Hallo,
Ik heb sinds een dikke week een server draaien. Deze wordt vooral gebruikt als download/file server. Er was niks mis mee alles verliep goed tot na een week de HDD, waar mijn OS op geïnstalleerd is en tevens dient als download disk, ineens heel erg traag werd. En met heel erg traag bedoel ik Benchmarks in HD Tune van <2MB/s.
Ik heb het volgende gedaan om dit proberen te verhelpen maar tot nu toe geen oplossing gevonden.
- Ik heb de HDD op een andere sata poort aangesloten.
- Ik heb in Device Manager gekeken of de HDD misschien in PIO mode stond, dit was niet het geval.
- Ik heb de Mode naar PIO gezet en weer terug naar DMA.
Mijn hardware is:
Als OS HDD gebruik ik de volgende HDD die ik heb overgenomen van een medetweaker.

Ik hoop dat iemand weet hoe dit op te lossen valt, op deze manier is de HDD niet echt bruikbaar.
Bij voorbaad dank
Ik heb sinds een dikke week een server draaien. Deze wordt vooral gebruikt als download/file server. Er was niks mis mee alles verliep goed tot na een week de HDD, waar mijn OS op geïnstalleerd is en tevens dient als download disk, ineens heel erg traag werd. En met heel erg traag bedoel ik Benchmarks in HD Tune van <2MB/s.
Ik heb het volgende gedaan om dit proberen te verhelpen maar tot nu toe geen oplossing gevonden.
- Ik heb de HDD op een andere sata poort aangesloten.
- Ik heb in Device Manager gekeken of de HDD misschien in PIO mode stond, dit was niet het geval.
- Ik heb de Mode naar PIO gezet en weer terug naar DMA.
Mijn hardware is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G2120 Boxed | € 73,70 | € 73,70 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,10 | € 57,10 |
| 2 | Western Digital Green WD30EZRX, 3TB | € 117,95 | € 235,90 |
| 1 | Nexus Thrio 310 Silent Case | € 43,90 | € 43,90 |
| 1 | Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch | € 3,69 | € 3,69 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M1A1333C9 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Antec Earthwatts EA-380D Green | € 40,52 | € 40,52 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 489,76 | |
Als OS HDD gebruik ik de volgende HDD die ik heb overgenomen van een medetweaker.
| 1 | [url="http://http://tweakers.net/pricewatch/257755/hitachi-travelstar-5k500b-500gb-sata-300-8mb-5400rpm/"]Hitache Travelstar 5k500[/url] | € 73,70 | € 73,70 |

Ik hoop dat iemand weet hoe dit op te lossen valt, op deze manier is de HDD niet echt bruikbaar.
Bij voorbaad dank