha lolheb jij je engels examen wel gehaald Thermo
![]()
Hoeveel heb je de leraar betaalt?Op zondag 03 juni 2001 16:57 schreef Thermo het volgende:
een 9 dus eat my dust datwainer
Under Construction
Hehe, eindelijk een reactie met argumenten, bedankt daarvoor alvast..
b) als ik iets fout doe op een knullige manier en anderen hebben daar last van dan zeggen ze er ook wat van jah, dat is normaal.
c) het was geen kritiek, maar uiting van frustraties.
Voor alle duidelijkheid: Het ging om het moment. Ik zie ook echt wel dat de crew _hier_ (t.net/GoT) z'n best doet om alles goed te laten verlopen en dat waar gehakt worden spaanders zullen vallen.
Ik zie niet in waarom jullie zo pissig worden over het feit dat ik ter discussie stel of het bewuste kanaal op deze manier op de t.net site vermeld moet worden, temeer daar jullie _zelf_ al aangeven dat het niet 'de t.net-chat' is.
oftewel ik heb gelijk als ik zeg dat deze chat niet op de frontpage van t.net thuishoort.1. we zijn de onofficiele chatbox van tweakers.net, de split tussen officieel en onofficieel is er gekomen nadat we van sorcery naar irc.tweakers.net verhuisde wat toen niet lekker draaide en wij zijn teruggekeerd, de crew van tweakers.net is gebleven en o.a. ook de chat van Fokzine!
Ok, fair enough. Er zijn echter verschillende manieren om dit aan je users kenbaar te maken. Imo kiezen jullie hier de verkeerde methode, maar goed, 't is jullie chat.2. het feit dat wij de als chatbox iets te maken hebben met tweakers.net betekend niet dat wij een forum zijn om frustraties te uiten.
Niet waar, zie bovenstaand. Mensen die t.net bezoeken merken ook op dat de handel gecrashed is en een logisch gevolg hiervan is dat daarover gechat wordt. Dit willen julie niet, oftewel bovenstaande is niet _geheel_ waar. Jullie willen een chat waarin bezoekers van t.net chatten over onderwerpen die _jullie_ willen horen, en kritiek/frustratie valt daar duidelijk niet onder. Goed, het zij zo.De bedoeling van de chatbox is om mensen die tweakers.net bezoeken de kans te geven om met elkaar real time te converseren ipv bv GoT te gebruiken.
Het principe er achter. Lees mijn betoog nog eens zou ik zeggen. Ik probeerde een algemene discussie op gang te brengen, maar het werd gelijk op het persoonlijke vlak getrokken. Ik vind het kicken _wel_ erg, maar niet omdat _ik_ het toevallig was die gekicked werd. De eerste reacties waren allemaal in de trant van 'goh je bent gekicked en kunt daar niet tegen'. Daar ging het mij niet om.3. Ondanks je betoog dat je EN de kick en EN de posts niet zo erg vind begrijp ik eigenlijk niet meer waarom je zo'n probleem loopt te maken
Totaal mank lopende vergelijking. Als de overburen iets verneuken waar jij ook last van hebt dan mag je daar best over klagen.4. Als je verteld in je post dat iedereen een andere uiting geeft aan zijn frustraties dan heb je helemaal gelijk, als enige probleem daarmee is er dat het gaan schelden in de chat geen gepaste uitlating is. Als ik mij soms slecht voel mag ik ook niet zomaart doen waar ik zin in heb, de overburen ineentimmeren oid.
Oh? Als iemand morgen op een ontzettende knullige manier jouw netjes geparkeerde auto in puin rijdt dan vind jij het niet volwassen als je die persoon uitscheld?5. Het treft mij ook eigenlijk als hoogst onvolwassen dat je vind dat je moet schelden over een fout die iemand anders gemaakt heeft.
a) ik schold niet gericht op de crew oid.Ik zou jezelf wel eens willen zien als jij eens iets doet waardoor er gote dingen stuk gaan, denk je nu echt dat de crew en de rest van de wereld het nu nuttig/handig/behulpzaam/leuk vind dat dat gebeurd is? Hebben ze echt jou uitlatingen van daar nog op nodig? Mocht het nu constructieve critiek geweest zijn...
b) als ik iets fout doe op een knullige manier en anderen hebben daar last van dan zeggen ze er ook wat van jah, dat is normaal.
Waar jij dat vandaan haalt zie ik even niet? Ik zeg dat ik de reactie van bep. mensen in deze thread kinderachtig vind, dat zijn ze ook.6. Het feit dat jij van alle mensen Tweakers.net anti-professioneel, kinderachtig en ondoordacht noemt kan ik alleen maar grappig vinden
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest dan, maar precies daar struikelde ik over. Waarom staat dat er niet bij op t.net? daar gaat het mij over.7. Aangezien je het over het beleid hebt heb je denkik het hele verhaal nog niet door. Tweakers.net en #Tweakers.net zijn 2 aparte entiteiten. Tweakers.net is de site enzo terwijl #tweakers.net een verzameling van mensen is die tweakers.net bezoeken. Het beleid van tweakers.net wordt gemaakt door Femme en de crew terwijl dat van de chatroom door de aops gemaakt wordt
irl zou ik ook even vloeken als ik door andermans toedoen veel werk/inspanning kwijtraak. Ik denk dat veel mensen dat zouden doen. Sterker nog, ik weet zeker dat de t.net crew zelf + 80% van alle betrokken users dit gedaan hebben.8. Ook wil ik nog even benadrukken dat #tweakers.net een verzameling mensen is en waar er mensen samenleven moeten er regels zijn, vaste en ongesproken, en aangezien een chatbox realtime is wordt er verwacht dat men zich gedraagd zoals men dat irl zou doen.
Wees maar niet bang, ik kom niet meer op de chat. Duidelijk is geworden dat ik niet overweg kan met jullie en aangezien het 'jullie chat is' ben ik de aangewezen persoon om weg te blijven.9. Nu ga ik er verder geen woorden meer aan vuilmaken, je bent welkom op de chat als je nog zonodig wilt terug komen en ik persoonlijk zal je niet anders behandelen dan andere users maar stap over de schreef en ik knikker je er zonder genade uit.
Voor alle duidelijkheid: Het ging om het moment. Ik zie ook echt wel dat de crew _hier_ (t.net/GoT) z'n best doet om alles goed te laten verlopen en dat waar gehakt worden spaanders zullen vallen.
Ik zie niet in waarom jullie zo pissig worden over het feit dat ik ter discussie stel of het bewuste kanaal op deze manier op de t.net site vermeld moet worden, temeer daar jullie _zelf_ al aangeven dat het niet 'de t.net-chat' is.
Nou dan zal ik je blij maken:Op zondag 03 juni 2001 16:59 schreef hezik het volgende:
oftewel ik heb gelijk als ik zeg dat deze chat niet op de frontpage van t.net thuishoort.
Daar zijn wij ook niet blij mee
Het moet idd gewijzigd worden
Sorry, maar op mij kwam het niet over als chatten maar als een ordinaire scheldpartij..... Dat is pas onvolwassen en onprofessioneel.....Op zondag 03 juni 2001 16:59 schreef hezik het volgende:
[..]
Niet waar, zie bovenstaand. Mensen die t.net bezoeken merken ook op dat de handel gecrashed is en een logisch gevolg hiervan is dat daarover gechat wordt. Dit willen julie niet, oftewel bovenstaande is niet _geheel_ waar. Jullie willen een chat waarin bezoekers van t.net chatten over onderwerpen die _jullie_ willen horen, en kritiek/frustratie valt daar duidelijk niet onder. Goed, het zij zo.
my 2 cents
idd niet blij mee want dat lokt alleen mensen die frustraties over T.net komen blaten *kuch* hezik *kuch* en NIET mensen die gezellig met andere TWEAKERS willen chatten en normale vragen hebben.
Tis niet dat we niemand helpen, we helpen veel mensen, heel veel denk ik. Maar het is de manier waar je het op vraag/zegt.
Tis niet dat we niemand helpen, we helpen veel mensen, heel veel denk ik. Maar het is de manier waar je het op vraag/zegt.
Totally agree.......Op zondag 03 juni 2001 17:08 schreef Thermo het volgende:
idd niet blij mee want dat lokt alleen mensen die frustraties over T.net komen blaten *kuch* hezik *kuch* en NIET mensen die gezellig met andere TWEAKERS willen chatten en normale vragen hebben.
enne, je komt niet meer omdat je niet met ons overweg kan?? Hmm er zitten momenteel 60 users in het kanaal dus dat zijn dan wel veel mensen hoor
Niet zo overdrijven, het zijn er maar 55 hoorOp zondag 03 juni 2001 17:11 schreef zomer het volgende:
[..]
Totally agree.......
enne, je komt niet meer omdat je niet met ons overweg kan?? Hmm er zitten momenteel 60 users in het kanaal dus dat zijn dan wel veel mensen hoor
* Exirion crosses his fingers... Arrgggh...Op zondag 03 juni 2001 16:26 schreef hezik het volgende:
DextersLab!!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Huh? 
Het komt er dus gewoon op neer dat datgene wat mij _echt_ dwars zat iets is waar jullie zelf ook niet blij mee zijn. Misschien dat ik in mijn oorspr. post daar niet duidelijk genoeg in was, zal ook een deel frustratie geweest zijn, maar in mijn 4e post in deze thread staat vrij duidelijk dat mijn main point is of dit nu wel of niet de chat van t.net is en zo nee waarom hij op de frontpage staat.
case closed? Wat mij betreft wel.
Exirion: je kunt je vingers weer un-crossen. Als je m'n posts in het verleden zou kunnen herinneren (misschien kun je dat ook wel) dan zou je weten dat ik meestal constructief en behulpzaam probeer te zijn. Maar goed, je hebt zo'n verhaaltje over ezels en stenen ..
/me is die steen vaak genoeg tegen gekomen en houdt zich vanaf nu slechts tot het beantwoorden van vragen
Het komt er dus gewoon op neer dat datgene wat mij _echt_ dwars zat iets is waar jullie zelf ook niet blij mee zijn. Misschien dat ik in mijn oorspr. post daar niet duidelijk genoeg in was, zal ook een deel frustratie geweest zijn, maar in mijn 4e post in deze thread staat vrij duidelijk dat mijn main point is of dit nu wel of niet de chat van t.net is en zo nee waarom hij op de frontpage staat.
case closed? Wat mij betreft wel.
Exirion: je kunt je vingers weer un-crossen. Als je m'n posts in het verleden zou kunnen herinneren (misschien kun je dat ook wel) dan zou je weten dat ik meestal constructief en behulpzaam probeer te zijn. Maar goed, je hebt zo'n verhaaltje over ezels en stenen ..
/me is die steen vaak genoeg tegen gekomen en houdt zich vanaf nu slechts tot het beantwoorden van vragen
Hmmm dem ik dacht dat we met Femme hadden afgesproken dat ie niet meer zn meuk op sorcery zou dumpen. Haal die applet es weg Femme...
Joh, niet meteen zo serieus nemen. Nothing personal, en no flame intended. Maar je zei bijna letterlijk wat Dexter ook in z'n topic zeiOp zondag 03 juni 2001 17:19 schreef hezik het volgende:
* Exirion is die steen vaak genoeg tegen gekomen en houdt zich vanaf nu slechts tot het beantwoorden van vragen
Verwijderd
aangezien er in het officiele kanaal bijna niemand zit die tijd en zin heeft om tientallen mensen te helpen per dag zijn wij het beste alternatiefoftewel ik heb gelijk als ik zeg dat deze chat niet op de frontpage van t.net thuishoort.
dit is de IRC manier, don't like it use ICQOk, fair enough. Er zijn echter verschillende manieren om dit aan je users kenbaar te maken. Imo kiezen jullie hier de verkeerde methode, maar goed, 't is jullie chat.
wij zijn je maatjes niet, je kent ons niet dus je moet ons beschouwen als vreemden waartegen je heb ik van me moeder geleerd beleeft bentNiet waar, zie bovenstaand. Mensen die t.net bezoeken merken ook op dat de handel gecrashed is en een logisch gevolg hiervan is dat daarover gechat wordt. Dit willen julie niet, oftewel bovenstaande is niet _geheel_ waar. Jullie willen een chat waarin bezoekers van t.net chatten over onderwerpen die _jullie_ willen horen, en kritiek/frustratie valt daar duidelijk niet onder. Goed, het zij zo.
ik ben het helemaal met je eens daar werd ook heel veel over GECHAT, lees het volgende maar eens, en let vooral op punten 2, 7 en tip nr 2Het principe er achter. Lees mijn betoog nog eens zou ik zeggen. Ik probeerde een algemene discussie op gang te brengen, maar het werd gelijk op het persoonlijke vlak getrokken. Ik vind het kicken _wel_ erg, maar niet omdat _ik_ het toevallig was die gekicked werd. De eerste reacties waren allemaal in de trant van 'goh je bent gekicked en kunt daar niet tegen'. Daar ging het mij niet om.
klagen ja maar mijn vergelijking sloeg op het ongepast zijn van de actie, dvz lopen schelden in een chatroom, fysiek geweld, e.d.Totaal mank lopende vergelijking. Als de overburen iets verneuken waar jij ook last van hebt dan mag je daar best over klagen.
1. ik ben omnium verzekerdOh? Als iemand morgen op een ontzettende knullige manier jouw netjes geparkeerde auto in puin rijdt dan vind jij het niet volwassen als je die persoon uitscheld?
2. fysieke en verbaal geweld naar aanleiding van een ongeval op de rijweg valt onder verkeersagressie en is strafbaar
3. wat er ook gebeurd je blijft altijd beschaafd, ik ben geen viswijf die voor het minste begint te krijsen
a) Tweakers.net = de crewa) ik schold niet gericht op de crew oid.
b) idd weer het zeggen argument
c) idd uiting van frustraties word niemand beter van
zie punt 1 der is niks beters, begin anders zelf eentje en als die het beste alternatief bied ben ik er zeker van dat ze de chat wel omzettenMisschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest dan, maar precies daar struikelde ik over. Waarom staat dat er niet bij op t.net? daar gaat het mij over.
wat jammer nouWees maar niet bang, ik kom niet meer op de chat. Duidelijk is geworden dat ik niet overweg kan met jullie en aangezien het 'jullie chat is' ben ik de aangewezen persoon om weg te blijven.
en dat is nou precies een favoriete kickmsg van een oud aopVoor alle duidelijkheid: Het ging om het moment. Ik zie ook echt wel dat de crew _hier_ (t.net/GoT) z'n best doet om alles goed te laten verlopen en dat waar gehakt worden spaanders zullen vallen.
als je iets bekritiseerd moet je in staat zijn om tegenkritiek te aanvaardenIk zie niet in waarom jullie zo pissig worden over het feit dat ik ter discussie stel of het bewuste kanaal op deze manier op de t.net site vermeld moet worden, temeer daar jullie _zelf_ al aangeven dat het niet 'de t.net-chat' is.
Affffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff!Op zondag 03 juni 2001 17:38 schreef Thermo het volgende:
[..]
en dat is nou precies een favoriete kickmsg van een oud aop
[..]
offtopic:
bij ons nog steeds in gedacht , cliffie.
Hij was een goeie aop, mogen wij in zijn voetsporen kunnen treden
Cliffie we love you![]()
^ Foutje bedankt? 

Feit blijft dan dat het vreemd is dat het off. chatkanaal niet vermeld staat en het officieuze chatkanaal wel. Had dat erbij gestaan dan was deze hele discussie overbodig geweest.aangezien er in het officiele kanaal bijna niemand zit die tijd en zin heeft om tientallen mensen te helpen per dag zijn wij het beste alternatief
kdit is de IRC manier, don't like it use ICQ
Strookt niet met:wij zijn je maatjes niet, je kent ons niet dus je moet ons beschouwen als vreemden
Dit is precies het niveau wat we willen.. Gewoon een groep mensen die gezellig met elkaar chatten...
Wel dus. Het is een egoistische bezigheid, dat geef ik zondermeer toe, maar diegene die z'n frustraties uit is ze op die manier wel kwijt. Het leek mij dat het niet gepast was hierover een thread te beginnen op GoT, en aangezien chat zich beter leent voor dit soort zaken leek dat mij de aangewezen plek. Blijkbaar een verkeerde inschatting geweest van mijn kant, en zie hier, ik maak een fout en krijg op mijn kop. Goh..c) idd uiting van frustraties word niemand beter van
Zie mijn 1e post. Zet dit er dan duidelijk bij... Was dus wel degelijk constructieve kritiek, waar achteraf ook nog een kern van waarheid in bleek te zitten.zie punt 1 der is nix beters, begin anders zelf eentje en als die het beste alternatief bied ben ik er zekervan dat ze de chat wel omzetten
Tsja, you'll never know, will you?wat jammer nou
Kan ik ook prima tegen. Ik geef alleen aan dat als iemand kritiek geeft op een bepaald punt dat je dan beter kunt reageren met het onderuithalen van z'n argumenten ipv. het op de persoon te gaan spelen. Het laatste is nl. wel degelijk kinderachtig. (wat nou ik doe dit fout, jij stinkt uit je bek)als je iets bekritiseerd moet je in staat zijn om tegenkritiek te aanvaarden
Verwijderd
misschien willen die wel helemaal geen mensen spreken die niet in de inner circle vallenFeit blijft dan dat het vreemd is dat het off. chatkanaal niet vermeld staat en het officieuze chatkanaal wel. Had dat erbij gestaan dan was deze hele discussie overbodig geweest.
juist wel als je een tijdje op het gemak meechat dan leer je mensen kennen, ik kan gerust gore aap roepen tegen Thermo of BrZ zonder dat die gaan zitten huilen in een hoekje, dat moest ik in het begin ook niet proberen (ok thermo en BrZ waren er toen nog niet maar je begrijpt wel wat ik bedoel)quote:
-----------------------------------
wij zijn je maatjes niet, je kent ons niet dus je moet ons beschouwen als vreemden
-----------------------------------
Strookt niet met:
--------------------------------------
Dit is precies het niveau wat we willen.. Gewoon een groep mensen die gezellig met elkaar chatten...
--------------------------------------
ik zal eens een verhaaltje vertellen wat ik vroeger in de godsdienst les geleerd had, dat ging over vrijheidWel dus. Het is een egoistische bezigheid, dat geef ik zondermeer toe, maar diegene die z'n frustraties uit is ze op die manier wel kwijt. Het leek mij dat het niet gepast was hierover een thread te beginnen op GoT, en aangezien chat zich beter leent voor dit soort zaken leek dat mij de aangewezen plek. Blijkbaar een verkeerde inschatting geweest van mijn kant, en zie hier, ik maak een fout en krijg op mijn kop. Goh..
men stelde daar dat als je je vrijheid beschouwde als dingen die jij zou willen doen, bv schelden, of 280 rijden in het dorp of whatever, hoe klein dan ook. Als nadeel had je dat jou vrijheid die van de andere in gevaar bracht, om nu het rijden te nemen als voorbeeld, misschien wilt een ander persoon wel met zijn tv op de straat gaan zitten tv kijken. Dus moet je een evenwicht zoeken tussen jou vrijheid en die van anderen, een deel daarvan wordt geregeld door de overheid via de wetgeving en een ander deel is om het zo maar te noemen inzicht en opvoeding. Op het moment dat jij loopt te schelden in het kanaal heb jij je vrijheid maar beperk je die van de mensen die gezellig willen chatten. En dus wordt er ingegrepen.
Ik weet dat dit soort verhalen misschien niet verteld worden in het "vrije" nederlandse schoolsysteem maar dat neemt niet weg dat je van die waarden zou opgepikt moeten hebben van thuis en/of de mensen waarmee je omgaat
kijk eens naar het nummer van de chatroom post, das nummer 23 pas, Sindsdien is daar weinig meer aan veranderd. Misschien moeten ze der dat wel bijzetten, mischien wegen de baten ook wel niet op tegen de kostenZie mijn 1e post. Zet dit er dan duidelijk bij... Was dus wel degelijk constructieve kritiek, waar achteraf ook nog een kern van waarheid in bleek te zitten.
wat ik dus wel degelijk geprobeerd hebKan ik ook prima tegen. Ik geef alleen aan dat als iemand kritiek geeft op een bepaald punt dat je dan beter kunt reageren met het onderuithalen van z'n argumenten ipv. het op de persoon te gaan spelen. Het laatste is nl. wel degelijk kinderachtig. (wat nou ik doe dit fout, jij stinkt uit je bek)
In de beweringen omtrend de bedoelingen van de t.net chat word imo gesuggereerd dat het de bedoeling is dat mensen welke elkaar van t.net/GoT kennen daar gaan zitten chatten.juist wel als je een tijdje op het gemak meechat dan leer je mensen kennen, ik kan gerust gore aap roepen tegen Thermo of BrZ zonder dat die gaan zitten huilen in een hoekje, dat moest ik in het begin ook niet proberen (ok thermo en BrZ waren er toen nog niet maar je begrijpt wel wat ik bedoel)
Jij geeft hier aan dat het niet gaat om
het 'elkaar kennen van t.net/GoT' maar om het 'elkaar kennen via de chatbox'. Daar zit een verschil tussen.
Gaat nou iemand die in z'n ondertitel heeft staan dat ik een bastard operator from hell moet worden mij iets vertellen wat hij tijdens godsdienstles geleerd heeft?ik zal eens een verhaaltje vertellen wat ik vroeger in de godsdienst les geleerd had, dat ging over vrijheid
Wederom een mank lopende vergelijking imo. Kun jij mij uitleggen in hoeverre 1 regeltje met frustraties (waarbij ook aangegeven wordt dat het bij dat ene regeltje blijft) volgens jou een ergere beperking is van vrijheid dan een kick van een chatkanaal?men stelde daar dat als je je vrijheid beschouwde als dingen die jij zou willen doen, bv schelden, of 280 rijden in het dorp of whatever, hoe klein dan ook. Als nadeel had je dat jou vrijheid die van de andere in gevaar bracht, om nu het rijden te nemen als voorbeeld, misschien wilt een ander persoon wel met zijn tv op de straat gaan zitten tv kijken. Dus moet je een evenwicht zoeken tussen jou vrijheid en die van anderen, een deel daarvan wordt geregeld door de overheid via de wetgeving en een ander deel is om het zo maar te noemen inzicht en opvoeding. Op het moment dat jij loopt te schelden in het kanaal heb jij je vrijheid maar beperk je die van de mensen die gezellig willen chatten.
Daarnaast lijkt het mij dat de meeste mensen het _wel_ met me eens zijn dat op een officiel chat-kanaal van t.net ook plek moet zijn voor frustraties/kritiek aangaande t.net - in mate, dat wel. Duidelijk is dat het niet duidelijk is (was) of dit kanaal nu wel of niet 'de officiele chat' is.
Zeg eens eerlijk, toen de handel crashte, waren er toen ook mensen van de 'incrowd' van het bewuste kanaal welke te kennen gaven dit niet tof te vinden? En zijn die ook gekicked?
Er staat ook iets in de bijbel omtrend 'sticks and stones', en anderen niet doen wat je niet wil dat jezelf gebeurd.
Je gaat hier imo heel kort door de bocht. Zonder het rechtstreeks te zeggen geef je hier wel aan te denken dat ik geen waarden/normen geleerd heb. Ik denk dat dit soort uitspraken doen op basis van bovenstaande _heel_ ver gaat, dat hebben ze je vast niet op godsdienstles geleerd..Ik weet dat dit soort verhalen misschien niet verteld worden in het "vrije" nederlandse schoolsysteem maar dat neemt niet weg dat je van die waarden zou opgepikt moeten hebben van thuis en/of de mensen waarmee je omgaat
En daar komen we op het kernunt.. lees mijn eerste post even terug aub. Daar zeg ik vrij beleefd dat het misschien handig is een dergelijke vermelding erbij te zetten. Het 'gegooi met modder' is later pas begonnen in reactie ergens op. Ik geef toe, is ook niet zondermeer bijbels gedrag, maar imo doe ik het nog best netjes allemaal.kijk eens naar het nummer van de chatroom post, das nummer 23 pas, Sindsdien is daar weinig meer aan veranderd. Misschien moeten ze der dat wel bijzetten, mischien wegen de baten ook wel niet op tegen de kosten
Jij wel, als ik het me goed kan herinneren heb ik je daarvoor ook voor bedankt. Gemiddeld genomen struikelt 'men' echter alleen maar over het stukje chat wat geknipt is, zonder de moeite te nemen mijn uiteindelijke bedoeling te doorgronden.wat ik dus wel degelijk geprobeerd heb
Ben ik dan zo onredelijk? Je ziet, als je gewoon redelijk argumenteerd is er _ook_ met een lastige eikel als mij een goede discussie te voeren...
Verwijderd
je weet net zo goed als ik dat iemand kennen van een forum niet hetzelfde is als elkaar kennen van een real time conversatie methode, daar ga ik dus verder niet op inIn de beweringen omtrend de bedoelingen van de t.net chat word imo gesuggereerd dat het de bedoeling is dat mensen welke elkaar van t.net/GoT kennen daar gaan zitten chatten.
Jij geeft hier aan dat het niet gaat om
het 'elkaar kennen van t.net/GoT' maar om het 'elkaar kennen via de chatbox'. Daar zit een verschil tussen.
ik was daar aanwezig, ik heb daar examen van gedaan, ik heb iets opgestoken dat ik kan gebruiken in het dagelijkse levenGaat nou iemand die in z'n ondertitel heeft staan dat ik een bastard operator from hell moet worden mij iets vertellen wat hij tijdens godsdienstles geleerd heeft?
aha maar je gaat van de veronderstelling uit dat jij de eerste was die kwam zeuren over GoT/Tweakers, je was waarschijnlijk net de druppel die overliep bij de mensen die der altijd zitten.Wederom een mank lopende vergelijking imo. Kun jij mij uitleggen in hoeverre 1 regeltje met frustraties (waarbij ook aangegeven wordt dat het bij dat ene regeltje blijft) volgens jou een ergere beperking is van vrijheid dan een kick van een chatkanaal?
Daarnaast lijkt het mij dat de meeste mensen het _wel_ met me eens zijn dat op een officiel chat-kanaal van t.net ook plek moet zijn voor frustraties/kritiek aangaande t.net - in mate, dat wel. Duidelijk is dat het niet duidelijk is (was) of dit kanaal nu wel of niet 'de officiele chat' is.
Zeg eens eerlijk, toen de handel crashte, waren er toen ook mensen van de 'incrowd' van het bewuste kanaal welke te kennen gaven dit niet tof te vinden? En zijn die ook gekicked?
Er staat ook iets in de bijbel omtrend 'sticks and stones', en anderen niet doen wat je niet wil dat jezelf gebeurd.
der was behoorlijke kritiek op BC, en nog pittige ook, maar het bespreken van wat er beter zou kunnen gebeurd zijn in het server pakt, hoe het nu verder zou moeten en dergelijke is een hele andere manier van uiten dan jou regel.
zoals ik al probeer duidelijk te maken sinds post 1, de manier waarop was ongepast, als je gewoon had getikt: wat K*t nou dat tweakers kapot is, nu ben ik x aantal posts kwijt enzo, dan was er nix gebeurd
Sticks and stones ja wat is daar mee? ik wordt nu nog steeds soms gekickt big deal
mja was zelf eigenijk heel trots op die paragraafJe gaat hier imo heel kort door de bocht. Zonder het rechtstreeks te zeggen geef je hier wel aan te denken dat ik geen waarden/normen geleerd heb. Ik denk dat dit soort uitspraken doen op basis van bovenstaande _heel_ ver gaat, dat hebben ze je vast niet op godsdienstles geleerd..
kom ik weer met mijn kosten baten verhaal, denk je nu ehct dat ze tijd hebben voor van dit soort onbelangrijke zaken net na een BC?En daar komen we op het kernunt.. lees mijn eerste post even terug aub. Daar zeg ik vrij beleefd dat het misschien handig is een dergelijke vermelding erbij te zetten. Het 'gegooi met modder' is later pas begonnen in reactie ergens op. Ik geef toe, is ook niet zondermeer bijbels gedrag, maar imo doe ik het nog best netjes allemaal.
Ik zeg toch niet dat het _nu_ moet gebeuren? 
Dan nog: dan had het antwoord kunnen zijn: ja in principe wel, maar daar is nu geen tijd voor, niet dit halve geflame wat er nu staat..
En tja, dat er na een crash wel meer mensen zullen zijn die komen klagen kan ik me voorstellen. Vandaar dat ik meer iets in de trant van 'yup, idd' had verwacht dan dit. Maar goed.
Dan nog: dan had het antwoord kunnen zijn: ja in principe wel, maar daar is nu geen tijd voor, niet dit halve geflame wat er nu staat..
En tja, dat er na een crash wel meer mensen zullen zijn die komen klagen kan ik me voorstellen. Vandaar dat ik meer iets in de trant van 'yup, idd' had verwacht dan dit. Maar goed.
Zout gewoon lekker op er staat nergens dat wij een helpdesk zijn ofzo ff 5 minuten klieren wat er wel een niet goed isb) dan moet je niet op die chat gaan zitten vlak na een crash
jij vind het ook niet leuk als ik jouw draadje verpest dus verpest onze chat niet !
Ennnnnn.... ff terug naar boven.
De applet wijst nog steeds naar Sorcery en werkt bovendien niet/klote. Maak er anders gewoon een verwijzing van en vermeld er ff bij dat het niet een officieel tweakers.net klaagkanaal is...
De applet wijst nog steeds naar Sorcery en werkt bovendien niet/klote. Maak er anders gewoon een verwijzing van en vermeld er ff bij dat het niet een officieel tweakers.net klaagkanaal is...
8<---------------------------------
Kreeg net te horen dat deze discussie al van de baan is
----------------------------------->8
Kreeg net te horen dat deze discussie al van de baan is
----------------------------------->8
FF offtopic hoor, maar mag ik die hezik ff een ongelooflijke mierenneuker vinden, ik vraag zelfs netjes "mag ik een schop onder mijn kont krijgen ?", jeetje, als je van je moeder een waarschuwing krijgt omdat je een dropje heb gepakt, ga je dan meteen ook naar de raad van kidnerbescherming ofzo dat je moeder je verkeerd behandeld omdat je dat dropje volgens jou heel hard verdient had ? Pffff.... {naja, dis mijn menig hoor}Op zondag 03 juni 2001 16:10 schreef datwainer het volgende:
Dus je maakt je druk omdat je uit #tweakers.net getrapt bent? Als ik dat zou doen zou ik helemaal overspannen raken man
Das niet off-topicOp dinsdag 05 juni 2001 07:56 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
FF offtopic hoor, maar mag ik die hezik ff een ongelooflijke mierenneuker vinden, ik vraag zelfs netjes "mag ik een schop onder mijn kont krijgen ?", jeetje, als je van je moeder een waarschuwing krijgt omdat je een dropje heb gepakt, ga je dan meteen ook naar de raad van kidnerbescherming ofzo dat je moeder je verkeerd behandeld omdat je dat dropje volgens jou heel hard verdient had ? Pffff.... {naja, dis mijn menig hoor}
En ook niet alleen jouw mening, maar iedereens mening behalve die van hezik
Pagina: 1