Beste mede Tweakers,
ik ben al een tijd aan het uitpluizen hoe mijn toekomstige netwerk eruit zou gaan zien.
Mijn netwerk bestaat uit de volgende onderdelen:
Zyxel draadloze 4 poorts modemrouter van Telfort
Marantz mcr 603 hifiset
2 televisies
Netwerkprinter
2 laptops
Ik ben van plan binnenkort een CAT6 FTP (100% koper) kabel netwerk aan te leggen. Waarbij de lengtes kunnen varieren van 10 meter tot maximaal 35 meter.
Eens in de 2 maanden heb ik een privé LAN-Party van 5 personen en wil dan de switch daar mee naartoe nemen. We spelen dan de meeste spellen via Steam maar af en toe ook nog daarbuiten.
Tijdens het afstruinen van het Tweakers forum ben ik erachtergekomen dat als je een switch aanschaft deze direct op je modemrouter aansluit en dan alles op die switch aansluit van verdere apparatuur. Tot zover is het plaatje me duidelijk.
Wat ik belangrijk vind is stroomverbruik van switches. Tenslotte staan deze 24/7 aan dus ik wil als het kan enigzins geld besparen daarmee.
Wat ik ook belangrijk vind is een levenslange garantie en betrouwbaarheid (dus niet telkens resetten). Om deze reden ben ik bij de HP Procurve 1810 V2 en 1410 series uitgekomen.
HP ProCurve 1410 unmanaged 8 poorts versie, verbruik 12W. > Specs HP Website
Pricewatch
HP ProCurve 1810 managed 8 poorts V2, verbruik 7.2W. > Specs HP website
Pricewatch
Maar kan goedkoper via andere winkel
Omdat ik nagenoeg geen ervaring heb met managed of unmanaged Switches heb ik de volgende vragen aan jullie en hoop ik dat jullie me zo goed als je kan mij opweg kan helpen:
De 1410 is een unmanaged switch maar qua verbruik ligt deze zo'n 5 watt hoger dan de 1810 V2 variant.
Het prijs verschil van de 1810 V2 tegenover de 1410 (ongeveer 20 euro), is dit terug te verdienen in 5 jaar?
Vele mensen die beginnende zijn prefereren een unmanaged switch.
Echter door het hogere stroomverbruik van de 1410 is de 1810 V2 juist interessanter geworden.
Kan ik deze switch dezelfde domme functionaliteit geven als de 1410?
Dus het managed gedeelte uitschakelen indien het me niet bevalt.
Aan de hand van mijn netwerkconfiguratie zouden deze switches aan mijn behoeftes kunnen voldoen of zouden julle me eventueel andere switches aanbevelen?
Te denken aan duurdere modellen of juist goedkopere of zelfs andere merken.
Trefwoorden blijven wel:
Energie effecientie, 12/13 watt is echt mijn maximale qua verbruik (liever 5 tot 8W)
betrouwbaarheid. te denken aan levenslange garantie.
Stabiliteit, dus geen inzakkende prestaties bij drukke netwerkgelegenheden.
Ik ben benieuwt naar jullie reacties/bevindingen/ervaringen.
ik ben al een tijd aan het uitpluizen hoe mijn toekomstige netwerk eruit zou gaan zien.
Mijn netwerk bestaat uit de volgende onderdelen:
Zyxel draadloze 4 poorts modemrouter van Telfort
Marantz mcr 603 hifiset
2 televisies
Netwerkprinter
2 laptops
Ik ben van plan binnenkort een CAT6 FTP (100% koper) kabel netwerk aan te leggen. Waarbij de lengtes kunnen varieren van 10 meter tot maximaal 35 meter.
Eens in de 2 maanden heb ik een privé LAN-Party van 5 personen en wil dan de switch daar mee naartoe nemen. We spelen dan de meeste spellen via Steam maar af en toe ook nog daarbuiten.
Tijdens het afstruinen van het Tweakers forum ben ik erachtergekomen dat als je een switch aanschaft deze direct op je modemrouter aansluit en dan alles op die switch aansluit van verdere apparatuur. Tot zover is het plaatje me duidelijk.
Wat ik belangrijk vind is stroomverbruik van switches. Tenslotte staan deze 24/7 aan dus ik wil als het kan enigzins geld besparen daarmee.
Wat ik ook belangrijk vind is een levenslange garantie en betrouwbaarheid (dus niet telkens resetten). Om deze reden ben ik bij de HP Procurve 1810 V2 en 1410 series uitgekomen.
HP ProCurve 1410 unmanaged 8 poorts versie, verbruik 12W. > Specs HP Website
Pricewatch
HP ProCurve 1810 managed 8 poorts V2, verbruik 7.2W. > Specs HP website
Pricewatch
Maar kan goedkoper via andere winkel
Omdat ik nagenoeg geen ervaring heb met managed of unmanaged Switches heb ik de volgende vragen aan jullie en hoop ik dat jullie me zo goed als je kan mij opweg kan helpen:
De 1410 is een unmanaged switch maar qua verbruik ligt deze zo'n 5 watt hoger dan de 1810 V2 variant.
Het prijs verschil van de 1810 V2 tegenover de 1410 (ongeveer 20 euro), is dit terug te verdienen in 5 jaar?
Vele mensen die beginnende zijn prefereren een unmanaged switch.
Echter door het hogere stroomverbruik van de 1410 is de 1810 V2 juist interessanter geworden.
Kan ik deze switch dezelfde domme functionaliteit geven als de 1410?
Dus het managed gedeelte uitschakelen indien het me niet bevalt.
Aan de hand van mijn netwerkconfiguratie zouden deze switches aan mijn behoeftes kunnen voldoen of zouden julle me eventueel andere switches aanbevelen?
Te denken aan duurdere modellen of juist goedkopere of zelfs andere merken.
Trefwoorden blijven wel:
Energie effecientie, 12/13 watt is echt mijn maximale qua verbruik (liever 5 tot 8W)
betrouwbaarheid. te denken aan levenslange garantie.
Stabiliteit, dus geen inzakkende prestaties bij drukke netwerkgelegenheden.
Ik ben benieuwt naar jullie reacties/bevindingen/ervaringen.
[ Voor 1% gewijzigd door aliberto op 01-02-2013 11:03 . Reden: Taalfouten verbeterd ]
Kennis begint met informatie vergaren.