USB 3 power adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253738

Topicstarter
Hoi allen,

vorige week heb ik een USB 3 1TB 2.5inch HDDthe gekocht.
Werkt prima op PC en laptop maar ik heb hem eigenlijk gekocht om aan m'n blu-ray speler te hangen en die levert geen power over usb, hdd werkt er dus niet mee. Bestaat er niet iets om power op die kabel te zetten, maar niet een hub, daar kan zo'n poort waarschijnlijk niet mee om...

Alvast bedankt voor alle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Powered USB-hub. USB is trouwens wel powered maar vaak kunnen standalone pvr/video-recorders maar 250mA leveren (1,25W) en dus minder dan het gangbare 500mA (2,5W). Dan kan je notebookschijf niet opspinnen. Een powered USB-hub kan dit verhelpen, mits je standalone/bluray dit slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eventueel powered usb 3 hub, moet hij zijn usb2 > usb 3 kabel niet gebruiken. maar ik denk dat een goedkope hub evenveel kost als een adapter.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met een Y-kabel waarvan je de extra voedingsplug in een universele USB voeding steekt.

Stroom uit die voeding en data uit/naar de Blue-Ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253738

Topicstarter
usb 3 hoeft ie niet te zijn, de usb poorten op de blu-ray zijn toch maar 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De aansluiting aan de HD van een 2,5" USB 3 schijf is anders dan een USB 2 schijfje dus hij moet zeer zeker USB 3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

USB3 gebruikt andere kabel/connector ja, maar is nog steeds compatible met een ouderwetse kabel en contactpunten. In dat geval ben je beperkt tot USB2 snelheden. Het zou dus moeten werken.

Zo'n Y-kabel is leuk, maar dan moet je wel twee poorten hebben die prik kunnen delen. Als je blu ray speler wel twee poorten heeft maar de stroom deelt over die twee poorten, kan het zijn dat dat nog steeds niet gaat werken. Daarom lijkt mij een powered USB hub de beste oplossing: zelf via stroomkabel stroom zodat je BluRay die niet meer hoeft te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had het niet over het gebruiken van een Y-kabel met twee poorten van de BR-speler maar met een universele USB voeding.

En een gevoede USB 3 type B plug die ik heb gezien in 2,5" USB 3 schijfjes is anders dan die van USB 2 schijfjes.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Connector_USB_3_IMGP6033_wp_.jpg/651px-Connector_USB_3_IMGP6033_wp_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"universele USB voeding"? Je bedoelt een powered USB hub? :)

De USB3 B-connector is inderdaad anders. De A-connector ook, maar wel dezelfde vorm en backwards compatible. Zo kun je dus een USB3 kabel gebruiken om een USB3 apparaat op USB2 aan te sluiten; dan worden sommige pinnetjes niet gebruikt. Enkel bij het inpluggen op een USB3 poort kunnen dankzij de extra pinnetjes en onderlinge afstanden de hogere snelheden behaald worden.

Kortom, hij kan een USB3 apparaat op USB2 aansluiten; dat is het probleem niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 13:35

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 15758 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:04:
"universele USB voeding"? Je bedoelt een powered USB hub? :)

De USB3 B-connector is inderdaad anders. De A-connector ook, maar wel dezelfde vorm en backwards compatible. Zo kun je dus een USB3 kabel gebruiken om een USB3 apparaat op USB2 aan te sluiten; dan worden sommige pinnetjes niet gebruikt. Enkel bij het inpluggen op een USB3 poort kunnen dankzij de extra pinnetjes en onderlinge afstanden de hogere snelheden behaald worden.

Kortom, hij kan een USB3 apparaat op USB2 aansluiten; dat is het probleem niet lijkt me.
Volgens mij bedoelt ie zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.tradekantoor.eu/images/urun/USB-ADAPTER-3.jpg
Dus gewoon de data kabel van de Y splitter in de blueray speler, en de andere kabel hierin.
Ik heb alleen geen idee of dat werkt. Misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah. Maar dan moet hij dus een USB lader én een Y kabel gebruiken; waarom niet simpelweg een USB hubje? Lijkt mij een veel universeler inzetbare optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Exact. Er werd gesuggereerd dat een HD achter een Hub evt. niet door de speler herkend zou worden. Dan kan zo'n Y-kabel dus uitkomst bieden. En vanwege de aansluiting aan de HD kant moet het dan een USB 3 Y-kabel zijn. Eventueel zou je met aan de extra voedingsplug een USB verlengkabel die stekkervoeding wat verder van de speler kunnen plaatsen i.p.v. aan het einde van een 230V verlengsnoertje.
Pagina: 1